بندر، گشاده‌‍روتر و سَخی‌تر از هر وقت دیگر برای فرمانده برنا در امتداد خزر اسپند دود کرده. برای او که چند قدم دورتر از موج شکن، بی‌تکلف و بی‌تأمل به احساسات دوآتشه‌های قوی سپید با لبخندی بر گوشه لبانش پاسخ می‌دهد.

با سعید دقیقی ناخدای کِشتی سفید در قدس/ «سن سیروس» را به جهنم مدعیان بدل می‌کنیم!

به گزارش قدس آنلاین،سعید دقیقی پس از یک فصل خوب با شمس آذر اینک در عصرهای شرجی شهر ساحلی غریبه با تبختر به رویاندن نیلوفران آبی در پهنه مردابی به غایت چشم نواز می‌اندیشد.

این شما و این ناخدای جاه طلبی که در ساحت سی و نه سالگی آن سوتر از اسکله، به عبور از توفان‌ها و بوران‌ها و پهلو گرفتن با کشتی سپید می‌اندیشد.

*از قزوین تا انزلی برای سعید دقیقی راه زیادی نبود. بود؟

-ببینید من ۲۱۴ کیلومتر راه آمدم تا دور از زادگاهم با مردم انزلی زندگی کنم و شریک غم‌ها و شادی‌هایشان باشم. دوست داشتم جایی بروم که فوتبال جاری و ساری باشد. جایی مثل انزلی.

*مفارقت از شمس آذر پس از سه فصل کار بی‌وقفه ساده بود؟

-به هیچ عنوان. من سال‌های خاطره‌انگیزی را در شمس آذر تجربه کردم و باوجود همه مشکلات، تیم شهرم را در نخستین فصل حضورش در لیگ برتر به جایگاهی قابل قبول رهنمون کردم. جدایی از هواداران شمس آذر که لحظه‌ای تنهایم نگذاشتند بسیار سخت و طاقت‌فرسا بود، اما این خاصیت فوتبال حرفه‌ای است و هر آمدنی، رفتنی دارد. وقت خداحافظی من سرانجام رسید.

*هدایت قوی سپید که با مهدی تارتار توقعات را بالا و بالاتر برده، قاعدتاً کار سهلی نیست!

-همین‌طور است. در انزلی فوتبال جزئی از زندگی مردم است و پیش از این بزرگانی چون بهمن صالح‌نیا، نصرت ایراندوست، سیروس قایقران، محمد احمدزاده برای ملوان جنگیده‌اند. من در بدو ورودم به شاگردانم تأکید کردم به خاطر شناسنامه باشگاه هم که شده باید سرهایشان را مقابل توپ بگذارند. بی‌تعارف به خاطر سیروس آبای و یک شهر همدل و همراه‌ایستاده جان دادن اتفاق تلخی نیست.

*شنیدیم به سربازان ملوان حسابی هشدار دادید!

-من فقط وظیفه سنگین آن‌ها در بندر را یادآور شدم. بازیکن ملوان باید قادر باشد به خاطر یک شهر و یک خطه، سن سیروس را به جهنم حریفان مبدل کند. دست ملوان امسال با جذب بازیکنانی مثل عمری، سرلک، نورافکن، میرزایی و... بازتر از گذشته است و ما با تکیه بر توانایی موجود از روز اول با تمام قوا استارت خواهیم زد.

*یعنی فکر می‌کنید امسال در پایان لیگ ملوان روی کدام پله آرام بگیرد؟

-هنوز زود است راجع به این چیزها حرف بزنیم، اما به یقین عرض می‌کنم با همگرایی ایجاد شده در باشگاه و با توجه به حمایت مردم خونگرم، دلم روشن است امسال ملوان تا بن دندان مسلحی را رو می‌کنیم و در بالای جدول حضور باصلابتی خواهیم داشت.

*باشگاه وعده همکاری در ادامه مسیر را به شما داده؟

- بله مدیران باشگاه به اهمیت حضور ملوان در لیگ برتر وقوف کامل دارند و قول‌های مساعدی هم داده‌اند. یادتان باشد رسیدن به موفقیت در فوتبال امروز، مشروط به کار جمعی است و همه عوامل برای رسیدن به هدف باید از جان و دل مایه بگذارند.

*پس امسال ملوان هجومی را به نظاره خواهیم نشست؟

-فوتبال هجومی کسب و کار من است و دیدید در شمس آذر حتی یک هفته محافظه‌کارانه بازی نکردیم و همه مدعیان را به زحمت و دردسر انداختیم. شما امسال ملوانی را خواهید دید که از ثانیه صفر تا سوت آخر داور، سکوها را به هیجان خواهد آورد و سازمان دفاعی رقیبان را به‌هم می‌ریزد. منتظر رونمایی از تیم قدرتمند ما باشید.

*امیدمافی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.