۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۳
کد خبر: 922302

مقاومت در مسیر حاج قاسم

محمد نورس حمید، فعال سیاسی فلسطینی

امروز تمامی کشورهای حوزه مقاومت فکر و روحیه جهادی خود را از آرمان های انقلاب اسلامی ایران و رهنمودهای امام خامنه ای می دانند .

از آغاز شکل گیری رژیم غاصب در فلسطین، حامیان و اربابان این رژیم، یعنی آمریکا و غرب از جمله انگلیس برای تثبیت و استحکام اسرائیل و تبدیل آن به قدرت اول منطقه تلاش کردند. آنها از سال ۱۹۴۸ میلادی در محورهای مختلفی تلاش کردند، از جمله آن روند فراموشی است و هدف قرار دادن  مردم فلسطین در موقعیتی است که برای همیشه در جهان اسلام  فراموش شوند. به همین دلیل است که همواره باید تلاش کنیم و بگوییم که موضوع فلسطین و قدس مرتبط به همه ملل مسلمان است و تنها به مردم فلسطین اختصاص ندارد.

 نبرد و درگیری ما با دشمن صهیونیستی از سال 1948 تا به امروز همواره ادامه داشته و تا آزادی کامل خاک فلسطین ادامه خواهد داشت. در این مسیر روز گذشته نیروهای مقاومت فلسطین عملیات طوفان الاقصی را آغاز کردند. همانطور که از نام این عملیات مشخص است هدف اصلی رهایی کامل مسجد الاقصی و بازگشت آن به دامن اسلام است. این در حالی است که در هفته های گذشته جشن اعیاد یهودیان توسط صهیونیست های افراطی در صحن مسجدالاقصی و با هتک حرمت این مکان مقدس با حضور بیش از 5 هزار نفر صورت گرفت. آینده این عملیات نیز تنها با نابودی کامل رژیم صهیونیستی تحقق می یابد.

کابینه نتانیاهو و مقامات نظامی و امنیت رژیم صهیونیستی به واسطه نوع غافلگیری در یک شوک کامل به سر می برند. در ادامه موضع گیری های خنثی و جانبدارانه، از همان آغاز عملیات بسیاری از مقامات اروپایی و نمایندگان کشورهای اسلامی خواستار خویشتن داری و صلح بین طرفین بودند اما مقاومت اعلام کرده تا آزادی کامل قدس و سرزمین های اشغالی به مبارزه با این رژیم می پردازد. تصاویری که در رسانه منعکس شد تعدادی پهپادهای انتحاری و موشک های نقطه زن مقاومت در صحنه جنگ حضور داشتند که این ابتکاری جدید است. همچنین امروز یکی از پیام های این عملیات خطاب به دولت ها و رژیم های عربی است که خواستار عادی سازی با رژیم صهیونیستی می باشند، اینکه دوره اسرائیل به اتمام رسیده است.  همچنین از همان ساعات اولیه ما شاهد یک هماهنگی و تبادل اطلاعاتی بین نیروهای محور مقاومت که شامل حزب الله لبنان، انصارالله یمن و نیروهای مقاومت در عراق بودیم. این جبهه به رهبری جمهوری اسلامی ایران در منطقه شکل گرفته است و باید این اقدام را مرهون تلاش های شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی دانست. امروز تمامی کشورهای حوزه مقاومت فکر و روحیه جهادی خود را از آرمان های انقلاب اسلامی ایران و رهنمودهای امام خامنه ای می دانند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.