قدس آنلاین-شهرکرد،سمانه عسگری چالشتری؛دولتمردان در این زمینه به خوبی عمل نکرده اند و نتوانسته اند به درستی به وظیفه خود جامعه عمل بپوشند و اجرای قانون را در برنامه اولیه خود قرار دهند.

کم کاری و کوتاهی در امر حجاب و عفاف، خیانت به نسل جامعه است

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در دیدار با جمعی از بانوان چهارمحال وبختیاری به مناسبت روز عفاف و حجاب، از دولتمردان خواست در راستای ترویج حجاب در جامعه به وظیفه خود عمل کنند.
حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام گلپایگانی، تصریح کرد: دشمنان اسلام، با مسئله حجاب و عفاف، اعتقادات مردم را هدف گرفته اند و از این طریق می خواهند به نظام مقدس جمهوری اسلامی و کشور ما آسیب بزنند.
وی، عفاف و حجاب را سیره حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها دانست و از دولتمردان خواست به وظیفه خود در این زمینه به خوبی عمل کنند.
امام جمعه شهرکرد، اظهار داشت: کم کاری و کوتاهی در مسئله حجاب و عفاف، خیانت به نسل جامعه است. مسئولین نمی توانند بی خیال بنشینند تا افراد با ظاهر نامتعارف در جامعه حاضر شوند و هنجار شکنی کنند.
نماینده ولی فقیه در استان، رعایت حجاب و عفاف را وظیفه همه اعم از مرد و زن دانست و تصریح کرد: تبیین مرز بین زن و مرد به سلامت جامعه کمک می کند. جامعه اگر سلامتش به خطر بیفتد در آن هم دین و هم نسل آینده متزلزل می شود.
حجت الاسلام والمسلمین نکونام گلپایگانی افزود: ما شاهد هستیم دشمنان اسلام از حجاب وحشت دارند و از طرق مختلف به ترویج بی بندوباری با یک هدف مشخص آن هم متزلزل کردن پایه های جامعه و خانواده در تلاش هستند.
وی به حادثه مسجد گوهرشاد و زنده نگه داشتن یاد و خاطره افرادی که در اعتراض به کشف حجاب توسط رضاخان ملعون به شهادت رسیدند، اشاره کرد و گفت: دولتمردان باید وظیفه خود را به خوبی انجام دهند، کم کاری و کوتاهی خیانت به نسل جامعه است آنها نمی توانند بی خیال بنشینند تا افراد با ظاهر نامتعارف در جامعه حاضر شوند
نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری ، ضمن گلایه از کوتاهی دولتمردان در این زمینه، اظهار داشت: دولتمردان در این زمینه به خوبی عمل نکرده اند و نتوانسته اند به درستی به وظیفه خود جامعه عمل بپوشند و اجرای قانون را در برنامه اولیه خود قرار دهند.
رئیس شورای عمومی فرهنگ استان، ادامه داد: این کم کاری ها و بی خیالی های مسئولین و دولتمردان در زمینه فرهنگی به خصوص عفاف و حجاب با نهضت امام (ره) و شهداء سازگار نیست.
امام جمعه شهرکرد، حجاب را جزء اصالت های جامعه با فرهنگ اسلامی دانست و بیان داشت: رهبر معظم انقلاب امسال را سال فرهنگ نامیده اند که یکی از ارکان مهم فرهنگ عفت، حیای عمومی و پاکدامنی است و این گونه اصالت ها است که لازمه جامعه اسلامی می شود.
وی بیان کرد: نمی شود این گونه مطالبات را از افراد خاصی داشته باشیم بلکه انسجام همه دستگاه ها را خواستاریم زیرا حوزه عفاف و حجاب یک مطالبه عمومی است.
حجت الاسلام والمسلمین نکونام گلپایگانی ، امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه همگانی دانست و خواستار عمل آحاد مردم و مسئولین به این فریضه دینی در راستای اصلاح فرهنگ حجاب و عفاف و ارتقای سلامت جامعه شد.
گفتنی است: طوماری از سوی بانوان حاضر در این مراسم(جنبش مدافعان حریم ولایت) در حمایت از فرهنگ حجاب و عفاف و احیای فریضه امربه معروف و نهی از منکر در جامعه تهیه و امضا شد.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.