سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد، واشنگتن در صورت استقرار سامانه «تاد» در شبه‌جزیره کره باید منتظر اقدامات متقابل پکن باشد.

چین: در صورت استقرار سامانه تاد در کره، واشنگتن منتظر اقدام متقابل باشد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، سخنگوی وزارت خارجه چین امروز دوشنبه اعلام کرد در صورتی که آمریکا سامانه موشکی «تاد» را در کره‌جنوبی مستقر کند، با اقدامات تقابلی دولت چین مواجه خواهد شد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، «لو کانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: تصمیم اتخاذ شده مبنی بر استقرار سامانه تاد در شبه‌جزیره کره به هیچ عنوان در جهت تأمین صلح و ثبات در منطقه نیست. همچنین، این اقدام روند حل مسائل هسته‌ای کره شمالی را نیز تسهیل نمی‌کند.

وی افزود: این اقدام آمرریکا به منابع استراتژیک چین در حوزه امنیت آسیب جدی وارد می‌کند. چین نیز متقابلا اقداماتی را در جهت حفاظت از منافع خود صورت خواهد داد.

واشنگتن و سئول روز جمعه (8 جولای) در خصوص استقرار سامانه موشکی تاد در کره جنوبی به توافق رسیدند.

سامانه موشکی تاد به منظور رهگیری موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد، میان‌برد و با برد متوسط در مرحله نهایی استقرار طراحی شده‌اند.

به دنبال اعلام توافق آمریکا و کره جنوبی در خصوص استقرار این سامانه، وزارتخانه های خارجه روسیه و چین نیز اعلام کردند که این توافق تأثیر بسیار منفی بر ثبات استراتژیک جهانی خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.