کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو در مصاحبه با یک رسانه روس گفت: ایران همیشه آماده ایستادگی در برابر هر تجاوزی است و اسرائیل پاسخ اقدامات خود را دریافت خواهد کرد.

 ایران همیشه آماده ایستادگی در برابر هر تجاوزی است

این مقام ارشد ایران درباره احتمال کنار گذاشتن طرح پاسخ به رژیم صهیونیستی در آستانه دور جدید مذاکرات در قطر درباره آتش‌بس غزه، یادآور شد: سخنان رهبر عالی ایران درباره پاسخ خون‌های ریخته شده و رویکرد طرف ایرانی نشان می‌دهد که این پاسخ دنبال خواهد شد.

وی به خبرگزاری تاس گفت: یک پاسخ وجود خواهد داشت، اما نمی دانیم دقیقا چه زمانی انجام خواهد شد. در هر صورت، جمهوری اسلامی ایران همیشه آماده ایستادگی در برابر هر تجاوزی است، ما به اسرائیل پاسخ خواهیم داد.

سفیر ایران در بخش دیگری از اظهارات خود به این رسانه روس گفت که پیش نویس معاهده همکاری راهبردی جامع ایران و روسیه در دست بررسی روسای جمهور دو کشور است و در آینده نزدیک امضا خواهد شد.

وی توضیح داد: بخش های حقوقی وزارت خانه های خارجه دو کشور مشغول کار بر روی این پیش نویس هستند. این پیش نویس برای بررسی به نهادهای ریاست جمهوری ارائه شده است. به محض آماده شدن، سران دو کشور آن را امضا خواهند کرد.

پیش از این، آندری رودنکو، معاون وزیر امور خارجه روسیه به تاس گفته بود که در جریان رایزنی های سازنده کارشناسان بخش های حقوقی وزارت خانه های خارجه دو کشور که در ۲۱ ژوئن در مسکو انجام شد، طرفین موفق به نهایی کردن متن توافق نامه مربوطه شدند. قرار شد مراحل داخلی لازم برای آماده سازی امضای توافقنامه در ارتباطات بعدی دوجانبه در سطح عالی آغاز شود.

«فواد شکر» از فرماندهان برجسته حزب الله لبنان سه شنبه ۹ مرداد ماه در حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به جنوب این کشور ترور شد و به شهادت رسید.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس نیز که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دکتر مسعود پزشکیان به تهران آمده بود، یک روز بعد (چهارشنبه ۱۰ مرداد) به شهادت رسید.

در پی شهادت هنیه و شکر، مقامات و مسئولان ارشد محور مقاومت اعلام کردند که انتقام خون این شهیدان فرمانده را از رژیم صهیونیستی خواهند گرفت.

آشفتگی روانی رژیم اسرائیل از پاسخ حتمی ایران و لبنان به این دو ترور روز به روز افزایش می‌یابد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.