کارشناس تغذیه و مسئول برنامه کودکان ستاد سلامت خانواده رودان تصریح کرد: تغذیه با شیر مادرباعث کاهش آسم ،اگزما، آلرژی و احتمال ابتلاء به بیماری های قلبی و عروقی در بزرگسالی را کاهش می دهد.

کاهش بیماریهای قلبی در بزرگسالی ارمغان تغذیه با شیرمادر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از رودان نیوز؛ کلاس آموزشی ترویج تغذیه با شیر مادرو تغذیه مناسب در دوران شیر دهی با حضور بیش از۴۰ نفر از رابطین بهداشتی مراکزشهری و روستایی شهرستان رودان برگزار شد و محورهای آموزشی شامل شروع تغذیه با شیر مادردر یک ساعت اول پس از تولد، لزوم تغذیه انحصاری با شیر مادر در ۶ماه اول پس از تولد و تداوم تغذیه با شیر مادر تا دو سالگی آموزش داده شد.

نرگس فرقانی، کارشناس تغذیه و مسئول برنامه کودکان ستاد سلامت خانواده شهرستان رودان، ضمن تاکید بر مزایای شیردهی برای مادر و همچنین مزایای شیر مادر برای شیرخوار ، اظهار کرد: به دلیل ترشح هورمون مخصوصی در مادران شیرده، آنان از امنیت خاطر و شادابی بیشتری برخوردار بوده و کمتر افسرده می شوند، لذا تغذیه با شیر مادر منجر به ایجاد رابطه عاطفی مستحکم و دوطرفه بین مادرو فرزند می گردد .

وی افزود:شیر مادر نیازهای غذایی شیرخواران را در ۶ماه اول تامین می کند و شیرخوار حتی به آب هم نیاز ندارد.

کارشناس تغذیه و مسئول برنامه کودکان ستاد سلامت خانواده رودان تصریح کرد: تغذیه با شیر مادر از بروز آسم ،اگزما، آلرژی و بسیاری از بیماریهای دیگر می کاهد و احتمال ابتلاء به بیماری های قلبی و عروقی در بزرگسالی را کاهش می دهد.

راضیه شریفی یکی دیگر از کارشناسان تغذیه ستاد سلامت خانواده شهرستان در ادامه این جلسه ضمن تأکید بر اهمیت تغذیه نوزادان با شیر مادر، گفت: تغذیه مناسب مادر شیرده و استفاده از تمامی گروه های غذایی و رعایت تعادل و تنوع در غذاهای مصرفی در دوران شیردهی الزامی است .

وی ارتباط کافی بین مسئولین و مراقبین نوزادان، بلافاصله بعد از تولد را دو عامل مؤثر در موفقیت شیردهی عنوان کرد و افزود: تمام کارکنان بهداشتی ارائه‌دهنده خدمت به مادر و نوزاد در خدمت و راهنمایی مادران مسئولیت برابر دارند و لازم است همه آن‌ها اطلاعات صحیح و هم سو را در اختیار مادران بگذارند.

کارشناس مسئول برنامه کودکان ستاد سلامت خانواده شهرستان با تاکید بر تأثیر عملکردهای هنگام زایمان و تماس پوست باپوست مادر و نوزاد در ساعت اول تولد گفت: تماس پوست باپوست مادر و نوزاد در اولین فرصت ممکن ضمن کمک به مادر در شروع و تداوم موفقیت‌آمیز شیردهی، مزایای دیگری همچون تثبیت دمای بدن نوزاد و ایمونیزاسیون نوزاد نیز خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.