وزیر کشور عراق با اعلام موفقیت‌آمیز بودن طرح امنیتی زیارت اربعین حسینی (ع) و کاهش حوادث رانندگی از عدم ثبت حادثه امنیتی در این ایام خبر داد.

هیچ حادثه امنیتی در اربعین حسینی رخ نداده است

عبدالامیر الشمری وزیر کشور عراق و رئیس کمیته عالی تامین امنیت زیارت اربعین گفت: تاکنون بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار زائر از دیگر کشورها وارد عراق شده‌اند.

وزیر کشورعراق با اشاره به آغاز به کار زودهنگام طرح تامین امنیت زیارت اربعین امام حسین (ع) با طرح خدماتی، گفت طرح امنیتی، با استفاده از ۱۹۱ داده اطلاعاتی برای ایجاد فضایی امن در اربعین اجرا شد.

الشمری با اشاره به تامین امنیت در تمامی جاده‌های منتهی به کربلای معلی و حفاظت و پشتیبانی از مواکب حسینی، بر تداوم استقرار نیروهای امنیتی در جاده‌ها تا بازگشت آخرین زائر تاکید کرد.

وی با اشاره به آغاز اجرای طرح امنیتی از اولین روز ماه، تفاوت اربعین امسال با سال گذشته را عدم انسداد جاده حتی در کربلا و تردد روان زائران اعلام کرد.

الشمری در ادامه با تاکید بر کاهش حوادث رانندگی در طرح تامین امنیت اربعین سال جاری، به وقوع ۱۰ حادثه آتش سوزی جزئی در کل بخش‌ها و مهار آتش‌ها اشاره کرد.

وی در پایان با اعلام استفاده از کمپین‌های آگاهی‌بخشی به زائران در مدت زمان ۲۰ روزه، بر عدم ثبت حادثه امنیتی در زیارت اربعین تاکید کرد.

السودانی: طرح امنیتی اربعین موفقیت آمیز بود

براساس این گزارش، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق نیز امروز - یکشنبه - در یک کنفرانس مطبوعاتی موفقیت آمیز بودن طرح زیارت اربعین را اعلام کرد.

نخست وزیر عراق در ادامه با بیان نقش عملکرد دستگاه‌های امنیتی در موفقیت آمیز طرح زیارت اربعین، از تلاش‌های نهادهای خدماتی و اداری و تشکل های مختلف در تمامی وزارتخانه‌ها و همچنین استانداری کربلای معلی قدردانی کرد.

نخست وزیر عراق با شاره به اجرای پروژه مترو کربلای معلی - نجف اشرف و دریافت پیشنهاد از سه شرکت بین المللی، افزود: ما به پیگیری انجام کارها در فرودگاه بین المللی کربلای معلی ادامه می دهیم و امیدواریم که در سال آتی این این فرودگاه تکمیل شود.

السودانی در ادامه به اختصاص ۳.۵ تریلیون دینار در راستای احداث و اجرای ۳۶ پروژه خدماتی مرتبط با زیارت های میلیونی اشاره کرد و گفت این پروژه ها ظرف چند هفته آینده آغاز خواهد شد

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.