موهای وانیا دخترکش را نوازش می کرد و تگرگ بر شقیقه هایش می‌‍بارید. در هُرم گرمای جنوب آبشارِ لَخت گیسوان دردانه‌اش،کاری می‌کرد که زوزه نخل‌ها در بی قراری و بی‌مداری در کومه‌اش نپیچد.

کلنجار خبرنگار قدس با یحیی گل محمدی آن‌سوتر از میدان نفتی اهواز 
وزیر ورزش تراژدی فوتبال را تمام کند

به گزارش قدس آنلاین، فرمانده فکور با چند بغل جام مُسخّر، وقتی در حوالی کیانپارس چای را با رطب خورد و چکامه‌های غمگین را گوش کرد، یاد پرچم‌های قرمز، سکوهای قرمز و رؤیاهای قرمز افتاد. یاد روزگاری که روی یک نیمکت ملتهب پیر شد و گوش‌هایش را به باد چسباند تا صدای قلب ۱۰۰ هزار سینه چاک را بشنود. حالا یحیی آنجاست؛ در قلب خوزستان. با آرزوهای تازه و یک فنجان چای تازه‌دم تا وقتی بوی نفت را استشمام می‌کند به مأموریت خطیر خویش در اردوگاه فولاد بیشتر بیندیشد.

 برای مردی که همین چند روز پیش، برابر مفتونِ قدیمی و قیمتی زانو زد اما خم به ابرو نیاورد، بازی تازه شروع شده. او  قصد دارد با کفش‌های واکس خورده در آوردگاه فولاد آره نا، تابستان و پاییز را برای دشمنان قسم خورده سخت کند و در شعاع ماه، بخیه به رنج‌ها بزند! حرف‌های یحیی گل محمدی با قدس پیش روی شماست.

*از هیاهوی پایتخت تا سکوت جنوب راه کمی نبود!

-اینجا خیلی هم ساکت نیست. خوزستان مهد فوتبال ایران است و انتظار از تیم فولاد زیاد است. هواداران این تیم دوست دارند تیمشان آن بالا بایستد و از نشستن در پایین جدول بپرهیزد.ما به دنبال آن هستیم فولاد را در فوتبال ایران به جایگاه واقعی‌اش برسانیم و فولاد آره‌نا را پر از هیجان کنیم.

*فصل پیش اوضاع به کام فولاد نبود و بوی سقوط به مشام رسید!

-بله تیم در روزهای آخر به سختی خودش را نگه داشت تا پس از سقوط نفت آبادان، فوتبال خوزستان لااقل دو سهمیه‌اش را در لیگ برتر حفظ کند. من از روز اول دنبال این بودم بازیکنانی جذب کنیم که با اتکا به پلن‌های ترسیم شده بیشترین راندمان را داشته باشند.می‌دانید که تحولات قابل توجهی در فولاد صورت گرفته و باید صبوری کرد تا تیم در جدال با حریفان خودش را اثبات کند.من از نمایش بازیکنانم تا این‌جای کار راضی ام و به آینده امیدوار.این بچه‌ها اگر خودشان باشند و با همه توان بجنگند شما  تیم روپایی را در ادامه فصل خواهید دید.

*وقتی برابر پرسپولیس مغلوب شدید چه حسی داشتید؟ حس یک کهنه سوار به منزل قدیمی!؟

-پرسپولیس را همواره دوست دارم و تا وقتی بودم با همه وجود تلاش کردم تا نتیجه حاصل شود و قهرمانی ها گواه این نکته است. خوشبختانه آن ها امسال هم تیم خوبی دارند. من اما همه تمرکزم معطوف سربلندی فولاد است و قصد دارم تیمی در ترازِ فوتبال خوزستان را به مصاف حریفان بفرستم و از کیان فوتبال این خطه دفاع کنم.

* هنوز هم دوآتشه‌های قرمز در مجازستان از روزهای خوب یحیی گل محمدی در ارتش سرخ حرف می زنند.

-فوتبال همین است. خاطره می‌سازد و دل ها را به‌هم نزدیک می‌کند. من معتقدم در پس نتیجه‌ها و کارنامه‌ها این دوستی‌ها و وفاداری‌هاست که پابرجا خواهد ماند.روزگاری من در همین فولاد بازی می کردم و امروز به‌عنوان سرمربی حضور دارم. چه دیروز و چه امروز به دنبال این بوده و هستم که خاطرات شیرینی از خود برجای بگذارم.

*اما وی‌ای‌آر.شما مواضع تندی در روزهای اخیر نسبت به این سیستم که قرار بود به کمک فوتبال ما بیاید داشتید.موافق‌اید در این مورد حرف بزنیم؟

-ببینید قرار بود وی‌ای‌آر بیاید تا مشکلات داوری کم شود و مساوات برقرار، اما این چیزی که به اسم وی‌ای‌آر آورده اند نه تنها معضلات را کم نمی‌کند، بلکه بر دردسرها می افزاید. این اصلا  وی‌ای‌آر نیست. ویدئوچکی است که جذابیت بازی را می‌کُشد، مربی، بازیکن و تماشاگر را بی‌حوصله و  کار داوران را بسیار سخت می‌کند. در همین بازی با پرسپولیس وی‌ای‌آر همه را سرکار گذاشت و سوهان بر اعصاب ما کشید. رک می‌گویم یا این بساط را جمع کنند، یا اینکه تمهیدات بیشتری بیندیشند.

*از فوتبالی که تیم‌های مثلاً حرفه‌ای‌اش زمین برای بازی ندارند، بیش از این توقع دارید؟

-بسیار متأسفم که در این سال ها زیر ساخت‌ها را جدی نگرفتیم تا به این روز بیفتیم.همیشه یک عده می‌آیند، حرف‌های قشنگ می‌زنند و شعار می‌دهند اما در عمل آب از آب تکان نمی‌خورد. من امیدوارم وزیر جدید ورزش که خود از بازیکنان دهه شصت فوتبال ایران است آستین‌ها را بالا بزند و طرحی بریزد تا تراژدی یک جایی بالاخره تمام شود.اینکه تیم لیگ برتری در خانه خودش به میدان نرود و هر هفته خانه به دوش باشد، کم از فاجعه ندارد.

*حرفی هم مانده؟

-از صمیم دل آرزو می‌کنم در فوتبال ایران حق به حق‌دار برسد و حقیقت زیر یوغ حاشیه‌ها گم نشود. فوتبال باید پیام آور راستی و درستی باشد.

*امیدمافی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.