خبر فوری

قدس آنلاین/ حسین پورحسین: جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر به ریاست استاندار خراسان رضوي و رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر با حضور اعضای ۱۲ گانه کمیته‌های ستادی خدمات سفر تشکیل شد.

  خانه‌های مسافر بدون استاندارد، حق اسکان زائر ندارند

استاندار خراسان رضوي در این جلسه گفت: کمیته‌ها باید برای هماهنگی، برنامه‌های خود را به کمیته نظارت داده و فرمانداران و دهیاران ستادهای سفر استان را فعال نمایند تا ارایه خدمات مطلوب برای زائران علی بن موسی الرضا(ع) فراهم شود.
علیرضا رشیدیان با تأکید بر اینکه در ماه مبارک رمضان همه رستوران‌ها باید تحت نظارت دقیق بازرسی و نظارت بر سلامت مواد غذایی قرار داشته باشند، افزود: در هر دوره‌ای از اقامت زائران در مشهد مقدس و استان باید نقاط ضعف شناسایی و اصلاح شود تا بتوانیم خدمات موردنیاز را فراهم سازیم و سامانه‌های خدمات سفر کلیه اطلاعات سفر را در مبدأ اطلاع رسانی کنند و صدا و سیما برنامه‌های متنوع با موضوع زیارت و گسترش فرهنگ رضوی و روایات امام رضا(ع) را در برنامه‌های خود منظور کرده و روزنامه‌ها اطلاعات مناسب را در رابطه با سفر مدنظر قرار دهند.
استاندار خراسان رضوي با قدردانی از تلاش‌های آستان قدس رضوي، نیروی انتظامی و بخش‌های عمومی و دولتی برای  اسکان زائران حرم رضوی از کاهش تلفات جاده‌ای سخن گفت و افزود: هلال احمر و راهداری و پلیس راهور در حوزه امنیت جاده‌ها عملکرد مطلوبی داشته‌اند و شهرداری مشهد و شهرستان‌ها در امر زیباسازی معابر و احداث سرویس‌های بهداشتی خدمات مؤثری انجام دهند و کل ظرفیت اقامت در هتل‌ها به نحوی آماده سازی شود که خدمات مطلوبی برای زائران فراهم گردد.
رشیدیان به ظرفیت مراکز اسکان و خانه‌های مسافر و خدمات حمل و نقل جاده‌ای و ریلی و هوایی اشاره کرد و در این رابطه گفت: خانه‌های مسافری که استاندارد لازم را ندارند نمی‌توانند مورد استفاده زائران قرار گیرند و مراکز اقامتی با هماهنگی هتلداران به امور فرهنگی اهتمام جدی داشته باشند و خدمات سفر باید قابل دفاع باشد و هتل‌ها متناسب با ستاره‌هایی که دارند خدمات ارایه کنند و خدمات اورژانسی و درمانی در مسیر زائران ایجاد شود.
استاندار خراسان رضوي افزود: آستان قدس رضوي نقطه کانونی سفر است و باید فاصله مراجعه زائران برای اقامت و درمان و اســـتراحتگاه‌ها در ســامانه‌هایی که در رابطه با سفر است به طور دقیق مشخص و اطلاع رسانی شود.
دبیر ستاد هماهنگی سفر نیز با اعلام اینکه در سال گذشته 2 میلیون و 600 هزار زائر در اماکن رسمی ثبت شده است، گفت: کمیته تنظیم بازار و تأمین کالا و نظارت و بازرسی فعالیت‌های خوبی داشته‌اند و با کاهش شکایات روبه رو بوده‌ایم و در مقایسه با سال پیش 6 درصد رشد اقامت در مشهد داشته‌ایم.
زارع صفت، مدیرکل میراث فرهنگی و دبیر هماهنگی سفر هم از استقرار کمیته‌های فرهنگی، امنیتی، انتظامی، ترافیک و پایگاه‌های هلال احمر و همچنین فعالیت‌های تبلیغاتی واطلاع رسانی و عملکرد کمیته‌های خدمات شهری، بهداشت و سلامت و محیط زیست در ایام ماه مبارک رمضان و ایام تابستان خبر داد و افزود: هماهنگی‌های لازم بین کمیته‌های ستادی سفر، حمل و نقل، آمار، اسکان و رفاه و امور شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و نظارت و ارزیابی وجود دارد.
در این نشست مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌ها نیز گفت: ارتقای ایمنی جاده‌ها با 82 اکیپ گشتی فراهم شده است و با 180 آمبولانس و طرح پلیس زائر خدمات مطلوبی برای زائران فراهم شده است.
جواد وحدتی فر با اعلام اینکه در سال گذشته 19 میلیون نفر با ناوگان حمل و نقل عمومی وارد مشهد شده‌اند، افزود: هیچ مشکلی در رابطه با حمل و نقل ریلی، جاده‌ای و هوایی در استان خراسان رضوي وجود ندارد.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی و قائم مقام ستاد اسکان فرهنگیان خراسان رضوي نیز در این جلسه گفت: فضاهای اسکان آموزش و پرورش 100 درصد در اختیار فرهنگیان قرار دارد و دیگر دستگاه‌ها نیز مراجعات زیادی برای اسکان دارند که در صورت امکان از فضاهای در اختیار استفاده می‌کنند.
علیرضا کاظمی با اعلام اینکه 44 پایگاه، مدیریت و هدایت اسکان فرهنگیان را در استان برعهده دارند، گفت: طرح خادمان افتخاری همکاران و دانش‌آموزان می‌تواند فضای فرهنگ میزبانی را ترویج کند و موجب ماندگاری بیشتر زائران علی بن موسی الرضا(ع) در مشهد مقدس شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.