فرمانده مرزبانی کشور گفت: بازگشت زائران در آرامش کامل انجام می‌شود و هیچگونه مشکلی در تردد زائران وجود ندارد.

هیچگونه مشکلی در تردد زائران اربعین وجود ندارد

سردار احمدعلی گودرزی درباره آخرین وضعیت مرزهای ۶ گانه کشور که میزبان زائران اربعین هستند، گفت: تدابیر انتظامی امنیتی ایران و عراق اربعین امسال را بیش از گذشته با آرامش برگزار کرده است.

وی اضافه کرد: تا به امروز هیچ انسداد و تداخلی در برگزاری همایش جهانی اربعین نداشتیم و مرزهای جمهوری اسلامی ایران و عراق در بهترین شرایط و با امکانات کامل میزبان مهمانان اباعبدالله الحسین(ع) بودند.

فرمانده مرزبانی کشور گفت: طبق هدف گذاری فرماندهی کل انتظامی توانستیم تردد از مرزهای کشور را به کمتر از ۵ ثانیه برسانیم که همین مسئله از ایجاد ترافیک انسانی و معطلی مردم در مبادی مرزی جلوگیری کرد.

به گفته سردار گودرزی در حال حاضر شاهد سنگینی موج بازگشت مسافران هستیم و تقریباً موج رفت زائران کاهش یافته است.

وی به هماهنگی مرزبانی جمهوری اسلامی با مرزبانی کشور عراق اشاره کرد و گفت: طی مذاکراتی که داشتیم توانستیم با هماهنگی هرچه بیشتر بهترین خدمات را برای زائران اربعین ارائه دهیم.

سردار گودرزی همچنین به هماهنگی بین تمامی پلیس های تخصصی از جمله پلیس راهور و پیشگیری در همایش اربعین اشاره کرد و کفت: این هماهنگی در بالاترین سطح توانست سفری با کمترین میزان وقفه و حوادث را ایجاد کند.

فرماندهی مرزبانی همچنین از زائران خواست تا زمان بازگشت خود را برنامه ریزی کنند و تاکید کرد: زائران خارجی نیز به دلیل برخورداری از مجوز خادم جهت زیارت اربعین، باید پیش از پایان ایام به کشور یا به کشور خود بازگردند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.