قدس آنلاین- تبریز: فرماندار تبریز با بیان اینکه باید وحدت فرماندهی در ستاد بحران به رسمیت شناخته شود، گفت: در بارندگی‌های اخیر خاکبرداری منطقه باغمیشه تبریز کاملا غیراصولی بود و پیمانکار باید پاسخگوی خسارات باشد.

باید وحدت فرماندهی در ستاد بحران به رسمیت شناخته شود

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  رحیم شهرتی‌فر در جلسه ستاد بحران استان اظهار داشت: وقوع بارندگی‌ها، سیلاب‌ها و تگرگ‌های اخیر در تبریز جلسه ستاد هماهنگی مدیریت بحران تشکیل یافت و در مورد زلزله اخیر، سیلاب شهر و روستای بیرق بحث شد.

وی با بیان اینکه یک سری از افراد منتظر هستند بحرانی رخ دهد و به جای اینکه برای روحیه بخشی و مدیریت حادثه کمک کنند با آسمان ریسمان بافتن مجموعه اقدامات را زیر سئوال ببرند، افزود: با همه عوامل کنترل بحران شهر به صورت تلفنی در ارتباط بودم و در جریان تلاش‌های بی‌دریغ همه عوامل بودم و دستگاه‌ها قرار می‌گرفتم.

فرماندار تبریز در عین حال خاطرنشان کرد: به هر حال حجم آب جمع شده در زیرگذرها بسیار زیاد بود و وقتی حدود 50 دقیقه تگرگ و رگبار رخ می‌دهد و چنین شرایط حادی پیش می‌آید، عملکردها هم باید متناسب با حوادث اتفاق افتاده ارزیابی شود.

این مسئول با بیان اینکه مسائل مربوط به حوزه مدیریت شهری باید بدون ورود استرس و تداخل در وظایف حل شود، یادآور شد: لازم است عملکردها سازمان یافته، ضابطه‌مند، بدون تداخل در وظایف و با هماهنگی کامل صورت گیرد و دستگاه‌های عمل کننده در صحنه از خط مشی‌های متعدد و ناهماهنگ خودداری کنند.

فرماندار تبریز تصریح کرد: در این حادثه فرماندهی پادگان تبریز اعلام کرد که نفرات آماده‌ای دارد و در یوسف‌آباد از کمک اینها بهره‌مند شدیم؛ نواحی مقاومت سپاه، هلال احمر و ..  هم اعلام آمادگی داشتند و در این ارتباط باید وحدت فرماندهی در ستاد بحران به رسمیت شناخته شود.

وی اذعان داشت: در حین و پس از بحران باید مجموعه اقدامات را مستندسازی کنیم و این ضرورت است که روابط عمومی سازمان‌ها برای مسنتدسازی اقدامات و آمادگی‌های مدیریت بحران بخشی اختصاص را دهند.

شهرتی‌فر در ادامه صحبت‌های خود گفت: در بارندگی‌های اخیر خاکبرداری منطقه باغمیشه کاملا غیراصولی بود و شهرداری منطقه اعلام کرد که این نوع خاکبرداری درست نیست و تدابیر لازم اندیشیده نشده بود و پیمانکار باید پاسخگوی خسارات باشد.

فرماندار تبریز خاطرنشان کرد: در مجموع طبق ارزیابی‌های صورت گرفته با وجود حجم بارش‌ها اقدامات به موقع انجام گرفته، تجهیزات مورد نیاز حوادث این چنینی باید تامین شود که مستلزم برآورد و تامین اعتبار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.