کمپانی فولکس واگن از تصمیم خود برای اختصاص سرمایه ای ۱۰ میلیارد یورویی معادل ۱۵.۵ میلیارد دلار برای راه اندازی کارخانه بزرگ باتری سازی ویژه خودروهای الکتریکی خبر داد.

فولکس واگن، کارخانه ای مختص تولید باتری های ویژه خودروهای الکتریکی خواهد ساخت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تک شات ، کمپانی فولکس واگن از تصمیم خود برای اختصاص سرمایه ای 10 میلیارد یورویی معادل 15.5 میلیارد دلار برای راه اندازی کارخانه بزرگ باتری سازی ویژه خودروهای الکتریکی خبر داد.

این غول خودروسازی جهان که اخیراً به اتهام سعی در فریب مقامات محیط زیست کشور آمریکا در ارایه اطلاعات مربوط به گازهای منتشر شده توسط خودروهای این شرکت، به پرداخت جریمه هایی سنگین محکوم شد، قصد دارد تا برای رهایی از این آشفته بازار و برگشتن به رزوهای اوج خود، کم کم از موتورهای دیزلی توربو خارج شود و تولید باتری های ویژه خودروهای الکتریکی را در دستور کار خود قرار دهد.

از این رو، فولکس واگن قصد دارد تا اولین گام را با تولید کارخانه ای بزرگ و شبیه به آن چیزی که شرکت تسلا اخیراً آن را افتتاح کرد، بردارد. یک منبع آشنا به فولکس واگن در این خصوص عنوان می کند: "شرکت فولکس واگن در نظر دارد تا با صرف هزینه های چند میلیارد یورویی، کارخانه ای بزرگ را برای تامین باتری های خودروهای الکتریکی تاسیس کند و همانند کمپانی های سامسونگ و ال جی، به یکی از بزرگ ترین شرکت های تامین کننده باتری در آسیا تبدیل شود."

آقای ماتیاس مولر، مدیرعامل فولکس واگن، در حال کار با تیم خودروهای الکتریکی خود است تا فروش این خودروها را تا سال 2025 به یک میلیون دستگاه در سال افزایش دهند و در زمینه تولید باتری نیز با سرمایه گذاری های کلان، حرف اول را در بازار بزنند.

از آن جایی که باتری خودروهای الکتریکی یکی از گران ترین قطعات این خودروها محسوب می شود، بسیاری از کمپانی های فعال در این عرصه، تلاش های خود را برای ساخت کارخانه هایی به منظور تولید باتری آغاز کرده اند که از میان آن ها می توان به کمپانی تسلا اشاره کرد که با همکاری شرکت پاناسونیک و اختصاص سرمایه 6.96 میلیارد دلاری، در حال نهایی کردن کارخانه Gigafactory خود است.

گفته می شود با احداث این کارخانه، تسلا می تواند تا 30 درصد از هزینه های مرتبط به خرید باتری بکاهد و از آن جایی که قصد دارد تا سال 2018، تولید خودروهای الکتریکی خود را به 500 هزار دستگاه در سال برساند، این کارخانه می تواند برای این شرکت بسیار حیاتی باشد.

با این حال، هنوز مشخص نیست که کارخانه باتری سازی فولکس واگن در کدام کشور تاسیس خواهد شد که در این بین، برخی ها قاره اروپا و برخی ها نیز آسیا را محل احداث آن پیش بینی کرده اند.

ناگفته نماند که شرکت فولکس واگن توانست در سال 2015 تنها 64 هزار خودروی الکتریکی را به فروش رساند.

فولکس واگن

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.