حمله حزب الله لبنان به عمق سرزمین‌های اشغالی اثرات و پیام‌های آشکاری به دنبال داشت.

شناسایی نقاط کور سرزمین‌های اشغالی با کمک عملیات اربعین

قدس آنلاین:  اهمیت و پیامدهای این عملیات نه تنها متوجه رژیم صهیونیستی و حامیان آن، بلکه دارای دستاوردهایی نیز برای گروه‌های مقاومت از جمله جمهوری اسلامی ایران بود. چنانکه عبدالباری عطوان تحلیلگر برجسته عرب در اظهاراتی درباره این عملیات میگوید: «حمله حزب الله به عمق سرزمین های اشغال شده مرحله نخست انتقام گیری از رژیم اسرائیل بود و در مراحل بعدی انصارالله یمن، مقاومت عراق و ایران با پاسخ های کوبنده تری قلب بندر حیفا، تل آویو و اشدود را هدف قرار می دهند.»

در همین راستا، سیدرضا صدرالحسینی کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت و گو با قدس درباره تاثیر عملیات اربعین بر پاسخ انتقام جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی و هموارسازی گامهای بعدی کشورمان، تصریح کرد: اقدامات حزب الله لبنان در عملیات اربعین یک پیام روشن برای رژیم صهیونیستی داشت. پیام این بود که اگر صهیونیستها تصور میکنند با عملیات نظامی گسترده میتوانند معادلات منطقه را تغییر دهند، نه تنها دچار خطای محاسباتی هستند بلکه آنها تحت سلطه اطلاعاتی حزب الله قرار دارند.

صدرالحسینی همچنین افزود: در واقع، پیام روشن حزب الله این بود که تمامی نقاط حساس و حتی مناطق زیر زمینی و امنیتی ارتش رژیم صهیونیستی از تیررس حزب الله دور نمانده و بر روی آن اشراف کامل اطلاعاتی کامل دارند. این عملیات نشان داد حزب الله میتواند مشکلات اساسی را برای اسراییل و ارتش آن به وجود بیاورد. اما این نکته باید مورد توجه قرار بگیرد که موضوعات و پرونده‌های مختلفی در منطقه وجود دارد و هر کدام از آنها به شیوه خاص توسط مقاومت پیگیری شده و فیصله می‌یابد. بنابراین اقدامات حزب الله به شناسایی دقیق‌تر نقاط کور و تاریک سرزمینهای اشغالی برای جمهوری اسلامی ایران کمک کرد. البته باید تاکید کرد عملیات حزب الله عملیاتی کاملاً مستقل و بدون ارتباط با عملیات خونخواهانه و انتقام جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی بود.

عملیاتها با هماهنگی اتاق مشترک عملیات مقاومت انجام میشود

این کارشناس مسائل بین الملل گفت: برهمین اساس، زمان، مکان، گستره و چگونگی اقدام جمهوری اسلامی در خونخواهی میهمان عزیز خود ارتباط مستقیمی با تصمیم گیرندگان در درون جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت خواهد داشت. درنتیجه موضوعات حاشیه‌ای به هیچ عنوان موجب فراموشی جنایت تروریستی اسراییل و لزوم پاسخ قطعی ایران نخواهد شد. هنوز کسی از زمان، مکان و چگونگی اقدام خونخواهانه ایران اطلاعی ندارد و همین بی‌اطلاعی موجب فشارهای روحی و روانی شدیدی را برای مقامات ارشد رژیم صیونیستی، ساکنان سرزمینهای اشغالی و حامیان غربی آن به وجود آورده است. آگاهی از زمان معین برای مجازات اقدام تروریستی اسراییل صرفاً برای عده اندکی از فرماندهان ارشد نظامی روشن است.

صدرالحسینی بیان کرد: بدون شک عملیات موفق اربعین توانست روحیه رزمندگان جبهه مقاومت را تقویت و اطلاعات قابل توجهی را برای اقدامات و تصمیمات بعدی کسب کند. در واقع هماهنگی میان جبهه‌های مختلف جریان مقاومت ثابت میکند که اولاً عملیاتها با هماهنگی اتاق مشترک عملیات مقاومت انجام میشود و ثانیاً اطلاعات به دست آمده از عملیات جهت بهره‌برداری بیشتر فرماندهان مقاومت به اشتراک گذاشته خواهد شد.  

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.