سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری امروز گفت: ما معتقدیم رسانه و نخبگان می‌توانند به‌عنوان دیده‌بان امین جامعه ما را یاری کنند و اگر نقدی به این ۱۵‌ دستور دارند به ما اعلام کنند.

سخنگوی قوه‌قضاییه در نشست خبری مطرح کرد: چرا ممنوع‌الخروجی فرخ‌نژاد لغو شد؟/ آخرین اقدامات دستگاه قضا برای آزادی حمید نوری

به گزارش قدس آنلاین، مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه در پانزدهمین نشست خبری خود اظهار کرد: برنامه ملاقات مردمی و بازدید از استان ها با وجود آشوب‌ها استمرار پیدا کرد، از همین رو هئیتی از مقامات دستگاه قضا طی‌هفته‌های اخیر به خراسان جنوبی‌ و زنجان سفر کرده و از آنجا بازدید به عمل‌ آمد.

وی افزود: در این سفرها به پرونده های مطروحه در ملاقات مردمی‌ رسیدگی‌ شد. همچنین در این سفرهای استانی رونق‌یابی‌تولید در کشور مورد تاکید قرار گرفت و مصوبات خوبی‌در این راستا تصویب شد.

ستایشی گفت: رییس قوه قضاییه به حل‌مشکلات ریشه ای‌ مردم تاکید دارد و این امر در این سفرهای اخیر این مهم دنبال شده، همچنین در این دو سفر استانی بیش از ۷۰ نفر از زندانیان و دو نفر از محکومین قصاص‌ آزاد شدند. این وضوع بیانگر اهتمام دستگاه قضایی برای‌کاهش جمعیت کیفری است.

سخنگوی قوه قضائیه بیان کرد: روز گذشته در جلسه شورای عالی‌قضایی رئیس قوه قضائیه۱۵‌دستور را ابلاغ کرد که این دستورات در راستای احیای حقوق‌ عامه و به رسمیت شناختن حقوق‌شهروندی اعم از مردم عادی‌و شکات و متهمین پرونده های مطروحه بوده، از رسانه ها و افکار عمومی‌ تقاضا داریم که در اجرای و تحقق‌ دستورات پانزده گانه رییس قوه قضاییه ما را یاری کند و اگر تخطی از سوی‌ ما صورت میگیرد، آن را منعکس‌کنند.

وی‌ ادامه داد: ما معتقدیم رسانه و نخبگان می‌توانند به‌عنوان دیده‌بان امین جامعه ما را یاری کنند و اگر نقدی به این ۱۵‌ دستور دارند به ما اعلام کنند.

سخنگوی قوه قضاییه با محکوم کردن حذف مقام ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل گفت: این بدعت حقوقی در ادامه فشارهای سیاسی به مردم و به‌ویژه زنان گرامی ایران اسلامی قابل ارزیابی است؛ این اقدام برای لاپوشانی سیاست‌ها و اقدامات مخرب ضد فرهنگی و اخلاقی کشورهای مدعی علیه جامعه زنان در سراسر جهان طراحی و اجرایی شده است.

«ستایشی» یادآور شد: هدایتگری و زمینه‌چینی این اقدام توسط کسانی صورت گرفت که در کشورهای آنها بیشترین ظلم و ستم جنسیتی، حقوقی و نابرابرهای اجتماعی علیه زنان صورت می‌گیرد.

سخنگوی قوه قضاییه با بیان این مطلب که امروزه در هزاره سوم میلادی همچنان مسئله زشت برده‌داری و بهره‌گیری علیه زنان به بدترین شکل در این کشورها شاهد هستیم، یادآور شد: این اقدامات رسما از سوی مدعیان حقوق بشر و مدعیان حقوق زن به صورت هدفمند و ساختاری دنبال می‌شود و در این میان هیچ صدایی هم از مدعیان حقوق زن به گوش نمی‌رسد.

سخنگوی دستگاه قضا با بیان اینکه آنها زنان و کودکان سراسر جهان را به ابزاری برای تجارت ناپاک خود تبدیل کردند، گفت: عاملین اساسی این جنایت‌ها مدعی حقوق بشر و حقوق زن نیز شده‌‎اند و علیه بانوان ما اقدام نابخردانه اخیر را مرتکب شدند.

«ستایشی» بیان کرد: حذف ایران از کنوانسیون مقام زن در حقیقت اقدام علیه رشد و بالندگی بانوان ایرانی در طول چهار دهه گذشته است، چرا که در طول ۴۰ سال اخیر پیشرفت بانوان پاکدامن و پیشروی ایران در زمینه‌های تحقیقاتی، دانشگاهی، پزشکی، فرهنگی، سیاسی، علمی، ورزشی و صنعتی جهشی خیره‎کننده بوده است.

