وزیر کشور گفت: مردمی سازی، رمز موفقیت اقتصاد است لذا همه مردم باید در این حوزه نقش داشته باشند و هر اقتصادی که مشارکت مردمی در آن دیده نشود موفق نخواهد بود و زنجیره آن ناقص مانده است.

وزیر کشور: مردمی‌سازی، رمز موفقیت اقتصاد است

به گزارش قدس آنلاین، احمد وحیدی روز پنجشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان یزد، افزود: اقتصاد باید مردمی شود و راز موفقیت اقتصاد هم همین مردمی شدن است و مقام معظم رهبری نیز در اصل ۴۴ فرمودند "اقتصاد باید مردمی شود و حضور مردم و بخش خصوصی در اقتصاد مقاومتی لازم است" .

وی ادامه داد: فعالیت های ما باید اقتصادی اداره شود و در این زمینه نیاز به ادامه تحول علمی و عملی داریم و یکی از این مباحث زنجیره ارزش است و اگر برای کاری زنجیره ارزش تعریف نشود و هدف مشخص نباشد با یک حادثه همه فعالیت ها زیر سوال می رود و لذا ثروت زایی ناشی از این ارزش افزوده باید حتما دیده شود .

وزیر کشور گفت: خوشبختانه در استان یزد فضای همدلی و کوشش بسیار خوبی فراهم است و از استاندار یزد به دلیل خلق این فضا کمال تشکر را دارم و جهاد اقتصادی امروز و فعالیت های شما صنعت گران نقش تعیین کننده دارد.

وحیدی ادامه داد: مسیر ما به نزدیک قله رسیده است و بخشی از این مسیر از حوزه اقتصاد می گذرد و یک همت و تلاش دیگر در این حوزه، ما را به قله می رساند و لذا مسئولیت شما فعالان عرصه اقتصادی بسیار سنگین است و همانگونه که رزمندگان ما در دفاع مقدس باعث شدند ما به نقطه بازدارندگی کامل در مقابل دشمنان برسیم در حوزه اقتصاد نیز باید همینگونه اقدم شود.

وی افزود: در حوزه علم و دانش به خود باوری رسیده ایم، به رمز و رموز کار آشنا شده‌ایم و روز به روز بخش خصوصی ما قوی تر می شود.

وزیر کشور گفت: انشالله با رویکرد قنات و قنوت و قناعتی که در استان یزد شاهد هستیم و اینکه یزد به عنوان استان پایلوت بهره وری انتخاب شده ، در زمینه اقتصاد نیز الگو و معیاری درست برای همه کشور مطرح شود زیرا فعالان این استان می توانند در این زمینه حرف های زیادی برای گفتن داشته باشند .

وزیر کشور: مردمی‌سازی، رمز موفقیت اقتصاد است

مهران فاطمی، استاندار یزد نیز در این نشست گفت: یزد مهد سرمایه گزاران ثروت ساز و کارآفرینان خیر و صنعت گران سخت کوش و استان خلق فناورانه و نوآورانه در دل کویر ایران است .

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: در بخش حکمرانی خوشبختانه تعامل بسیار خوبی در استان وجود دارد و ثمرات آن نیز به مردم می رسد و اگر اختیارات بیشتری در حوزه تصمیم گیری به استان ها داده شود بسیاری از معضلات حل خواهد شد، باید تمرکز زدایی توسط وزارت کشور در دستور کار باشد .

محمد صالح جوکار افزود: صنعت نساجی استان یزد به دلیل عرضه محصولات اولیه در بورس ، حال و روز خوبی ندارد و در حال نابودی است و صنایع نساجی یزد نمی توانند مبالغ سنگین فراهم کنند و غالبا دلالان در این زمینه ورود کرده اند .

وی اظهار داشت: در حوزه صنایع بزرگ نیز عمدتا واحدهای ایجاد شده مربوط به صنایع پایین دستی است و مثلا ورق برای تولید لوازم خانگی در یزد داده نمی شود و آنها باید به بورس مراجعه و خریداری کنند و لذا درخواست داریم در زنجیره ارزش افروده صنایع نیز واحدهایی در این استان ایجاد شود .

وزیر کشور: مردمی‌سازی، رمز موفقیت اقتصاد است

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.