رئیس سازمان بهزیستی گفت: روند به پذیرش سرپرستی فرزند خوانده با همکاری قوه‌ قضائیه کوتاه شده است.

همکاری بهزیستی با قوه قضائیه درباره سرپرستی پذیرش فرزند خوانده

علی‌محمد قادری، به مناسبت هفته بهزیستی درباره همکاری این سازمان با قوه قضائیه در روند به سرپرستی گرفتن فرزند خوانده و مجموعه‌های شوق زندگی گفت: طی ۳ سال گذشته در ارکان مختلف قوه قضائیه از جمله امور حسبی، دادستانی و به ویژه مجتمع‌های شوق زندگی همدلی و ارتباط صمیمانه‌ای را شاهد بودیم. معاون قوه قضائیه، وزیر دادگستری، دادستان تهران و مدیرکل دادگستری استان تهران ورود پیدا کردند و با هم افزایی میان مجموعه امور حسبی، دادیاری، پزشک قانونی و مجموعه‌های دیگر روند به سرپرستی گرفتن فرزند خوانده از نظر امور اداری کوتاه شد.

وی ادامه داد: امروز شاهد این موضوع هستیم که فرزندی که از طریق مراجع حقوقی و انتظامی برای نگهداری موقت به سازمان بهزیستی سپرده می‌شود، کارها، امور پزشکی و آزمایش‌هایش با فرایند بسیار کوتاهی انجام می‌شود و با هماهنگی حوزه قضائی در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان بهزیستی ضمن اشاره به اینکه به لطف خدا با توجه به مصوبه‌ای که در هیئت دولت داشتیم و همکاری وزیر دادگستری شاهد روان سازی خدمات هستیم، گفت: افرادی که به سرپرستی گرفتن فرزند خوانده تمایل دارند می‌توانند به سایت فرزند خواندگی سازمان بهزیستی مراجعه و کد رهگیری دریافت کنند تا درخواستشان با قید فوریت پیگیری شود.

وی افزود: برای به سرپرستی گرفتن فرزند خوانده نیاز به تشخیص صلاحیت‌های فردی و خانوادگی از جنبه‌های مختلف وجود دارد که قانون‌گذار پیش‌بینی کرده است و پس از طی شدن این مراحل پرونده در مسیر واگذاری فرزند قرار می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.