نشست علمی تبیین نامه رهبر انقلاب به دانشجویان آمریکایی با ارائه انسیه خزعلی برگزار گردید.

نشست علمی تبیین نامه رهبر انقلاب به دانشجویان آمریکایی برگزار شد

نشست علمی تبیین نامه رهبر انقلاب به دانشجویان آمریکایی با ارائه انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور در دولت سیزدهم و دبیری علمی علی ابوترابی به همت پژوهشکده اسلام تمدنی با مشارکت اداره پژوهشی اداره کل پژوهش دفترتبلیغات اسلامی خراسان رضوی، حوزه علمیه خراسان رضوی، بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی، جامعه المصطفی العالمیه نمایندگی خراسان و مرکز عالی حکمت خراسان رضوی برگزار گردید.

در ابتدای این نشست، ابوترابی گفت: همان گونه که مستحضرید مقام معظم رهبری در نامه‌ای به دانشجویان آمریکایی حامی مردم فلسطین تاکید فرمودند شما اکنون در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید و شما اکنون بخشی از جبهه‌ مقاومت را تشکیل داده‌اید، و در زیر فشارِ بی‌رحمانه‌ دولتتان ــ که آشکارا از رژیم غاصب و بی‌رحم صهیونیست دفاع می‌کند ــ مبارزه‌ای شرافتمندانه را آغاز کرده‌اید.

وی افزود: رهبر انقلاب اسلامی در این نامه با اشاره به علل و عوامل شکل‌گیری جبهه بزرگ مقاومت و دلایل مبارزه آن با رژیم اشغالگر صهیونیستی تاکید نمود رژیم صهیونیست از روز اول، سیاست «مشت آهنین» را در برابر مردم بی‌دفاع فلسطین به کار گرفت و بی‌اعتنا به همه‌ ارزش‌های وجدانی و انسانی و دینی، روزبه‌روز بر بی‌رحمی و کشتار کودکان، ترور و سرکوبگری افزود و دولت آمریکا و شرکایش، حتی از یک اخم در برابر این تروریسم دولتی و ظلم مستمر دریغ کردند. و «جبهه‌ مقاومت» از دل این فضای تاریک و یأس‌آلود سر برآورد و تشکیل دولت «جمهوری اسلامی» در ایران، آن را گسترش و توانایی داد.

دبیر علمی نشست گفت: همان گونه که رهبری فرزانه ما فرمودند آیا ملتی که در سرزمین متعلق به خودش در برابر جنایت‌های اشغالگران صهیونیست از خود دفاع می‌کند، تروریست است؟ و آیا کمک انسانی به این ملت و تقویت بازوان او کمک به تروریسم به شمار می‌رود؟ من می‌خواهم به شما اطمینان دهم که امروز وضعیت در حال تغییر است. سرنوشت دیگری در انتظار منطقه‌ حساس غرب آسیاست. بسیاری از وجدان‌ها در مقیاس جهانی بیدار شده و حقیقت در حال آشکار شدن است. جبهه‌ مقاومت هم نیرومند شده و نیرومندتر خواهد شد و تاریخ هم در حال ورق خوردن است. رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: من با شما جوانان احساس همدردی می‌کنم و ایستادگی شما را ارج می‌نهم.

ابوترابی افزود: درس قرآن به ما مسلمانان و به همه‌ مردم جهان، ایستادگی در راه حق است و درس قرآن درباره‌ ارتباطات بشری این است که نه ستم کنید و نه زیر بار ستم بروید. جبهه‌ مقاومت با فراگیری و عمل به این دستورها و صدها نظایر آن به پیش می‌رود و به پیروزی خواهد رسید. باذن الله

نشست علمی تبیین نامه رهبر انقلاب به دانشجویان آمریکایی برگزار شد

در ادامه انسیه خزعلی گفت: در سال های اخیر رهبر معظم انقلاب پیام های گوناگونی به جوانان غرب مکتوب فرمودند. نامه اخیر هم در پی ظلم آشکار صهیونیسم این رژیم غاصب کودک کش که شاهد حرکت های جهادی دانشجویان غربی و اساتید دانشگاه بود. یکی از مسائلی که در این زمینه نقش اساسی و حیاتی داشت، مسئله مواضع رهبری عزیز ما باعث جهت دهی به همه حرکاتی شد که در منطقه شاهد آن هستیم. امروز می بینیم که جوانان آمریکایی دفاع از فلسطین را سر لوحه کار خودشان قرار دادند. نامه رهبری عزیز باعث خشم دشمنان شد ولی این پیام به سرعت نشر و جوانان با حضور جدی تر وارد صحنه شدند و دفاع از فلسطین را مسئله اول خود می دانند.

وی نکات مهمی که مورد توجه مقام معظم رهبری بود را این گونه بیان نمود: اولین نکته وجدان های بیداری که برای دفاع از زنان و کودکان و کسانی که در خانه هستند و کودکانی که مظلومانه کشته می شوند را مورد توجه قرار می دهند. در این جا رهبری فرزانه به دانشجویان می فرمایند شما در طرف درست تاریخ ایستاده اید. ایشان جوانان را تشویق می کنند. 

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور در دولت سیزدهم افزود: دومین نکته تاکید بر مقاومت در عصری است که رسانه ها غوغا و حق را ناحق می کند.

خزعلی گفت: سومین نکته استقلال فلسطین است. جوانان باید در مقابل ظلم ایستادگی کنند. اسرائیل سیاست «مشت آهنین» را در برابر مردم بی‌دفاع فلسطین به کار گرفت و بی‌اعتنا به همه‌ی ارزش های وجدانی و انسانی و دینی، روزبه‌روز بر بی‌رحمی و ترور و سرکوبگری افزود.

وی افزود: چهارمین نکته معرفی آمریکا و جنایت های همیشگی آن است. ایشان فرمودند ببینید کشور شما به چه سمتی می رود و این که کشور شما در کجای تاریخ ایستاده دولت ایران موجب قوت مقاومت و مقاومت شکست ناپذیر است. شما وظیفه دارید در برابر ظلم ایستادگی کنید.  همراهی و پشتیبانی استادان دانشگاه از شما دانشجویان حادثه‌ی مهم و اثرگذاری است. مقام معظم رهبری این حرکت را مورد تشویق و ترغیب قرار داد. در آذرماه سال نود و چهار هم به جوانان غرب، توجه به قرآن را تاکید کردند که در مقابل ظلم بایستید و زیر بار ستم نروید و از دانشجویان می خواهیم که تلاش کنند دشمنان را به جهانیان معرفی و اسلام را خوب بشناسند. شما باید برای دفاع از مردم غزه و فلسطین و ایستادگی در برابر ظلم محکم و مقاوم بایستید و زیر بار ظلم نروید. رسیدن به پیروزی، مقاومت و ایستادگی می خواهد و قطعا هزینه تسلیم شدن بیشتر از مقاومت است.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور در دولت سیزدهم  در پایان گفت: امیدواریم که خداوند به کشور فلسطین توان مقاومت و ایستادگی بیشتر عطا فرماید. پیامی که حضرت سید الشهداء(ع) می فرمایند اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید. ما به وعده های خداوند معتقد هستیم.

نشست علمی تبیین نامه رهبر انقلاب به دانشجویان آمریکایی برگزار شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.