به دنبال حملات گسترده موشکی و پهپادی حزب الله لبنان به اراضی اشغالی، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ۴۸ ساعت وضعیت اضطراری اعلام کرد.

اعلام وضعیت اضطراری و باز شدن پناهگاه‌ها / بلبشو در سرزمین‌های اشغالی پس از حمله گسترده حزب‌الله

به گزارش قدس آنلاین؛ به دنبال حملات گسترده موشکی و پهپادی حزب الله لبنان به اراضی اشغالی، یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ۴۸ ساعت وضعیت اضطراری اعلام کرد. پیش از این کانال ۱۲ رژیم اشغالگر از جلسه امنیتی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم با گالانت خبر داده بود.

همزمان شهرداری تل‌آویو در بیانیه‌ای اعلام کرد که تمامی ۲۴۰ پناهگاه عمومی رژیم صهیونیستی در تل‌آویو در پی اولین پاسخ نظامی حزب‌الله باز شده است. این نهاد از هراس حملات بعدی، تمامی سواحل عمومی برای شنا را تعطیل کرده و تمامی مراسم‌های شهرداری لغو شده است. طبق گزارش خبرگزاری روسی ریانووستی، در بیانیه شهرداری تل‌آویو آمده است «به واسطه تحولات امنیتی در شمال و به دستور فرماندهی جبهه داخلی، امروز صبح، شهرداری تمامی پناهگاههای عمومی شهرداری را باز کرده است. شهر تل‌آویو، ۲۴۰ پناهگاه عمومی دارد که در سراسر شهر پراکنده است».

همچنین در پی عملیات حزب‌الله، ارتش رژیم صهیونیستی محدودیت‌های جدیدی را برای شهرک‌نشین‌هایی که در مناطق شمالی و مرکزی فلسطین اشغالی زندگی می‌کنند، اعلام کرد. در بیانیه ارتش اسرائیل در این خصوص آمده است که در مناطق اعلام شده، تجمع بیش از ۳۰ نفر در فضای باز ممنوع است و افراد در صورتیکه می‌توانند به محل کار خود بروند که در نزدیکی آن‌جا پناهگاه مناسب زمان بمباران وجود داشته باشد.

 از اعلام وضعیت اضطراری تا باز شدن 240 پناهگاه در تل آویو / بلبشو در سرزمین های اشغالی پس از حمله گسترده حزب الله

به دنبال جنگ تمام عیار نیستیم

حزب‌الله لبنان امروز (یکشنبه) از پاسخ اولیه به ترور شهید فؤاد شکر فرمانده ارشد حزب‌الله خبر داد و گفت «در راستای پاسخ به شهادت سردار فؤاد شکر، رزمندگان مقاومت یک حمله هوایی بزرگ به عمق اراضی رژیم صهیونیستی آغاز کردند». مقاومت لبنان در خصوص مواضعی که هدف قرار داده این‌گونه تصریح کرد «سایت‌ها، پادگان ها و سکوهای گنبد آهنین دشمن را در شمال فلسطین اشغالی با تعداد زیادی موشک هدف قرار دادیم». حزب‌الله  همچنین در خصوص هرگونه حمله رژیم صهیونیستی علیه مواضع غیرنظامیان هشدار داد و تصریح کرد «در صورت هدف قرار دادن غیرنظامیان، پاسخ شدید و دردناکی از راه خواهد رسید».

این جنبش درباره تعداد موشک‌های پرتاب شده به سمت مواضع رژیم صهیونیستی اعلام کرد « تعداد موشک های کاتیوشا پرتاب شده تاکنون از ۳۲۰ به سمت مواضع دشمن فراتر رفته است».

به رغم رجزخوانی های ابتدای تل آویو علیه حزب الله اما رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش کردند که وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی یسرائیل کاتس در واکنش به عملیات حزب‌الله اعلام کرده که «اسرائیل به دنبال جنگ تمام عیار نیست اما بر اساس تحولات موجود عمل خواهد کرد». او البته از همتایان خود در چندین کشور جهان درخواست کرده که در مقابل هرگونه پاسخ احتمالی ایران و حزب‌الله، از رژیم صهیونیستی حمایت کنند.

سه اتفاق مهم در عملیات انتقام فؤاد شکر

عملیات مقاومت اسلامی لبنان علیه رژیم صهیونیستی واکنش ها بسیاری به دنبال داشته است.

مهدی جهانتیغی کارشناس مسائل بین المل در تحلیل این اتفاق می نویسد؛ رویداد اخیر از سه جهت مهم است:

یک: اولین نکته شکست اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در پیش‌بینی و شناسایی عملیات انتقام حزب‌الله هست. اجرای این عملیات در بالاترین سطح آمادگی اطلاعاتی و نظامی رژیم صهیونیستی صورت‌گرفته است. مقامات نظامی صهیونیست‌ها از مدتی قبل مدعی شده بودند که برای جلوگیری از عملیات انتقام حزب‌الله، عملیات پیش‌دستانه انجام خواهند داد.

دو: بیش از ده پایگاه نظامی اسرائیل که ترکیبی از مقرهای موساد، شاباک و اطلاعات نظامی در تل‌آویو بوده مورد هدف قرار گرفته است. به تعبیر دیگر حزب‌الله به‌نوعی یکی از بزرگ‌ترین عملیات‌های نظامی خود در علیه اسرائیل تا این لحظه انجام داده است. ضمن اینکه حزب‌الله لبنان همان‌طور که قبلاً وعده داده بود، انتقام عملیات شهادت فؤاد شکر را مستقل و مجزا انجام داد.

سه: بر اساس آنچه به‌صورت رسمی حزب‌الله بیان کرده، این عملیات به نوعی مرحله اول انتقام بوده است. یک معنای این اعلام رسمی این است که حزب‌الله لبنان می‌خواهد سایه انتقام را همچنان در بر اسرائیل حفظ کند و البته معنای دومی نیز می‌توان متصور بود و آن اینکه این باید منتظر عملیات مرحله دوم که معلوم نیست متفاوت‌تر یا سخت‌تر است، باشیم. بدترین وضعیت برای صهیونیست‌ها این است که این عملیات راه باز کردن برای یک عملیات به‌مراتب دردآورتر و یا راهبردی‌تر بعدی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.