عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با با واردات گندم استقلال و امینت غذایی کشور به خطر می افتد،گفت: استقلال اقتصادی و امنیت غذایی شرط اول و خط قرمز است.

قیمت خرید تضمینی پایبن و واردات گندم با ارز ۲۸.۵ هزار تومانی، امنیت غذایی را به خطر می اندازد

امیرقلی جعفری، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با قدس در مورد خرید تضمینی گندم،گفت: طبق مصوبه مجلس ما شورای قیمت گذاری گندم داریم که متشکل از دولت،مجلس و صنف کشاورز است. این شورا بهترین جا برای تعیین قیمت واقعی گندم است.

وی اظهار کرد: در قیمت گذاری گندم باید منافع کشاورز در نظر گرفته شود و خودکفایی و امنیت غذایی کشور نیزایجاد شود. سال گذشته با تصمیم خوبی که برای قیمت تضمینی گرفته شد به گونه ای امنیت غذایی کشور حفظ شود و کشاورزان نیز راضی بودند.

جعفری تصریح کرد: اگر قیمتی که دولت در حال حاضر برای گندم اعلام کرده است اجرایی شود قطعا تهدیدی برای امنیت غذایی است و احتمال اینکه ما نتوانیم نیازمان را از منابع داخلی مان یعنی از کشت و کشاورز خودمان تامین کنیم وجود دارد و از آن طرف کشور دچار بحران می شود.

نماینده مردم سمیرم در مجلس بیان کرد: برخی از آقایان نظرشان این است که ما در بازار جهانی می توانیم ارزانتر گندم تهیه کنیم در صورتی که ما اصلا موافق واردات گندم نیستیم.با واردات استقلال و امینت غذایی کشور به خطر می افتد.به هر حال استقلال اقتصادی و امنیت غذایی شرط اول و خط قرمز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.