وی افزود: معتقدم به دلیل اینکه تمام این بالندگی‌ها در سایه نام مقدس ایران یکپارچه اسلامی صورت گرفته موجب رعب و وحشت غرب بوده تا با اقدام اخیر از انتقال این پیام از شنیده شدن صدای بانوان ایران جلوگیری کنند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در کشور ما برخلاف کشورهای مدعی حقوق زنان، زن مظهر جمال الهی و دارای کرامت انسانی و برخوردار از خصائص برجسته الهی، اداره کننده نهاد خهانواده و تربیت کننده آینده جامعه است و نمونه بارز این ادعا حضور بی‌نظیر بانوان در تمام عرصه‌های فردی و اجتماعی است.

«ستایشی» تاکید کرد: جامعه بین‌المللی نسبت به بدعت حقوقی حذف ظالمانه و سیاسی خود اعاده حیثیت کرده و نگذراند بیش از این ارزش قانون توسط قلدران ضد زن، لگدمال شود.

ستایشی در باره آخرین اقدامات دستگاه قضا برای آزادی حمید نوری بیان کرد: حداقل های حقوق بشر درباره ایشان رعایت نمی شود و این جای تاسف دارد. امروز ۳۷ ماه و یا ۱۲۰۰ روز از بازداشت سیاسی و نگهداری حمید نوری در سلول انفرادی می گذرد.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به سکوت مرگبار مدعیان حقوق بشر در خصوص آقای حمید نوری گفت: روند بازداشت‌ و دادگاه نمایشی او محفل خوبی بر ادعای حقوق بشری بود که مدعیان حقوق بشر در این دادگاه ها مردود شدند.

وی با اشاره به تمسخر و توهین و ضرب و شتم های صورت گرفته نسبت به آقای حمید نوری اظهار کرد: حمید نوری را جلوی زندانبان های خانم برهنه می‌کنند و... رسانه های مدعیان حقوق بشر به دنبال ایت هستند که صدای مظلومیت حمید نوری در زندان سوئد دفن شود.

ستایشی با بیان اینکه بیش از یک ماه و است که ارتباط حمید نوری با خانواده اش قطع شده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران معتقد است پرونده حمیدنوری مغرضانه، ساختگی و سیاسی است.

سخنگوی قوه قضائیه اظهار کرد: حکم بدوی برای حمید نوری صادر شده و وکلای او اعتراض خود را اعلام کردند و در دی ماه دادگاه حمید نوری برگزار خواهد شد. مشورت های حقوقی لازم ارائه شد، دل ما روشن است که ان شالله پیش از سال جاری خبر آزادی حمید نوری را اعلام کنیم.

مسعود ستایشی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود قوه قضائیه با درخواست مجموعه صنفی سینما گران، ممنوع الخروجی حمید فرخ نژاد را لغو کرده و موجبات خروج وی از کشور فراهم شده، آیا این موضوع صحت دارد گفت: مسائل مربوط به ممنوع الخروجی ها فرایندی است و یک شیوه‌ای برای اجرای دقیق موازین پیش بینی شده در این فرایند طراحی شده است.

وی افزود: هر کسی هم در این فرایند مسئولیت خودش را دارد. دستگاه قضائی، ضابطین خاص و سایر موارد در این فرایند دیده شدند.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: در رابطه با فرد مورد نظر با نظر نهادهای ذی مدخل یعنی ضابط خاص ایشان ممنوع الخروج شد و پس از آن که مراتب اعلام شد، اقدامات افراد پایش و رصد می‌شود و عملکردشان از سوی ضابطین خاص بررسی می‌شود و مواضع شأن علیه حکومت دیده می‌شود.

ستایشی گفت: در خصوص فرد مورد نظر به این نکته رسیدند که مواضع این فرد در آن مقطع که ممنوع الخروج شده علیه نظام نبوده است و این تقاضا داده شد که ممنوع الخروجی وی لغو شود که در ۶ آذر ماه ضابط خاص مربوطه تحقیقات را در رابطه با روشن شدن ابعاد ان چیزی که موجب ممنوع الخروج شده را بررسی کرده و رفع ظن کرده و رفع ممنوع الخروج شده است.

وی افزود: این رفع ممنوع الخروجی هم باز متضمن رأفت است چرا که این فرد اعلام کرده بود که می‌خواهد برای دیدن فرزندش به خراج از کشور برود.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: بعد از اینکه ضابط اعلام کرده به استناد بند ۳ ماده ۱۶ قانون گذرنامه رفع ممنوع الخروجی شده و پرونده قضائی هم تشکیل نشده است.

ستایشی گفت: مستمعین این پیام را دریافت کنند که یک کاری را برخی انجام می‌دهند که این فرایند سخت گیرانه تر باشد علیرغم تعهداتی که دادند کارهایی را انجام می‌دهند، که برای دیگران سخت‌تر باشد.

این خبر در حال به روز رسانی است....

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.