یک مرکز فلسطینی سه‌شنبه شب اعلام کرد که از هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) تاکنون ۲ هزار و ۷۷۷ خانه در کرانه باختری و قدس تخریب شد.

صهیونیست ها ۲ هزار و ۷۷۷ خانه را در کرانه باختری و قدس تخریب کردند

مرکز داده‌های فلسطینی "معطی" در این گزارش اعلام کرد که این تخریب ها شامل، تاسیسات و واحد مسکونی متعلق به فلسطینیان در کرانه باختری بوده است.

این مرکز اشاره کرد که ۲۵۲ مورد از این ساختمان‌ها در قدس اشغالی تخریب شده است.

دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل تاکید کرد: با ادامه جنگ و دستورات مکرر ارتش اسرائیل مبنی بر آوارگی فلسطینی ها، کمبود شدید مواد ضروری، امکان دستیابی خانواده های آواره به خدمات اولیه در محل استقرارشان پس از آوارگی بسیار دشوارتر می شود.

این نهاد زیرمجموعه سازمان ملل افزود: از اکتبر گذشته تاکنون دستور تخلیه ۸۶ درصد از مساحت نوار غزه صادر شده است و اکثر اهالی نوار غزه به طور گسترده ای در منطقه المواصی که رژیم اشغالگر آن را برای استقرار آوارگان تعیین کرده است، به سر می برند.

دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل تصریح کرد: تراکم جمعیتی در این منطقه به بیش از ۳۳ تا ۳۴ هزار نفر در هر کیلومتر مربع افزایش یافته است. این در حالی است که قبل از جنگ، تراکم مذکور در حدود ۲۰۰ نفر بوده است.

در همین راستا، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل در کنفرانس خبری روزانه اش گفت: کمبود شدید سوخت باعث شده است بیمارستان های نوار غزه، عمل‌های جراحی ضروری را نیز به تعویق بیندازند و این وضعیت، فعالیت آمبولانس‌ها به ویژه در شمال نوار غزه را تهدید می‌کند.

با گذشت بیش از ۱۰ ماه از آغاز تجاوز بدون دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و تحمیل قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.