ایلام- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام گفت: خوشبختانه فاینانس نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق دهلران انجام شده و در هفته آینده انعقاد قرارداد تأمین مالی این نیروگاه با گروه چینی انجام خواهد شد.

مشکل مالی نیروگاه برق دهلران رفع شد

به گزارش قدس آنلاین، حشمت‌الله عسکری با بیان اینکه به‌ زودی قرارداد تامین مالی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق دهلران منعقد خواهد شد، اظهار داشت: استان ایلام با هم مرز بودن با کشور عراق، یک بازار بزرگ صادراتی به عراق و یک بازار بزرگ برای تولید برق و صنایع برقی در داخل کشور را دارد.

وی به نیروگاه های ۵۰۰ مگاواتی برق در شهرستان های مهران و دهلران اشاره کرد و افزود: قرار است که در آینده یک نیروگاه ۲۵۰ مگاواتی نیز برای وزارت نفت و شرکت‌ های وابسته به این وزارت احداث شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام با بیان اینکه تاکنون برای چند نیروگاه در سطح استان مجوز صادر شده است، بیان داشت: هر کدام از این نیروگاه ها در مناطق خود در حال فراهم کردن اقدامات لازم برای رسیدن به مرحله اجرا و عملیاتی شدن هستند.

حشمت الله عسکری به شایعه های ایجاد شده مبنی برانتقال امتیاز نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق دهلران به مهران اشاره کرد و یادآور شد: این نیرو گاه پیشرفت خوبی داشته و نسبت به نیروگاه های دیگر وضعیت بهتری دارد پس دلیلی برا انتقال امتیاز این نیروگاه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی این نیروگاه تامین مالی بود، خاطرنشان ساخت: مشکل تأمین مالی این نیروگاه رفع شده و از نظر اخذ مجوزهای زیست محیطی و همچنین تامین زیرساخت‌ های لازم همانند آب و برق هیچ مشکلی ندارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام تصریح کرد: خوشبختانه فاینانس نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق دهلران انجام شده و در هفته آینده انعقاد قرارداد تأمین مالی این نیروگاه با گروه چینی انجام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.