۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵
کد خبر: 378898

مدیر دفتر هماهنگی پیشگیری از نابینایی و سلامت چشم وزارت بهداشت گفت: بیماری های غیرواگیر شبکیه چشم را همانند دیگر ارگان های بدن تحت تاثیر قرار می دهند.

تاثیر بیماری های غیرواگیر بر چشم

به گزارش قدس آنلاین،سید فرزاد محمدی مدیر دفتر هماهنگی پیشگیری از نابینایی و سلامت چشم وزارت بهداشت در گفت وگو باباشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره ارتباط بیماری های غیرواگیر و مشکلات چشمی گفت: دسته ای از بیماری ها در چشم پزشکی به عنوان بیماری های غیرواگیر محسوب می شوند و شاخص ترین آنها دیابت است.  
ی با بیان اینکه تاثیر دیابت بر چشم در سنین میانسالی بروز کرده و بر روی کیفیت زندگی افراد اثرگذار است، اظهار داشت: رفتار زندگی سالم شامل تغذیه، جلوگیری از استعمال دخانیات، کنترل وزن و میزان فعالیت بدنی بر روی سلامت شبکیه تاثیرگذار هستند. 
مدیر دفتر هماهنگی پیشگیری از نابینایی و سلامت چشم وزارت بهداشت عنوان کرد: کنترل عوامل خطر مانند سندرم متابولیک، وضعیت فشار، چربی و قند خون در سلامت شبکیه چشم اهمیت دارد.
وی با اعلام اینکه ثابت شده بیماری فرسودگی وابسته به سن شبکیه، با الگوی غذایی ارتباط دارد، تصریح کرد: برنامه غذایی موثر برای سلامت عمومی بدن؛ شامل غذاهای دریایی، میوه ها و سبزیجات رنگی و تازه برای چشم هم مفید است.
محمدی افزود: تغذیه سالم تا 40 درصد از بروز انواع بیماری های شبکیه جلوگیری می کند و سلامت چشم در کنار بیماری های قلبی و عروقی به الگوهای تغذیه سالم وابسته است و در بعضی از بیماری ها تا 60 درصد از بروز آنها پیشگیری می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.