قدس آنلاین- تبریز: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از حضور یک‌هزار ناشر داخلی و خارجی در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز خبر داد و گفت: یک میلیارد و 200 میلیون تومان بن با تخفیف 20 درصدی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز با حضور 1000 ناشر داخلی و خارجی

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محمد محمدپور در جمع خبرنگاران در تشریح جزئیات برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب و چهارمین نمایشگاه قرآن و عترت تبریز اظهار داشت: هر سال در مهر یا آبان شاهد رویداد عظیم برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز هستیم در برخی سال‌ها وقفه‌هایی هم رخ داده و قاعدتا امسال باید بیست و پنجمین نمایشگاه می‌بودیم که به دلیل همین وقفه‌ها شاهد برگزاری چهاردهمین نمایشگاه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه برکات برگزاری این نمایشگاه بسیار گسترده بوده و در تمام حوزه‌ها و به ویژه در اقتصاد و توسعه گردشگری تاثیرات بسیار مثبتی دارد، افزود: برگزاری این نمایشگاه تعاملی بین ناشران، پدیدآورندگان آثار و مخاطبان به وجود می‌آورد و رقابت میان ناشران و نویسندگان را افزایش می‌دهد و موجب می‌شود رویکرد آثار تولیدی به سمت ذائقه مخاطبان حرکت کند.

محمدپور هدف قطعی وزارت ارشاد را توسعه فرهنگی و افزایش میزان مطالعه خواند و گفت: از اهداف اصلی نمایشگاه ارتقاء سطح مطالعه و کتابخوانی است و از طرف دیگر امکانی فراهم می‌کند پژوهشگران به راحتی به نیازهای علمی خود دسترسی پیدا کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی ابراز داشت: ما با برگزاری این نمایشگاه اهمیت مطالعه و کتابخوانی را هر سال یادآوری می‌کنیم و در یک بازه 10 روزه فضای عمومی جامعه را به سمت کتاب سوق می‌دهیم و در سبد خانوار کتاب می‌تواند سهمی برای خود تعیین کند.

این مسؤول ادامه داد: ستاد برگزاری نمایشگاه در قالب هشت کمیته از اردیبهشت جاری با برگزاری بیش از 20 جلسه کاری در جهت برگزاری این نمایشگاه اقدامات خود را آغاز کردند و امروز ما کاملا آماده هستیم تا چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب را برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه از 26 مهر تا یک آبان در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود و از ساعت 10 صبح تا 20 شب پذیرای مراجعه کنندگان خواهد بود؛ نمایشگاه در 6 سالن و فضای فیزیکی 25 هزار و 500 متری برگزار می‌شود.

حضور 1000 ناشر داخلی و خارجی

محمدپور یادآور شد: 950 ناشر داخلی (65 ناشر استان) و 50 ناشر خارجی و موسسات مختلف در حوزه نشر در کنار ناشران فعالیت می‌کنند؛ ویژگی مهم نمایشگاه امسال این است که در کنار نمایشگاه کتاب، چهارمین نمایشگاه قرآن و عترت استان هم برگزار خواهد شد و 100 ناشر قرآنی و موسسات فعال در حوزه قرآن در این نمایشگاه حضور خواهند یافت.

1.2 میلیارد تومان بن در نمایشگاه کتاب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی اذعان داشت: امسال به میزان یک میلیارد و 200 میلیون تومان بن با تخفیف 20 درصدی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد و 30 درصد مبلغ بن ( 360 میلیون تومان ) دو روز بعد در شبکه مجازی به آدرس bon.libf.ir در اختیار علاقه مندان قرار می‌گیرد.

این مسؤول میزان بن برای ارائه به افراد زیر دیپلم و عموم را 30 هزار تومان عموم، تا لیسانس 50 هزار تومان و بالاتر 100 هزار تومان عنوان کرد و افزود: حدود 20 تا 30 درصد هم تخفیفات خود نمایشگاه در اختیار مراجعه کنندگان قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: امسال 10 روز بعد از نمایشگاه هم این بن‌ها اعتبار خواهند داشت و 12 کتابفروشی بزرگ شهر این بن‌ها را دریافت و کتاب مورد درخواست متقاضیان را در اختیار آنها قرار می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.