سریال تاریخی «طوبی» به کارگردانی سعید سلطانی، سریال اربعینی امسال شبکه یک سیما است که به زودی روی آنتن می رود.

نمایش همدلی مردم ایران و عراق در «طوبی»

به گزارش قدس آنلاین، سریالی که پیش بینی می شد با شروع ماه محرم روی آنتن شبکه یک برود، با طولانی شدن روند تولید در اواسط ماه محرم به پخش می رسد.

بعد از نگارش طرح و فیلمنامه قسمت های آغازین سریال «طوبی» که تولید آن از آبان ماه پارسال آغاز شد، حالا پس از پایان تدوین قسمت های آغازین، به روزهای نمایش خود نزدیک می شود؛ سریالی که لوکیشن‌های آن مربوط به ایران و عراق است.

 «طوبی» قصه اش را از ۱۳۵۰ تا ۱۳۸۲ روایت می کند و مضمون آن خانوادگی و درباره پیاده روی اربعین است. ماجرای سریال، داستان زنی از مبارزان انقلابی در دوران رژیم پهلوی است که برای حفظ خانواده‌ خود تلاش می کند. 

فیلمنامه سریال «طوبی» را سید حسین امیرجهانی به نگارش درآورده است که سابقه نگارش «نجلا» را در کارنامه خود دارد.

سیدحامد حسینی، تهیه‌کننده این سریال گفته بود که طرح «طوبی» سال ۱۴۰۱ ارائه شد؛ طرحی ۳۰ صفحه‌ای که باید برای روی آن پژوهش و سپس نگارش می‌شد. سرانجام کار ۲۷ آبان ۱۴۰۲ کلید خورد و قرار است در ایام محرم و صفر به پخش برسد. او به دشواری های تولید این سریال اشاره داشته و یادآور شده بودکه ساخت این مجموعه تلویزیونی سنگین بوده چراکه با لوکیشن‌های مربوط به ایران و عراق روبه‌رو بودیم. 

به گفته‌ حسینی تولید سریال «طوبی» پایان شهریور ۱۴۰۳ به اتمام می‌رسد و پخش آن ۱۳ مرداد ماه خواهد بود.

«طوبی» به ماجرای پیاده روی اربعین می‌پردازد و سعید سلطانی بخشی از این سریال را سال گذشته همزمان با پیاده روی اربعین در کربلا تصویربرداری کرده است. به گفته کارگردان اثر، «طوبی» در روایت، اتفاق نویی است که قصه آن از دهه ۵۰ شروع می شود و تا دهه ۸۰ ادامه دارد.

علیرضا زرین دست فیلمبردار باسابقه و قدیمی سینمای ایران که بیشتر در سینما فعالیت دارد و پیش از این مدیریت فیلمبرداری بخش هایی از سریال «در چشم باد» را بر عهده داشته است این روزها مدیریت فیلمبرداری این سریال را برعهده دارد و با این سریال به تلویزیون بازگشته است.

این سریال ۵۰ قسمتی با هنرمندی بازیگرانی چون هومن برق نورد، امین زندگانی، فرهاد آییش، شبنم قربانی، فریبا متخصص، رامین راستاد، مهدی سلوکی، سودابه بیضایی، پرویز فلاحی پور و رحیم نوروزی در حال تهیه و تولید است اما قسمت های آماده شده زودتر به پخش می رسد و مخاطبان شبکه یک از  ۱۳ مرداد هر شب ساعت ۲۲:۱۵ می توانند به تماشای این سریال بنشینند. 

نمایش همدلی مردم ایران و عراق در «طوبی»

نمایش همدلی مردم ایران و عراق در «طوبی»

نمایش همدلی مردم ایران و عراق در «طوبی»

نمایش همدلی مردم ایران و عراق در «طوبی»

نمایش همدلی مردم ایران و عراق در «طوبی»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.