۱۴ تیر ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۴
کد خبر: 1621

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: جمع‌آوری قلیان‌ها از سطح شهر وظیفه اصلی شهرداری نیست و عوامل شهرداری بر حسب احساس مسئولیت با مرکز بهداشت همکاری می‌کنند.

 به گزارش قدس انلاین علیرضا عالیپور در مراسم انهدام 4 هزار قلیان جمع‌آوری شده از سوی شهرداری که امروز (سه‌شنبه، 14 تیرماه‌) در پارک "ملت" اهواز برگزار شد، اظهار کرد:‌ این قلیان‌ها در طول یک سال گذشته از مناطق، معابر و پارک‌های شهر اهواز و با همکاری نیروی انتظامی جمع‌آوری شده‌اند.

 وی افزود: استعمال قلیان در پارک‌های اهواز با پیشینه فرهنگی این شهر مغایرت دارد و انجام این کار را نباید به عنوان تفریح در پارک‌ها تلقی کرد. استعمال قلیان مضرات فراوانی دارد و مقدمه‌ای برای اعتیاد به سیگار و مواد مخدر است.

 عالیپور تصریح کرد: استعمال و توزیع قلیان تخلف محسوب می‌شود؛ همچنین استعمال مواد دخانی یکی از مهمترین عوامل آلوده‌کننده محیط زیست محسوب می‌شود؛ به همین دلیل در یک سال گذشته 4 هزار قلیان از سطح شهر جمع‌آوری شده و امروز منهدم می‌شوند‌.

 سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز با بیان این‌که بسیاری از شهروندان مخالف استعمال قلیان در پارک‌های هستند، خاطرنشان کرد: عرضه قلیان در پارک‌ها نوعی کسب و کار ممنوع و غیرمجاز است و مزاحمت‌های فراوانی برای شهروندان ایجاد می‌کند. همچنین استعمال قلیان در پارک‌ها برای کودکان بدآموزی دارد.

 وی با بیان این‌که از سال گذشته تاکنون 6 هزار قلیان از سطح شهر اهواز جمع‌آوری شده است، ادامه داد: آگاه گردن شهروندان نسبت به مضرات استعمال قلیان موجب کاهش گرایش به انجام این عمل خواهد شد و جنبه بازدارندگی خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.