عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در توضیحاتی ضمن انتقاد از شیوه فعلی تخصیص بنزین گفت: ان شیوه بی عدالتی است زیرا مردمی که از خودرو برخوردار نیستند نمی توانند از این یارانه سوخت برخوردار شوند و لازم است شیوه و سازوکار اعطای یارانه حمایتی دولت در زمینه بنزین اصلاح گردد و به جای خودرو به نفر تخصی

اهمیت اصلاح سازوکار اعطای یارانه حمایتی دولت در زمینه بنزین به نفر

حجت الاسلام سید سلمان ذاکر عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگا قدس، درباره ایده تخصیص بنزین به هر کد ملی در کشور به جا اعطای این یارانه به خودرو گفت: افراد زیادی در کشور فاقد خودرو هستند و از بنزین سهمیه ای و یارانه ای استفاده نمی‌کنند در مقابل افرادی دارای خودرو هستند و از بنزین و یارانه‌ی آن استفاده می‌کنند. سوال این است که در این شرایط، افراد فاقد خودرو که از منابع نفت و بنزین تولیدی کشور که منابع ملی محسوب می شود سهم دارند، چگونه باید به حق خود برسند و از یارانه اعطایی بهره‌مند شوند؟

این نماینده مجلس یازدهم در ادامه توضیح داد: از این رو اگر طرحی اجرا شود که یارانه بنزین به این افراد هم اعطا شود و یا در حساب آنها لحاظ شود، مطمئنا اثرات خوبی را در راه ایجاد عدالت به دنبال خواهد داشت. افرادی که فاقد خودرو هستند، تقریبا از طبقات ضعیف جامعه هستند. فلسفه دولت اسلامی دستگیری از مردم مستضعف و دهک‌های پایین جامعه است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه با بیان اینکه این دهک‌های بالا در شرایط بهتری زندگی می‌کنند و هیچ احتیاجی هم به دولت ندارند ولی از یارانه دولت برخوردار می شوند گفت: این شیوه توزیع یارانه اصلا نزدیک به عدالت نیست  و احقاق حقوق مردم از مهمترین اقداماتی است که باید انجام شود و بهتر است این ایده عملیاتی شود و و لازم است شیوه و سازوکار اعطای یارانه حمایتی دولت در زمینه بنزین اصلاح گردد و به جای خودرو به نفر تخصیص یابد.

وی  افزود: در کشور در حال حاضر با ناترازی بنزین رو به رو هستیم و برای رفع ناترازی بنزین باید مدیریتی بر مصرف بزنین وجود داشته باشد و جلوی قاچاق گسترده سوخت در کشور گرفته شود که یکی از راه کارها برای رفع ناترازی بنزین توزیع آن به هر کد ملی است و علاوه بر این اقداماتی مثل توسعه پالایشگاه ها هم باید انجام شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس توضیح داد: علاوه بر این باید به از رده خارج کردن خودروهای فرسوده توجه شود و بیش از پیش این موضوع در دستور کار قرار بگیرد زیرا بسیاری از این خودروها از کارافتاده اند ولی کارت سوخت های آنها اجاره داده می شود. همچنین خودروهایی باید وارد شوند که ضمن کاهش مصرف بنزین و آلایندگی هوا، رفاه مردم نیز افزایش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.