محقق و پژوهشگر علوم اسلامی و مبلغ عرصه بین‌الملل گفت: راهپیمایی عظیم اربعین حسینی می‌تواند پیام اسلام، پیام تشیع و مکتب اهل‌بیت(ع) را به اقصی‌ نقاط جهان منتقل کند تا زمینه‌های فکری و رفتاری لازم برای ظهور منجی عالم بشریت را فراهم سازد.

پدیده اربعین حسینی، مقدمه فکری و رفتاری ظهور منجی است

حجت‌الاسلام تامرلان علیزاده، مبلغ آذری زبان مدیریت زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی عصر روز گذشته، جمعه ۲۶ مردادماه در رواق دارالرحمه در جمع ده‌ها زائر اربعین حسینی از کشور آذربایجان با اشاره به حرکت عظیم میلیونی مردم در راهپیمایی اربعین اظهار کرد: دشمنان اسلام همه این اتحاد و وحدت و حرکت عظیم معنوی و خودجوش مردمی را زیر نظر داشته و تجزیه تحلیل می‌کنند.

وی افزود: حماسه اربعین خود یک نمایش عظیم، یک حرکت فرهنگی بسیار بزرگ و شعائر الهی و رمز جاودانگی نهضت حسینی و نماد وحدت مسلمین است. این مراسم بی‌نظیر خوشایند دشمنان اسلام نیست و به هر طریقی سعی می‌کنند از انعکاس رسانه‌ای آن خودداری کنند.

مبلغ عرصه بین‌الملل تأکید کرد: همین پدیده اربعین می‌تواند پیام انقلاب اسلامی، پیام تشیع و مکتب اهل‌بیت(ع) را به اقصی‌نقاط جهان منتقل کند تا زمینه‌های فکری و رفتاری لازم برای ظهور منجی عالم بشریت را فراهم سازد.

وی ادامه داد: باید امام حسین (ع) و مکتب عاشورا را به عنوان الگوی انسان‌های آزاده به جهان خسته از ظلم و جور و تشنه حق و عدالت معرفی کنیم.

برگزاری مسابقه فرهنگی و اهدای محصولات فرهنگی و جوایز از دیگر برنامه‌های مدیریت زائرین غیرایرانی بود. 

گفتنی است مدیریت زائرین‌غیرایرانی آستان قدس رضوی از ابتدای ماه صفر تا کنون میزبان ده کاروان زیارتی کشور آذربایجان شامل ۴۰۰ زائر بوده است.

پدیده اربعین حسینی، مقدمه فکری و رفتاری ظهور منجی است

منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.