حسین جابری‌انصاری، با بیان این که یکی از این مسائل، مساله‌ی امنیتی و گسترش افراطی‌گری و تروریسم در منطقه است ادامه داد: این موضوع تهدیدی برای کل منطقه و جهان است.

افراط‌گرایی و تروریسم تهدیدی برای کل منطقه و جهان است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا ، معاون وزیر خارجه بعد از دیدار با معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشر دوستانه، اظهار کرد: در این دیدار به این موضوع اشاره شد که در بحران جاری در منطقه با چند مساله‌ی در هم تنیده مواجه هستیم.

او ادامه داد: مساله‌ی دیگر در این زمینه، مساله‌ی سیاسی، مطالبات و درخواست‌هایی است که برای تغییر و اصلاح از سوی برخی از ملت‌های منطقه مطرح می‌شود.

این دیپلمات ارشد کشورمان، افزود: مساله‌ی دیگر در این ارتباط که یک مساله‌ی آنی و فوری است ارسال کمک‌های انسانی به برخی از بخش‌های منطقه به دلیل فجایع انسانی است که در منطقه صورت گرفته است.

معاون وزیر امور خارجه افزود: در این دیدار تاکید شد که موفقیت کمک‌های انسانی در بحران جاری منوط به این است که به صورت هم‌زمان به مسائل سیاسی و امنیتی مورد اشاره نیز توجه شود.

انصاری گفت: این سخن به این معنا نیست که به آنی و اضطراری بودن کمک‌های انسانی توجه نشود و حتما می‌بایست این کمک‌ها به صورت آنی انجام شود و در این زمینه توقع از سازمان ملل این است که با استانداردهای یگانه، واحد و با بی‌طرفی کامل تلاش‌های انسانی خود را مدیریت کند اما باید به طور هم‌زمان به دو مساله سیاسی و امنیتی توجه داشته باشد. چرا که مجموعه تلاش‌ها در سه بعد انسانی، سیاسی و امنیتی امکان پایان دادن به وضعیت بحران جاری در منطقه را فراهم می‌کند.

استفان اوبراین، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور انسان‌دوستانه صبح امروز در وزارت خارجه با حسین جابری‌انصاری، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه دیدار و رایزنی کرد.

اوبراین صبح دیروز وارد تهران شد و با عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور و علی‌اکبر ولایتی، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.