تمسخر یانکی ها در ترکیه، شعله ور شدن دوباره اعتراضات حمایت از غزه در دانشگاه های آمریکا و حمله به کنسولگری اسرائیل در آلمان گواه بارز افزایش انزجار جهانی از صهیونیست ها است

دومینوی انزجار جهانی از اشغالگران؛ از ترکیه تا آمریکا و آلمان/ دیگر هیچ‌جا برای صهیونیست‌ها امن نیست

همزمان با ادامه بازی روانی دو متحد آمریکایی و صهیونیستی بر سر کلید واژه آتش بس، ادامه جنایات تل اویو در غزه در سیصد و سی و ششمین روز جنگ، انزجار جهانی از صهیونیست ها را به اوج خود رسانده به گونه ای که اشغالگران و حامیان آنها دیگر در هیچ مکانی احساس امنیت نمی کنند. تمسخر یانکی ها در ترکیه، شعله ور شدن دوباره اعتراضات حمایت از غزه در دانشگاه های آمریکا و حمله به کنسولگری اسرائیل در آلمان گواه بارز این مدعا است.

دومینوی انزجار جهانی از اشغالگران از ترکیه گرفته تا آمریکا و آلمان/ دیگر هیچ جایی برای صهیونیست ها امن نیست

در این راستا پلیس آلمان روز گذشته مدعی شد که توانسته طرح حمله به کنسولگری اسرائیل در مونیخ را خنثی کند. این اعلام پس آن صورت گرفت که رسانه ها روز پنج شنبه خبر تیراندازی فردی مسلح در نزدیکی کنسولگری اسرائیل مونیخ در سالگرد حمله به ورزشکاران صهیونیست در المپیک سال ۱۹۷۲ در این شهر را منتشر کردند. مظنون ۱۸ ساله اتریشی در جریان تبادل آتش با پلیس جان خود را از دست داده است. این شخص بعد از آنکه ماموران پلیس به او در ضمن حمل سلاح در منطقه «کارولیننپلاتز» در مرکز مونیخ مظنون شدند شروع به شلیک کرد و با آتش متقابل ماموران مواجه شد و گلوله خورد. پنج مامور پلیس در زمان درگیری در محل این تیراندازی حاضر بودند و بعدا پلیس مونیخ حدود ۵۰۰ مامور دیگر به آنجا اعزام کرد. هنوز چیزی درباره انگیزه فرد از این اقدام مخابره نشده با این حال بر اساس گزارش نیروهای امنیتی به احتمال زیاد چنین اتفاقی تصادفی نبوده است.» دادستانی و پلیس آلمان در بیانیه‌ای اعلام کردند معتقدند که او برای حمله به کنسولگری اسرائیل در پنجشنبه، پنجاه‌ودومین سالگرد حمله به ورزشکاران اسرائیلی در المپیک ۱۹۷۲ مونیخ، برنامه داشته و آنها همچنان درباره انگیزه این فرد تحقیقات انجام می‌دهند. پلیس مونیخ همچنین اعلام داشت که سند و مدرکی از وجود مظنونان دیگری مرتبط با این تیراندازی وجود ندارد. وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد در زمان این تیراندازی این کنسولگری به دلیل مراسمی در ارتباط با حمله المپیک ۱۹۷۲ مونیخ تعطیل بوده است. در اوایل خرداد ماه گذشته نیز مقام‌های آلمان از حمله به ساختمان کنسولگری رژیم صهیونیستی در مونیخ خبر داده بودند. شهر مونیخ از جمله شهرهای آلمان است که از زمان شروع عملیات رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ علیه نوار غزه تا کنون بارها صحنه تظاهرات در محکوم کردن جنایات این رژیم و اعلام همبستگی با فلسطین بوده است.

موج حمایت از غزه در دانشگاه های آمریکا جان می گیرد

همراستا با این تحولات شبکه «الجزیره» خبر داد که با آغاز سال تحصیلی جدید در آمریکا، تظاهرات دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین دوباره جان گرفته است. این در حالی است که منابع خبری  مقامات آمریکایی تدابیر امنیتی سخت‌گیرانه‌تری برای جلوگیری از تظاهرات اتخاذ کرده‌اند. خبرگزاری «آناتولی» در این باره گزارش داد اطلاعاتی به دست آورده که نشان می‌دهد مدیریت دانشگاه کلمبیا در فضای سبز این دانشگاه سیم‌ خاردار قرار داده است. بر اساس این گزارش، دانشگاه ویرجینیا اعلام کرده است که بر اساس تصمیمات جدید خود، اجازه هیچ‌گونه فعالیت غیردرسی بین ساعت‌های ۲ تا ۶ را نخواهد داد. طبق اعلام این دانشگاه، چادرهایی که برای فعالیت‌های دانشگاهی از آن‌ها استفاده نمی‌شود، نمی‌تواند بیش از ۱۸ ساعت در محوطه دانشگاه باشد و کسی از نیمه‌شب تا ساعت ۶ اجازه خواب در محوطه دانشگاه را ندارد.

