انتخابات

به همت مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، برنامه هم‌نویسی «حصن حصین» با محوریت کتابت حدیث «سلسله الذهب» توسط منتخبی از خوشنویسان مکتب هنر رضوان مشهد، برگزار شد.

 کتابت حدیث «سلسله الذهب» توسط خوشنویسان مکتب هنر رضوان مشهد

این برنامه هم‌نویسی با حضور محدثه آدمیان، ملیحه نورزادیان، لیلا اعلمی، بابک آوازی، محمدعلی اکبری، جهانگیر میلانی، مهدی محمدی، سید حامد تفتی و محمد ظریف، در محل مکتب هنر رضوان اجرا شد.
محمود جمالی، مدیر نگارخانه رضوان مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی که مسئولیت برگزاری برنامه «حصن حصین» را برعهده دارد، گفت: هر ساله، به مناسبت یادروز ورود حضرت رضا (ع) به نیشابور و کتابت حدیث سلسله الذهب ایشان توسط جمعی از کاتبان، برنامه هم‌نویسی این حدیث توسط این مؤسسه برپا می‌شود.
وی افزود: این برنامه هم‌نویسی در سال‌های گذشته در حرم مطهر رضوی و چند باری نیز در نیشابور اجرا شده بود، و امسال نیز بر آن شدیم تا این برنامه با حضور ۸ هنرمند خوشنویس مکتب هنر رضوان مشهد که مدرک فوق ممتاز خود را گرفته و در دوره استادی فعالیت می‌کنند، در این مجموعه هنری برگزار شود.
جمالی با اشاره به پیشینه مکتب هنر رضوان در ارائه آموزش‌های هنری در رشته‌های مختلف از جمله خوشنویسی، تصریح کرد: هنرمندان خوشنویس حاضر در این برنامه، دست‌پرورده مکتب هنر رضوان، مکتب آموزشی وابسته به بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) هستند و حدیث سلسله الذهب را با خطوط نستعلیق، شکسته‌نستعلیق و ثلث، در مدت حدود دو ساعت، کتابت می‌کنند.
در فضایی مملو از صدای پیچش قلم‌نی بر روی کاغذسفید و کتابت حدیث زیبای سلسله الذهب با مرکب‌های مشکی و رنگی، با خوشنویسان حاضر در این برنامه هم‌نویسی هم‌کلام می‌شوم. در لابه‌لای صحبت‌های تک‌تک این هنرمندان، رضایت، خوشحالی و ارادتی خالصانه به شمس الشموس (ع) موج می‌زند.
گفتنی است، مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی با محوریت مکتب هنر رضوی و با بهره‌گیری از ظرفیت هنرمندان استان و کشور، برنامه‌های مختلفی را در طول سال برگزار می‌کند.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.