پس از آنکه مسکو تاکید کرد واشنگتن شبه‌نظامیان وابسته به دو گروه تروریستی داعش و القاعده را برای اجرای حملات تروریستی در روسیه استخدام می‌کند، نماینده پارلمان سوریه نیز گفت: آمریکا سابقه طولانی در حمایت از گروه‌های تروریستی مسلح دارد.

نماینده پارلمان سوریه: آمریکا سابقه طولانی در حمایت از گروه‌های تروریستی دارد

به گزارش قدس آنلاین، احمد مرعی، نماینده پارلمان سوریه در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه اظهار کرد: آمریکا در سال ۱۹۸۶ با نیروهای شبه‌نظامی، جنگنده و تسلیحاتی که بر خلاف منشورهای هوانوردی غیرنظامی با هواپیماهای مسافربری منتقل کرد، از نیروهای کنترل علیه دولت قانونی نیکاراگوئه حمایت کرد، آمریکا همین کار را در سوریه با حمایت از گروه‌های تروریستی برای بیش از ۱۳ سال علیه دولت قانونی آن انجام داد.

مرعی گفت: این موضوع در اوکراین نیز ادامه دارد و امروز روشن است که پایگاه‌های غربی مکانی برای آموزش گروه‌های تندرو، نژادپرست و نئونازی هستند و این مساله در مورد آمریکا روشن است به ویژه که روسیه امروز نقش فزاینده و مهمی در منطقه داشته و نقش مهمی در حمایت از دولت‌های قانونی یا حمایت از دولت‌هایی که نقش مهمی در حمایت از ملتشان دارند، به طور مشخص دولت سوریه از سال ۲۰۱۵ ایفا می‌کند.

این نماینده پارلمان سوریه افزود: دو تشکیلات تروریستی داعش و جبهه النصره تشکیلات‌هایی اطلاعاتی تحت حمایت آمریکا و اسرائیل هستند و هر ناظری که کاملا از ترکیب و ساختار سازمانی جبهه النصره و داعش باخبر است، می‌داند که این تشکل‌ها اطلاعاتی بوده و برای آمریکا کار می‌کنند و ما در بسیاری از تحولات در سوریه شاهد این مساله بودیم، حتی داعش حملاتی را آغاز می‌کرد و در منطقه حضور داشت؛ اما یک شبه با دستوری از آنجا عقب‌نشینی می‌کرد.

او تاکید کرد: آمریکا زمانی که داعشی‌ها کارشان در شمال شرق سوریه تمام می‌شد، آنها را با بالگرد منتقل می‌کرد و حتی این افراد متعصب درباره اسلام یک کلمه درباره فلسطین که قبله مسلمانان است صحبتی نکردند و این نشان می‌دهد که این تشکل‌ها برنامه‌های غرب و به طور مشخص دستورالعمل‌های آمریکا را دنبال می‌کنند.

سرویس اطلاعات خارجی روسیه دوشنبه اعلام کرد که آمریکا در حال حاضر تلاش می‌کند تکفیری‌های مرتبط با داعش و القاعده را برای اجرای حملاتی تروریستی در روسیه و دیگر کشورهای مشترک المنافع استخدام کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.