موج اعتراضات دانشجویی در حمایت از فلسطین و در مخالفت با سیاست‌های حمایتی آمریکا در قبال اسرائیل اوایل اردیبهشت ماه آغاز شد. صدها نفر از دانشجویان دانشگاه کلمبیای آمریکا در حمایت از فلسطین و محکومیت جنایت‌های رژیم اسرائیل در این دانشگاه تحصن کردند و این تجمع اعتراضی که به سرعت به دیگر دانشگاه‌های مطرح آمریکا مانند هاروارد، ییل و پرینستون رسید، توسط پلیس آمریکا سرکوب شد.  بر اساس گزارش آناتولی، دانشگاه پنسیلوانیا نیز در سال تحصیلی جدید اعلام کرده است که برپایی هرگونه چادر و تظاهرات شبانه در محوطه این دانشگاه ممنوع است. این دانشگاه اعلام کرده است در صورت برپایی هرگونه تظاهرات، دانشجویان موظفند حداقل ۴۸ ساعت قبل مسئولان این دانشگاه را مطلع سازند. این دانشگاه آمریکایی همچنین خبر داده است استفاده از وسایل دارای صدای بلند مانند بلندگو تنها بین ساعت ۱۷ تا ۲۲ امکان‌پذیر است. آناتولی اضافه کرد دانشگاه «کیس وسترن ریزرو» نیز اعلام کرده است که دانشجویان برای برپایی اعتراضات باید از مسئولان دانشگاه مجوز کتبی دریافت کنند.

دومینوی انزجار جهانی از اشغالگران از ترکیه گرفته تا آمریکا و آلمان/ دیگر هیچ جایی برای صهیونیست ها امن نیست

از سوی دیگر اعتراضات مردمی در کشورهای منطقه و بویژه ترکیه نیز علیه جنایات رژیم اشغالگر در غزه بشدت افزایش یافته است. در آخرین مورد سه روز پیش صدها نفر از شهروندان ترکیه در اعتراض به پهلو گرفتن کشتی آمریکایی که برای محافظت از رژیم صهیونیستی در بندر ازمیر لنگر انداخته است، دست به تظاهرات زدند. پیشتر نیز، جمعی از مردم ترکیه در اعتراض به حضور ناو جنگی «یو اس اس واسپ»، بر سر یک سرباز آمریکایی گونی کشیده بودند که این مسئله جار و جنجال زیادی در فضای رسانه ای به راه انداخت.

واشنگتن: آتش بس نزدیک است؛ نتانیاهو، نیست!

گسترش موج نفرت از اشغالگران در شرایطی است که مسخره بازی مقامات آمریکا و رژیم صهیونیستی بر سر آتش بس، در سیصد و سی و پنجمین روز جنگ در غزه همانند گذشته ادامه دارد. در این میان در حالی که وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی بار دیگر ادعای حصول توافق بر سر ۹۰ درصد مفاد توافق آتش‌بس غزه را تکرار کرد اما مقامات تل آویو آن را رد کرده اند. آنتونی بلینکن، در بخش دیگری از ادعاهایش گفته که در صورت حصول آتش‌بس در غزه برای پیشبرد توافق عادی‌سازی روابط بین اسرائیل و عربستان سعودی شانس وجود دارد. اما نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تأکید کرده که بر خلاف ادعاهای مقام‌های دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، توافق آتش‌بس با حماس نزدیک نیست. بنیامین نتانیاهو که با شبکه محافظه‌کار آمریکایی فاکس‌نیوز مصاحبه می‌کرد گفت: «توافقی در شرف حصول نیست. متأسفانه چنین توافقی نزدیک نیست!»

در صحنه میدان اما رسانه‌های فلسطینی، صبح امروز جمعه، گزارش دادند ارتش اسرائیل پس از حدود ۱۰ روز استقرار در شمال کرانه باختری و به شهادت رساندن ۳۹ فلسطینی، از اردوگاه جنین عقب‌نشینی کرده است. تصاویر منتشرشده در منابع فلسطینی حاکی از آن است که اشغالگران طی این مدت ویرانی‌های گسترده‌ای در این منطقه به بار آورده است. به گفته شاهدان عینی، بولدوزرهای ارتش رژیم صهیونیستی خیابان‌های اصلی این منطقه را شخم زده و شبکه‌های آب‌رسانی و فاضلاب را ویران کرده‌اند. همچنین تیرهای چراغ برق چند منطقه از جا کنده شده و به چندین خانه و خودرو خسارات وارد شده است.

با این حال ارتش رژیم اشغاگر در بیانیه‌ای «بدون تایید» خروج نیروها، مدعی شده که «در حال انجام عملیات ضدتروریستی در منطقه جنین است»! نیروهای رژیم صهیونیستی با پشتیبانی بولدوزر و زره‌پوش، سحرگاه ۷ شهریور عملیاتی گسترده با هدف حذف هسته‌های مقاومت در شمال کرانه باختری آغاز کردند که این عملیات شهرهای جنین، طولکرم، طوباس و اردوگاه‌های آن‌ها را در بر می‌گرفت.

خبرنگار: هدایت جاوید

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.