علی لاریجانی که در مراسم سالگرد درگذشت مرحوم حبیب‌الله عسگراولادی سخنرانی می‌کرد، بابیان اینکه مردم ما صف دوست و دشمن را از هم جدا کرده‌اند، افزود: آمریکا دریکی از کشورهای همسایه به‌صراحت به گروه‌های ضدانقلاب فشار می‌آورد که در ایران عملیات کنند اما اشتباه می‌کنند که می‌توانند ایران را بر هم بریزند.

علی لاریجانی: نظر امام(ره) این بود که اقلیت را باید قانع کرد

علی لاریجانی که در مراسم سالگرد درگذشت مرحوم حبیب‌الله عسگراولادی سخنرانی می‌کرد، بابیان اینکه مردم ما صف دوست و دشمن را از هم جدا کرده‌اند، افزود: آمریکا دریکی از کشورهای همسایه به‌صراحت به گروه‌های ضدانقلاب فشار می‌آورد که در ایران عملیات کنند اما اشتباه می‌کنند که می‌توانند ایران را بر هم بریزند. بنابراین باید ید واحده بود و جای وفاقی که رهبری معظم به آن اشاره داشتند، اینجاست.

هر جامعه‌ای گره‌ها و مشکلاتی دارد، ولی اگر عقل اصیل حکم‌فرما شود، گره‌ها و مشکلات حل می‌شود، اما اگر خللی در جمهوری اسلامی پیش بیاید، بسیاری از مسلمانان ناامید می‌شوند.
امروز مشکل کشور ما اقتصاد است. اگر مردم دچار مشکل اقتصادی هستند، ممکن است مشکلات خود را در جای دیگر نشان دهند. دشمن می‌داند کشور ما با منابعی که دارد، مستعد جهش است و اگر مشکلات و موانعی که آن‌ها ایجاد کرده‌اند، برداشته شود، ایران جهش می‌کند، پس عقل اصیل یعنی بدانیم این سنگ‌ها کجاست و آن‌ها را برداریم و این چیزها نیازمند مشاوره افراد کاردان است.
لاریجانی خاطرنشان کرد: اگر حکمرانان دغدغه وحدت اجتماعی نداشته باشند، این موضوع سبب کثرت و چنددستگی در جامعه می‌شود، پس به هر دلیلی افراد را در جامعه تخریب نکنیم و آن‌ها
را بپذیریم. وی گفت: مرحوم عسگراولادی نقل کردند از امام(ره) پرسیده شد در دموکراسی غربی ملاک رأی اکثریت است، اما ممکن است اکثریت به اقلیت زور بگوید، چگونه می‌توان جلو دیکتاتوری اکثریت را گرفت؟ امام(ره) فرمودند: شما تحمل‌کنید و باهم حرف بزنید و استدلال کنید.
مبنایتان اکثریت باشد، اما اقلیت را قانع کنید و نباید رفتارتان اجباری باشد. وی در حاشیه این مراسم هم در جمع خبرنگاران تأکید کرد: رادیکال کردن این مسائل سبب آشفتگی در جامعه می‌شود و این به ضرر کلیت جامعه است. در فضای آشفته هر طرفی حتی اگر حرف حساب هم داشته باشد، شنیده نمی‌شود.

خبرنگار: خلیل‌خانه

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.