رئیس‌جمهور فرانسه امروز در سفر به شهر کاله در شمال فرانسه خواستار تخریب و برچیده شدن کامل اردوگاه پناهجویان «جنگل» شد.

اولاند خواستار تخریب کامل اردوگاه پناهجویان «جنگل» در کاله فرانسه شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، رئیس‌جمهور فرانسه امروز دوشنبه طی اظهاراتی خواستار تعطیلی و برچیده‌ شدن کامل اردوگاه پناهجویان «جنگل» در شهر کاله فرانسه شد.
 «فرانسوآ اولاند» امروز دوشنبه در سفر به شهر کاله فرانسه خواستار برچیده شدن کامل اردوگاه جنگل شد و اعلام کرد: «این اردوگاه باید بطور کامل تخریب شده و برچیده شود و دولت در این راستا تا انتهای راه پیش خواهد رفت چرا که این مورد به دلیل خاص و ویژه بودن شرایط و اوضاع کنونی موردی خاص محسوب می‌شود. »
رئیس‌جمهور فرانسه همچنین از انگلیسی‌ها خواست که مسئولیت و نقش خود را در مدیریت مهاجران ساکن این اردوگاه که اغلب آنها از سوریه، اریتره و سودان هستند و قصد پیوستن به انگلیس را دارند، بپذیرند.
اظهارات رئیس‌جمهور فرانسه در خصوص لزوم برچیده شدن هر چه سریعتر اردوگاه پناهجویان جنگل در حالیست که «برنار کازونوو» وزیر کشور فرانسه نیز چندی پیش وعده‌ای از تعطیلی و برچیده شدن هرچه سریعتر این اردوگاه خبر داد.
بنابر اعلام مقامات محلی فرانسه، طبق آخرین سرشماری‌های صورت گرفته شمار ساکنان اردوگاه پناهجویان «جنگل» در شهر کاله در شمال فرانسه در حال حاضر به حدود 7000 نفر می‌رسد.
بر اساس اعلام مقامات محلی فرانسه، اسکان حدود 7000 پناهجو در اردوگاه جنگل در حالیست که اسکان این تعداد مهاجر در آن از زمان تشکیل این اردوگاه در بهار سال 2015 تاکنون بی‌سابقه است.
طبق اعلام فرمانداری ناحیه «پادوکاله»، شمار مهاجران ساکن اردوگاه پناهجویان جنگل طی دو ماه گذشته شاهد افزایش قابل توجهی بوده و در حال حاضر 6901 مهاجر در این اردوگاه سکونت دارند حال آنکه این رقم طی ماه ژوئن گذشته 4486 نفر و طی ماه ژوئیه 6000 نفر بوده است.
تخریب آلونک‌های ساخته شده در اردوگاه موسوم به «جنگل» در شمال شرقی فرانسه چند ماه پیش توسط پلیس ضد شورش فرانسه آغاز شد و با درگیری میان پلیس و مهاجران همراه بود.
فرمانداری «پا دو کاله» هدف از تخریب این اردوگاه را که ساخته دست خود مهاجران است «اسکان آنها در کانتینرهای تعبیه شده» دانسته است اما فعالان و اعضای سازمان های غیردولتی می‌گویند که این امر هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.