دانشگاه های نیوساوت ولز استرالیا و خوارزمی ایران برای برگزاری دوره های دکتری مشترک، ایجاد فرصت های مطالعاتی، تبادل استاد و اجرای طرح های پژوهشی مشترک تفاهم نامه امضا کردند .<BR> <BR>

دانشگاه نیوساوت ولز استرالیا و خوارزمی ایران تفاهم نامه همکاری امضا کردند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا مدیرکل روابط عمومی دانشگاه خوارزمی روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا به بازدید معاونان امور بین الملل و پژوهشی دانشگاه نیو ساوت ولز از دانشگاه خوارزمی اشاره کرد و اظهار داشت: دوروز پیش، دکتر کریستوفر معاون امور بین الملل و پروفسور هافمن معاون پژوهشی دانشگاه نیو ساوت ولز ضمن بازدید از دانشگاه خوارزمی، جلسه ای با روسای دانشکده ها و معاونان آموزشی و پژوهشی این دانشگاه داشتند.

ارسلان قربانی درباره محورهای مورد بحث در این نشست مشترک گفت: توافق اولیه به منظور برگزاری دوره های دکتری مشترک دانشگاه نیو ساوت ولز و خوارزمی حاصل شد که بخشی از آن از طریق اعطای بورسیه تحصیلی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: البته گرفتن مجوز بورسیه و اعزام دانشجو، مستلزم تاییدیه وزارت علوم است که رایزنی به این منظور را آغاز کرده ایم.

قربانی، ایجاد فرصت های مطالعاتی کوتاه مدت را از دیگر موارد مورد تفاهم میان مسوولان دانشگاه های خوارزمی و نیو ساوت ولز ذکر کرد و گفت: درصورت نهایی شدن این تفاهم نامه و امضای قرارداد، دانشجویان مقطع دکتری ایرانی و استرالیایی این دو دانشگاه برای گذراندن فرصت های مطالعاتی کوتاه مدت (شش ماهه) به کشورهای مقابل اعزام می شوند.

وی همچنین به توافق طرفین به منظور برگزاری کارگاه های آموزشی اشاره کرد و گفت: قرار شد استادان برجسته نیو ساوت ولز در رشته های مشخصی مانند نانو فناوری و زیست فناوری، کارگاه های آموزشی را در دانشگاه خوارزمی برگزار کنند تا علاوه بر تبادل اطلاعات و تجربیات، طرفین با ظرفیت های علمی و پژوهشی یکدیگر آشنا شوند.

عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی ادامه داد: علاوه بر این، مسوولان دو دانشگاه قرار گذاشتند پروژه های تحقیقاتی مشترک را اجرا کنند و به طور مشترک از نتایج آن بهره مند شوند.

قربانی به بنیه علمی قوی دانشگاه خوارزمی در رشته های زبان و ادبیات فارسی و دین و فلسفه اشاره کرد و اظهار داشت: در جلسه دو روز گذشته همچنین پیشنهاد کردیم که کرسی ایران شناسی را در دانشگاه نیو ساوت ولز راه اندازی کنیم.

وی از بازدید رئیس بخش بین الملل بنیاد پژوهشی آلمان (DFG) از دانشگاه خوارزمی در روزهای گذشته خبر داد و گفت: این بنیاد پژوهشی از پروژه های کلانی که در دانشگاه های آلمان و دیگر کشورها اجرا می شود حمایت می کند که در دیدار رئیس آن از دانشگاه خوارزمی، قرار شد برخی از استادان ما که در زمینه های علمی بین المللی فعالیت دارند پروژه های خود را به این بنیاد معرفی کنند تا درصورت تایید، از حمایت های آن برخوردار شوند.

قربانی یادآور شد: بهره مندی از حمایت های بنیاد پژوهشی آلمان (DFG) ، شرایط خاصی دارد که افراد متقاضی باید حتما مدرک دکتری داشته باشند و پروژه های تحقیقاتی آنها جنبه بین المللی داشته باشد.

دانشگاه نیو ساوت ولز یکی از دانشگاه های پیشرو استرالیا است که در سال 1949 تاسیس شده است و اکنون یکی از 50 دانشگاه برتر جهان به شمار می آید.

دانشگاه خوارزمی نیز که سابق بر این، دانشگاه تربیت معلم تهران نام داشت در سال 1298 خورشیدی تاسیس شده و قدیمی ترین دانشگاه ایران محسوب می شود.


 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.