پیشنهاد سردبیر

صدای گلخنده‌هایش مثل توپ ترکید، وقتی زیر باران بطری نیاز فوری‌اش به شادی را با گل مرتفع کرد.

گفت‌وگو با محمدحسین کنعانی‌زادگان، فاتح شهرآورد  ۱٠۴ / به دلم افتاده بود گل می‌زنم!

به گزارش قدس آنلاین،. سیم خاردار شماره ۶ در نبرد سهمگین هفته با رهبری سازمان دفاعی قرمزها کاری کرد دو لنگه ابروی شکارچیان آبی درهم رود و آرامش سراغ ارتش پیروز را بگیرد.

محمد حسین کنعانی زادگان حالا در سی‌سالگی آن‌قدر آبدیده شده که صدایش را در میدان بالا نبرد و صامت و بی صدا رقیبان را به سکوتی الیم مجبور کند. با گلزن شهرآورد ۱٠۴ درست وقتی هم‌صحبت شدیم که گلبرگ های پولکی چرخان و رقصان رخسارش را پوشانده بودند.

*کمتر کسی فکر می کرد در واپسین دقایق شهرآورد تو بازی را برای قرمزها درآوری؟

-من اما خودم یقین داشتم که در دربی ۱٠۴ کار را تمام خواهم کرد و شریک شادی میلیون‌ها نفر خواهم شد. از شما چه پنهان از مدت‌ها قبل به دلم برات شده بود پرسپولیس با تک گل خودم برنده بازی حساس فصل می‌شود.انگار خدا به قلب من نگاه کرده بود که این شادی وصف‌ناپذیر را برایم جور کرد.

*شلیک ضربه پنالتی در آن دقایق هولناک کار ساده‌ای نبود.وقتی پشت توپ ایستادی چه حسی داشتی؟

-من سخت‌تر از این‌ها را تجریه کردم و بلدم از تنگناها به سلامت گذر کنم. باور کنید اصلاً هول نشدم و در چند ثانیه تصمیم نهایی خود را گرفتم و توپ را جایی فرستادم که گلر آبی‌ها فکرش را نمی‌کرد.از گولسیانی هم ممنونم که آمد زیر گوشم دلگرمی داد و گفت شک ندارم تو از پس از این پنالتی برمی آیی.

*و یزله بی پایان کنعانی‌زادگان پس از بازی، پیش روی تیفوسی‌ها.از دست افشانی و شادی پس از گلت بگو.

-بی تعارف پرسپولیس با هوادارانش زنده است و ما هر چه داریم از تصدق سر سکوهاست. وقتی داور سوت پایان را زد تماشاگران یکپارچه صدایم زدند و خواستند سراغشان بروم. من هم با تمام وجود در جمعشان حاضر شدم و خلاصه جشن خوبی گرفتیم. به خاطر این هواداران صمیمی و متعصب حاضر بودم تا خود صبح یزله بروم.

*فارغ از هیاهو، پرسپولیس در اراک نمایش چشم نوازتری نسبت به استقلال ارائه کرد. برای تسخیر شهرآورد برنامه خاصی داشتید؟

-بله آقای گاریدو حریف را کاملاً آنالیز کرده و بر همین اساس به هر یک از بازیکنان مأموریت خاصی داده بود.ما از دقیقه نخست دنبال روزنه‌ای می‌گشتیم تا نیش خود را بزنیم و علاوه بر فتح دربی، سه امتیاز مهم این بازی را بگیریم. حالا دیگر تیم به بالاترین سطح آمادگی رسیده و با صلابت بیشتری لیگ برتر و لیگ نخبگان را تعقیب خواهیم کرد. فایل شهرآورد برای ما بسته شده و گریزی نداریم جز آنکه ششدانگ به روبه‌رو نگاه کنیم.

*چقدر امیدواری پرسپولیس  ۱۱ امتیازی در ادامه لیگ رقیبان تیزچنگ را به زیر بکشد؟

-ما عزم جدی داریم با تمام قوا در دو جبهه ایران و آسیا از اعتبار باشگاه دفاع کنیم. اسب ما زین شده و روز به روز سرحال‌تر و روپاتر ظاهر خواهیم شد.این وظیفه تک تک ماست که در شرایط سختی که مردم با مشکلات اقتصادی دست به گریبان هستند به هر شکل ممکن رنج را از زندگی‌شان دور کنیم.

*نقطه عطف عملکردت در شهرآورد، دور شدن از بلبشوی تشویش و بی اعتنایی به برخی هتاکی‌ها بود!

-من امروز  سی‌ساله‌ام و حرکاتم باید در شأن سن و سالم باشد. با خودم عهد کردم در زمین از بیخ فقط به بازی فکر کنم و با حرفه‌ای‌گری از کنار کم لطفی‌ها رد شوم. خودتان دیدید که  تماشاگرنماها از چه الفاظی استفاده کردند تا مرا عصبی کنند. من اما کار خودم را می‌کنم و با بازی خوب جواب خیلی حرف‌ها را می‌دهم.

*در چند صحنه با رامین رضاییان چالش داشتی؟

-اصلاً این‌طور نیست.من چند بار سمت هواداران رفتم و خواهش کردم خویشتن‌داری کنند و فقط به تشویق پرسپولیس بپردازند. ما خارج از میدان رفیقیم و هیچ مشکلی با هم نداریم.

*حالا که فریاد لیاقتت بیش از پیش به گوش‌ها رسیده به افق پیش روی خود در تیم ملی چطور می‌اندیشی؟

-شکر خدا شایسته سالاری در تیم ملی حرف اول و آخر را می‌زند و هر بازیکنی که خوب کار کند از دید امیرخان و همکارانش دور نخواهد ماند. ما امروز در رنکینگ آسیا در بهترین جا ایستاده‌ایم و با تدابیر مربیان و تلاش بازیکنان ان‌شاءالله جشن صعود بی دردسر به جام جهانی را خواهیم گرفت.

*امیدمافی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.