مفتی اعظم سوریه با تشریح اهداف درگیری ها در جهان اسلام گفت رویای تروریست ها به باد رفته است.

رویای تروریست ها برای سوریه بر باد رفت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، مفتی اعظم سوریه در گفتگو با شبکه المیادین به تشریح آخرین وضعیت سیاسی و میدانی در سوریه پرداخت.

در همین راستا، شیخ «احمد بدرالدین حسون» مفتی اعظم سوریه در سخنانی تاکید کرد: طی ۶ ماه آتی صدای اذان را خواهید شنید و کلیساها نیز آغاز به کار می کنند. از ۱۴۰۰ سال پیش تاکنون صدای اذان در حلب قطع نشده بود مگر در زمانی که این عناصر جنگجو پا به این شهر گذاشتند. خطاب به این تروریست ها اعلام می کنم که رویاهایتان بر باد رفت و حق بر شما پیروز شد.

وی در ادامه سخنان خود در همین راستا تصریح کرد: برخی شخصیت های دینی، دین را وسیله تجارت خود قرار داده اند. آنها معتقدند که هر مسلمانی که جزء آنها نباشد، دشمنشان است. تروریست ها تاجر پول هستند و برای دریافت میلیون ها پول سر می بُرند نه برای دین. جنگ مذهبی دروغ است و آنچه در جهان اسلام روی می دهد، جنگ بر سر بشکه های نفت و گذرگاه ها است نه جنگ بر سر مذهب.

مفتی اعظم سوریه بیان داشت: برخی نقشه ها وجود دارد تا جهان را به کشورهای دینی تجزیه کنند. من از بازگشت جنگجوها به تونس و کشورهای اروپایی هراس دارم. زمانی که لبنان به ۴ بخش تجزیه شده بود، نیروهای سوریه وارد این کشور شده و با جان فشانی موجب یکپارچگی لبنان شدند. سوریه در برابر جریان تجزیه طلب در کشور موفق شد.

گفتنی است، نیروهای ارتش سوریه روز دوشنبه موفق به آزادسازی بخش عظیمی از شهر حلب شدند و مرکز مصالحه حمیمیم وابسته به وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که تنها ۳ کیلومتر مربع از مساحت شهر حلب در کنترل گروه های مسلح است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.