یک نهاد وابسته به سازمان ملل نسبت به وخامت اوضاع انسانی و بهداشتی در نوار غزه هشدار داد.

«آنروا»: از هر ۴ نفر در غزه ۳ نفر آب آلوده مصرف می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین، آژانس کار و امداد آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل (آنروا) اعلام کرد که شرایط وخیم انسانی و بهداشتی در نوار غزه در حال شدت گرفتن است.

در بیانیه این نهاد بین المللی تصریح شده است: این در حالی است که اکثر بیمارستان ها در نوار غزه فعالیت های خود را متوقف کرده و حمله های اسراییل علیه بخش های مختلف این باریکه ادامه دارد.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: سه نفر از هر چهار نفر از آب آلوده برای مصارف آشامیدنی استفاده می کند که همین مساله باعث گسترش بیماری های واگیردار در نوار غزه می شود.

این در حالی است که دفتر دولت نوار غزه با اشاره به آوارگی ۲ میلیون فلسطینی در این باریکه تاکید کرده است که ۷۰۰ هزار فلسطینی به بیماری های واگیردار مبتلا شده اند.

جمعیت هلال احمر فلسطین نیز پیشتر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تلاش برای هماهنگی از طریق موسسات بین‌المللی با دشمن صهیونیستی برای وارد کردن کمک‌های انسانی برای هشتمین بار متوالی خود با شکست مواجه شده است.

قرار بود کمک‌های انسانی شامل مواد غذایی و مایحتاج پزشکی و سوخت و روغن ژنراتور بیمارستان امل از طریق این هماهنگی‌ها وارد غزه شود.

این بیانیه تاکید کرد که رژیم صهیونیستی برای بیست و هفتمین روز متوالی بیمارستان امل را در خان یونس در معرض محاصره خود قرار داده و همواره به سمت این بیمارستان تیراندازی می‌کند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.