مسئول ستاد ارائه خدمات سفرهای نوروزی ۹۵ در حوزه سلامت گفت: در ایام تعطیلات نوروز ۶۴ بیمارستان خراسان رضوی در حوزه سلامت خدمات شبانه‌روزی ارائه می‌دهند.

فعالیت شبانه‌روزی ۶۴ بیمارستان خراسان رضوی در ایام نوروز ۹۵

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، سیدمرتضی احتشام‌فر صبح امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در سالن جلسات ساختمان قریشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد اظهار داشت: فعالیت ستاد خدمات سفر استان در ایام تعطیلات نوروز از 27 اسفند ماه امسال تا 15 فروردین ماه سال آینده به ریاست استاندار خراسان رضوی و جانشینی معاون هماهنگی امور زائرین استانداری خراسان رضوی اجرا می‌شود و دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم مسئول کمیته سلامت این ستاد است.
وی افزود: باید شرایطی فراهم شود که نیازهای مردم به ویژه در حوزه سلامت برآورده شود و در همین راستا و در جهت خدمات‌رسانی مطلوب و شایسته کشیک‌های امدادی خراسان رضوی در 64 بیمارستان استان فعال هستند.
مسئول ستاد ارائه خدمات سفرهای نوروزی 95 در حوزه سلامت با اشاره به فعالیت مراکز درمانی در ایام نوروز، خاطرنشان کرد: در این ایام 100 درصد بیمارستان‌های دولتی و 25 درصد بیمارستان‌های خصوصی استان فعال هستند که بخش اورژانس دولتی و خصوصی 100 درصد فعال هستند و 153 مرکز کلینیکی هم خدمات درمانی ارائه می‌دهد.
احتشام‌فر تصریح کرد: در ایام نوروز 406 متخصص مقیم و 686 آنکال مستقر هستند و در سطح استان 170 درمانگاه شبانه‌روزی (130 درمانگاه مشهد)، 15 کلینیک دنداپزشکی، 214 آزمایشگاه، 31 مرکز دیالیز (14 مرکز در مشهد)، 168 پایگاه طرح بسیج سلامت (71 پایگاه شهری و 97 پایگاه جاده‌ای)، 28 ایستگاه سلامت نوروزی، هزار نیروی فنی، 180 آمبولانس، 5 اتوبوس آمبولانس، دو بالگرد، 62 داروخانه شبانه‌روزی (46 داروخانه در مشهد)، 24 ستاد مرکز بهداشت، 144 مرکز بهداشتی درمانی، 5 پایگاه مراقبت مرزی، 27 آزمایشگاه تشخیصی مزدوجین و هیپوتیروئیدی نوزادان (5 پایگاه در مشهد و 22 پایگاه در شهرستان‌ها) و 9 مرکز کرایوتراپی مشهد فعال هستند.
وی تأکید کرد: 412 تیم و هزار و 162 نیروی نظارتی حوزه سلامت در این ایام در سطح استان فعال هستند و مردم می‌توانند شکایات خود را از طریق شماره تلفن‌های 190 و 05138415001 مطرح کنند تا مسئولان مربوطه در کوتاه‌ترین زمان ممکن این شکایات را مورد بررسی قرار دهند؛ همچنین تلفن 149 هم سامنه پاسخگویی به مشکلات حوزه غذا و دارو بوده است.
مشاور اجرایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: زائران و مسافران نوروزی می‌توانند آخرین اخبار و اطلاعات خدمات سفر در حوزه سلامت را می‌توانند از طریق آدرس اینترنتی: safar.mums.ac.ir دریافت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.