قدس آنلاین-شهرکرد-هومن نجاتی: در شش ماهه نخست امسال 201 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در استان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد افزایش یافته است.

احساس و ارتقاء امنیت در جامعه بدون نقش آفرینی رسانه ها ناممکن است

به گزارش خبرنگاقدس آنلاین از شهرکرد، فرمانده انتظامی استان در آستانه هفته ناجا در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: داشتن تعامل با اصحاب رسانه در برقراری امنیت بسیار موثر است ، بنابراین تعامل با اصحاب رسانه از محوری‌ترین کارهای پلیس است.

سردار غلامعباس غلامزاده افزود: رسانه‌ها با انعکاس مناسب اخبار ، سهم ارزشمندی در افزایش و ارتقاء سطح امنیت بین مردم دارند که در این زمینه سهم رسانه‌های استان در تعامل دوسویه با پلیس شایسته تقدیر است.

وی به امنیت پایدار در جامعه اشاره کرد و افزود: مشارکت مردم و ارگان‌های موثر در بحث تامین امنیت و در نهایت انعکاس مناسب اخبار ، از سوی اصحاب رسانه می‌تواند زمینه‌ساز ورود سرمایه‌گذار به استان شود.

سردار غلامزاده  تعامل پلیس با رسانه‌ها را بسیار مهم و ارزشمند دانست و گفت: رسانه‌ها ، زبان گویای افکار عمومی جامعه و پل ارتباطی میان مردم و مسئولان هستند که انتظارات ، خواسته‌ها و مطالبات آنان را به گوش مسئولان می‌رسانند.

وی اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی نیروی انتظامی ، پیشگیری از آسیب های اجتماعی است و برای تحقق این مهم و جلوگیری از آسیب هایی که زمینه ساز بروز جرایم است ، همکاری، هم اندیشی و تعامل تمامی سازمان ها، نهادها،رسانه های گروهی و آحاد مردم لازم و ضروری است .

سردار غلامزاده امنیت و سلامت را دو نعمت مجهول خداوندی دانست و افزود : نظم و امنیت در جامعه مستلزم همکاری و تعامل آحاد جامعه با پلیس است ، از این رو بدون شک همه افراد جامعه در تحقق امنیت جامعه نقش اساسی و موثری دارند .

فرمانده انتظامی استان در ادامه گفت: رسانه ها بیشترین نقش را در پیشگیری و همچنین کاهش جرایم و آسیب های اجتماعی دارند و زمانی که تعامل دو سویه پلیس و رسانه ها بیشتر باشد امنیت و احساس امنیت در جامعه گسترش و ارتقاء می یابد.

سردار  غلامزاده با بیان اینکه در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل جلوگیری از کالای قاچاق در اولویت است، گفت: در شش ماهه نخست امسال 201 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در استان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد افزایش یافته است.

وی به ارائه مشاوره در کلانتری و مرکز مشاوره آرامش معاونت اجتماعی اشاره کرد و گفت : بیش از 75 درصد از پرونده های اختلافات خانوادگی منجر به صلح و سازش شده است.

 غلامزاده با اشاره به کاهش 10 درصدی میزان تصادفات در استان افزود: در حوزه تصادفات شهری و برون شهری با توجه به حادثه خیز بودن جادهها آمار فوت شدگان در تصادفات نسبت به سال گذشته 18 درصد افزایش یافته و در حوزه مصدومین تصادفات 20 درصد کاهش گزارش شده اما مجموعا میزان تصادفات 10 درصد کاهش یافته است.

فرمانده انتظامی استان در ادامه از انهدام 18 باند سرقت احشام ، داخل خودرو ، منزل و مغازه خبر داد و گفت: در شش ماهه اول سال جاری در بحث سرقت به عنف نسبت به مدت مشابه 63 درصد ، سرقت های مهم 11 درصد و در مجموع پنج درصد کاهش سرقت داشتیم.

وی به برخورد قاطع پلیس با باندها و خرده فروشان مواد مخدر در استان اشاره کرد و افزود: در شش ماهه اول سال جاری بش از 920 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد که نسبت به مدت مشابه 100 درصد افزایش کشف داشتیم.

فرمانده انتظامی استان چهارمحال و بختیاری در پایان به برنامه های هفته ناجا اشاره کرد و گفت: شهروندان در جامعه به‌عنوان سرمایه های اجتماعی پلیس هستند، زمانی که پلیس برنامه ها و مراسمات را با مشارکت مردم اجرا نماید بی شک این امر موجب اعتماد سازی مردم نسبت به پلیس خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.