تحولات لبنان و فلسطین

رئیس دپارتمان سوختگی مرکز آموزشی - پژوهشی درمانی امام رضا(ع) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دستگاه "لیزر داپلرمور اینسترومنت" به عنوان نخستین دستگاه پیشرفته تصویربرداری از بیماران سوختگی در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد راه اندازی شد.

راه‌اندازی نخستین دستگاه پیشرفته تصویربرداری از بیماران سوختگی در مشهد

به گزارش قدس خراسان به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد دکتر امید یازرلو روز دوشنبه افزود: این دستگاه پس از ۲ سال پیگیری و رایزنی‌های مختلف از طریق دانشگاه علوم پزشکی مشهد و به مبلغ ۴۰ میلیارد ریال خریداری و در بخش سوختگی مجتمع آموزشی، پژوهشی و درمانی بیمارستان امام رضا(ع) نصب و راه اندازی شد.

وی ادامه داد: دستگاه لیزر داپلرمور اینسترومنت تنها دستگاه تصویربرداری از بیماران سوانح سوختگی است که برای تشخیص عمق و درجات سوختگی استفاده می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که این دستگاه ساخت کشور بریتانیاست گفت: این دستگاه تنها دستگاه تشخیصی و تصویربرداری در دنیاست که توسط کمپانی مور اینسترومنت تولید شده و توسط یکی از شرکت‌های مهندسی پزشکی و دانش‌بنیان ایران وارد کشور می‌شود.

یازرلو افزود: این دستگاه در اتاق های عمل جراحی استفاده می شود و همچون دستگاه های ام. ار. آی، سی. تی. اسکن و رادیولوژی یک دستگاه تشخیصی - درمانی است که توسط جراحان پلاستیک، سوختگی و ترمیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان این که این دستگاه به تشخیص درجات و عمق سوختگی کمک می‌کند و دقت اندازه گیری را بالا می برد ادامه داد: این دستگاه هیچ محدودیتی نداشته است و از اندازه پنج در پنج تا اندازه ۵۰ در ۵۰ در بازه زمانی کمتر از سه دقیقه تصویربرداری را انجام و در اختیار جراح قرار می دهد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تمام مواردی که تصویربرداری می‌شوند در سیستم حافظه دستگاه به طور همیشگی ذخیره می‌شود و محدودیتی در ذخیره حجم تصاویر وجود ندارد و تصاویر به صورت رنگی چاپ و در پرونده بیمار قرار می گیرد و در امور پژوهشی نیز می‌توان از این تصاویر استفاده کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.