پیشنهاد سردبیر

۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۲
کد خبر: 1010957

کتاب «هوشنگ دوم» شامل گفتگو با هوشنگ مرادی کرمانی توسط انتشارات معین به چاپ دوم رسید.

«هوشنگ دوم» به چاپ پنجم رسید

به گزارش قدس آنلاین، کتاب «هوشنگ دوم» شامل گفتگو با هوشنگ مرادی کرمانی به‌تازگی توسط انتشارات معین به چاپ پنجم رسیده است. چاپ چهارم این‌کتاب شهریور ۱۳۹۶ عرضه شده بود.

«هوشنگ دوم» در اصل ادامه کتاب «شما که غریبه نیستید» است. «شما که غریبه نیستید» تا زمان آمدن این نویسنده به تهران است و پس از آن که به تهران می رسد، کتاب تمام می شود. اما «هوشنگ دوم» ادامه کتاب «شما که غریبه نیستید» است و وقایعی را روایت می‌کند که مربوط به پس از آمدن مرادی کرمانی به تهران هستند.

در این‌کتاب، کریم فیضی با هوشنگ مرادی کرمانی مصاحبه کرده و او آمدنش به تهران، رفتنش به دانشکده هنرهای دراماتیک، رفتنش به مدرسه عالی ترجمه و سپس رادیو را روایت می‌کند. در مقطع بعدی، داستان‌های مرادی کرمانی در رادیو خونده می‌شده است.

۳ چاپ اول «هوشنگ دوم» توسط انتشارات اطلاعات چاپ شده بود و از آن جایی که انتشارات معین همه کتاب‌های مرادی کرمانی را چاپ کرده، محمدقاسم لیما صالح رامسری مدیر انتشارات معین از مرحوم سیدمحمود دعایی مدیر وقت موسسه اطلاعات خواستیم چاپ بعدی «هوشنگ دوم» هم توسط این‌نشر انجام شود. در نتیجه این‌کتاب از چاپ چهارم به بعد توسط انتشارات معین عرضه شد.

در قسمتی از این‌کتاب می‌خوانیم؛

باری، روزهایم خیلی سخت می گذشت. غذایی برای خوردن نداشتم. مراقب بودم که پولم تمام نشود. از طرف دیگر مجبور شدم جایم را عوض کنم. اوضاع خوبی نداشتم. آن زمان در خیابان جمهوری فعلی که می گفتند شاه آباد، در بالای مجلس، غذافروشی هایی در دو طرف خیابان بود. من از مقابل آنها عبور نمیکردم چون میترسیدم گرسنگی فشار بیاورد و هوس کنم بروم چیزی بخورم که گران تمام شود. بنابراین از کوچه پس کوچه ها می رفتم. این دوره برایم بسیار بسیار سخت گذشت. بیکاری و بی پولی مرا در چنگ خود داشت...

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.