قدس آنلاین- جلیل فخرایی: دبیرکل اتحادیه جامعه‌اسلامی دانشجویان گفت: نوزدهمین کنگره سراسری اتحادیه جامعه‎اسلامی دانشجویان با حضور نمایندگان این اتحادیه از دانشگاه‌های سراسر کشور در مشهد برگزار می‌شود.

مهم‌ترین تکلیف جامعه دانشجویی، مطالبه‌گری است

حسین زینلیان‌بروجنی در نشستی خبری اظهار کرد: ارتباط بدنه رسانه‌ای، موفقیت جنبش دانشجویی را رقم زده و یکی از برنامه‌های این جنبش، برگزاری کنگره‎های سراسری این اتحادیه بوده است و نوزدهمین کنگره سراسری اتحادیه ‌اسلامی جامعه دانشجویان نیز در روزهای چهارم و پنجم مردادماه به‌مدت دو روز به میزبانی سالن همایش‌های پردیس دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.وی افزود: در این همایش دو روزه آیت‌الله علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی و امام‌جمعه مشهد سخنران اصلی کنگره است.

دبیرکل اتحادیه جامعه‌اسلامی دانشجویان گفت: فضای آرمان‌گرایی مورد تأکید مقام‌معظم‌رهبری در دستورکار اعضای این اتحادیه قرارگرفته و کارهای انجام‌شده نیز سطح کمی و کیفی انجمن جامعه‎اسلامی دانشجویان را تقویت کرده است، اما به این حد قانع نبوده و به‌دنبال پیشرفت‌های بیشتر هستیم.

وی تصریح کرد: این اتحادیه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده ورود پیدا می‌کند و در یک‌سال گذشته هم اقدامات زیادی صورت پذیرفت و نمونه آن تجمعِ صورت‌گرفته در جهت عدم‌تحقق اقتصاد مقاومتی بود.زینلیان‌بروجنی تأکید کرد: جای سؤال است که چرا کارگر اخراج‌شده شلاق می‌خورد و مدیرش ارتقا می‌یابد. خانه ملت باید در اصل هنگام انجام کار تخصصی و گرفتن تصمیمات ملی نگاه سیاسی را کنار بگذارد و مجلس جوانان هم چنین رویکردی دارد.وی افزود: اگر جنبش دانشجویی به رخوت بیفتد و روحیه دانشجویی از بین برود، مشکلاتی مانند حقوق‌های نجومی به‌وجود می‌آید. این مجموعه در موضوع برجام هم تا حد توان و امکان ورود پیدا کرد و راهکارهای لازم را به وزارت امورخارجه ارایه داد.

وی گفت: مهم‌ترین تکلیف جامعه دانشجویی مطالبه‌گری است تا جوان دانشجو نسبت به مردم بی‌تفاوت نباشد .زینلیان‌بروجنی تصریح کرد: انتظار داریم همان‌گونه‌که هرسال برای نمایندگان تشکل‌های دانشجویی فضایی راحت برای دیدار با مقام‌معظم‌رهبری فراهم می‌شود، این فضا در دیدار با رئیس‌جمهوری هم موجود باشد. متأسفانه در دیدار دانشجویان با رئیس‌جمهوری در ماه مبارک رمضان، اجازه حضور به نمایندگان تشکل‌های دانشجویی مانند اتحادیه جامعه‌اسلامی دانشجویان داده نشد و این اجازه را تنها به حامیان دولت دادند. همچنین رئیس قوه مقننه هم سال‌هاست که جلسه‌ای با این اعضا تشکیل نداده و رئیس قوه قضائیه نیز تاکنون هیچ جلسه‌ای نداشته و این مهم، خلاف خواسته مقام‌معظم‌رهبری است که فرمودند سران قوا با دانشجویان ارتباط مستمر برقرار کنند.

علی عرب مسؤول واحد تشکیلات و دفاتر دانشگاهی اتحادیه جامعه‌اسلامی دانشجویان هم در این نشست خبری اظهار کرد: انتخابات دوره جدید اعضای اتحادیه جامعه‎اسلامی دانشجویان در روز سه‌شنبه ۵ مرداد ماه جاری برگزار می‌شود و همچون هر دوره، تلاش این است که این انتخابات به‌صورت قانونی برگزار شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.