تبریز- عملیات اجرایی خط لوله انتقال اتیلن از میاندوآب به پتروشیمی تبریز صبح پنجشنبه با حضور وزیر نفت و جمعی از مدیران وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح آغاز شد.

عملیات اجرایی خط لوله انتقال اتیلن از میاندوآب به پتروشیمی تبریز آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، طرح خط انتقال اتیلن غرب از میاندوآب به تبریز با ۱۵۴ کیلومتر لوله‌گذاری و ظرفیت ۲۰۰ هزار تن در سال بیش ۲ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه خواهد داشت.

لوله‌گذاری خط اتیلن غرب از عسلویه تا تبریز در یک‌هزار و ۶۸۸ کیلومتر است که تاکنون در ۱۰ قطعه در مسیر ماهشهر، اندیمشک، لرستان، کرمانشاه، همدان، کردستان، مهاباد، میاندوآب و تبریز برای تامین خوراک ۹ پتروشیمی انجام شده است.

از هدف‌های کمی و کیفی اجرای خط اتیلن از میاندوآب به تبریز را می‌توان به افزایش ظرفیت ۵۰۰ هزار تنی در سال ۱۳۹۹ با توجه به طرح‌های توسعه‌ای که در راستای انتقال اتیلن از خط لوله اتیلن غرب به پتروشیمی تبریز صورت خواهد گرفت.

واحدهای جدید اتیلن بنزن، استایرن منومر و واحدهای پلی اتیلن به مجموعه واحدهای فعلی اضافه شده و حدودا ۳۵۰ هزار تن ظرفیت تولید این محصولات افزایش می‌یابد.

عملیات اجرایی خط لوله اتیلن غرب کشور برای انتقال خوراک اتیلن به منظور احداث واحدهای پتروشیمی در استان های کهگیلویه و بویراحمد، فارس، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، لرستان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی از سال ۸۲ آغاز شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.