رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و وزیر اطلاعات امروز میهمان بهارستان نشینان بودند و گزارشی از روند عملکرد مجموعه‌های متبوع خود ارائه کردند.

سایه امنیت در بهارستان/ صدای مشترک اصولگرایان و اصلاح‌طلبان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، یازدهمین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه 1 تیر)  از ساعت 9:07 دقیقه به ریاست علی لاریجانی  و با حضور  230  تن از بهارستان‌نشینان آغاز شد.

گزارش رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور درباره برنامه ششم توسعه کشور و اقتصاد مقاومتی و نیز گزارش وزیر اطلاعات درباره امنیت کشور و اقتصاد مقاومتی در دستور کار جلسه امروز وکلای ملت قرار  دارد.

همچنین، انتخاب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس از بین داوود محمدی و فرهاد تجری در دستورکار بهارستان‌نشینان قرار دارد.

**حوادث بحرین آزمون حقوق بشر برای آمریکا و انگلیس است/ امنیت ملت در اولویت کار مجلس

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی اولین ناطق پیش از دستور جلسه علنی امروز بود، که در سخنانی ضمن تبریک به‌مناسبت فرا رسیدن سالروز میلاد امام حسن مجتبی(ع)، رفتار آن حضرت با معاویه را درسی ماندگار برای بشریت و جهان پرآشوب امروز دانست و گفت: یکی از حوادث تأسف‌آور که روز گذشته در میان کارزار پرآشوب جریان تروریسم منطقه توجه همگان را به خود جلب کرد، اقدام ناشیانه و ماجراجویانه رژیم بحرین در مورد‌ عالم بزرگوار دینی، آیت‌الله شیخ عیسی قاسم بود که تصور می‌کردند با لغو تابعیت این مرد بزرگ می‌توانند بحران سیاسی داخلی خود را به‌سوی آرامش سوق دهند.

وی افزود: البته این اقدام آل‌خلیفه را باید در زنجیره‌ای از رفتارهای سبک‌سرانه این رژیم ارزیابی دقیق کرد. از طرفی حاکمیت خود را زیر سلطه پایگاه نظامی غربی و همچنین دخالت تانکهای یک کشور عربی به ذلت کشاندند و تمامی نیروهای آزادی‌خواه را که به‌صورت مسالمت‌آمیز می‌خواستند اعتراضات دموکراتیک خود را ادامه دهند، به زندان افکندند که از جمله آنها شیخ سلمان، عالم دیگر بحرین بود.

رئیس مجلس با بیان اینکه رژیم آل‌خلیفه رجال سیاسی این کشور را در جهت پیشبرد اهداف تروریستها سرکوب کرده است، اظهار کرد: این رژیم اموال مسلمانان و وجوهات شرعی مردم را مورد دستبرد قرار داده و عده زیادی از مردم، به‌خصوص جوانان را به خاک و خون کشیده‌ و این امر و اقدامی که روز گذشته انجام داده یک حلقه جدیدی از این مجموعه اقدامات است که همگی ضدانسانی است.

لاریجانی با تأکید بر اینکه این اقدام اخیر رژیم بحرین یادآور یاوه‌گوییهای شاه نگون‌بخت ایران است که می‌گفت هر کسی داخل حزب رستاخیز نشود باید از تابعیت ایران خارج شود، افزود: همین درشت‌گوییها سلطنت او را واژگون کرد. سلطنت آل‌خلیفه هم باید به این سابقه تاریخی به‌دقت بنگرد که آنها یک‌هزارم شاه ایران هم عده و عُده ندارند. نفسهای آخر یک رژیم است که بزرگان خود را به لغو تابعیت تهدید کند.

وی افزود: مگر وابستگی شهروند به آب و خاک کشورش با تصمیمات نابخردانه سلاطین زبون تغییر می‌کند؟ وابستگی به میهن را شما به ملتتان نداده‌اید که بستانید.

رئیس مجلس تصریح کرد: امریکاییها و انگلیسیها هم که امروز بر مقدرات این کشور کوچک مسلط شده‌اند، امروز در آزمون دیگری قرار گرفته‌اند که در مقابل دعاوی زیاد خودشان درباره حقوق بشر، این رفتار بدوی را چگونه توجیه می‌کنند، آنها و برخی از سلطنت‌نشینان ماجراجوی منطقه که سخن از آرامش در منطقه سر می‌دهند، آیا این رفتار آرامش‌بخش است و یا آتش‌بازی برای به‌هم‌ریختگی امنیت منطقه؟ مگر مردم بحرین چه می‌خواهند که با داغ و درفش، آنها را لغو تابعیت می‌کنند؟

لاریجانی تأکید کرد: حرف مردم بحرین یک امر روشن و ساده است که همه در انتخابات با رأی مساوی شرکت کنند، آیا این توقع زیادی است که چند سال آنها را در این ماجرا به خاک و خون کشیده‌اند؟

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی این اقدام ناشیانه آل‌خلیفه را محکوم می‌کند، گفت: مجلس به حاکمان بحرین هشدار می‌دهد که این اهانت به ساحت آیت‌الله مجاهد شیخ عیسی قاسم، ماجراجویی گستاخانه است و تمام امیدها در وصول به راه‌حل مسالمت‌آمیز را از بین می‌برد و مردم زجرکشیده و محروم از حقوق اولیه‌شان را به عصیان وا می‌دارد.

رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنانش‌، پیروزی مردم عراق علیه تروریستها در فلوجه را به ملت و مسئولان این کشور تبریک گفت و اظهار کرد: فلوجه یک حادثه مهم در سالهای اخیر بود که حوادث تروریستی در منطقه و به‌خصوص عراق رخ داد که فلوجه کانون این حوادث بود و دژی که تروریستها برای خودشان درست کرده بودند با یک اقدام سنجیده و حساب‌شده و طراحی دقیق، مردم عراق و نیروهای مسلح این کشور توانستند آن را از دست تروریستها در آورده و به ملت عراق بازگردانند که این یک عمل بسیار شجاعانه و دقیق بود.

لاریجانی همچنین ابراز امیدواری کرد که آزادسازی فلوجه عراق از دست تروریستها شروعی برای بیرون‌ راندن کامل تروریستها از صحنه عراق باشد.

وی اضافه کرد: از تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) در وزارت اطلاعات که توانستند توطئه‌های اخیر تروریستها را خنثی کنند تشکر می‌کنم. مجلس امنیت ملت را در اولویت کار خود قرار داده و پشتیبانی از اقدامات وزارت اطلاعات را در ایجاد امنیت پایدار مورد حمایت قرار می‌دهد.

**لزوم رعایت صرفه‌جویی در انتشار جزوات و اطلاعیه‌های مجلس

کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه‌سرا در تذکری، گفت: ظرف یک‌ هفته گذشته بیش از 30 جلد جزوات اعاده شده شورای نگهبان در صحن توزیع شده که متاسفانه به‌جای استفاده در سطل آشغال قرار می‌گیرد.

وی افزود: لازم است این جزوات و اطلاعیه‌ها در گوشه‌ای از صحن مجلس در باکسهای تهیه شود تا نمایندگان در صورت لزوم از آن بهره‌برداری کنند تا موجب اصراف و تحمیل هزینه اضافی نشویم.

**تورم سالانه کشور برای نخستین بار "تک‌ رقمی" شد

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت و رئیس سازمان مدیریتو برنامه‌ریزی کشور از جدیدترین آمار مرکز‌ آمار ایران درباره کاهش نرخ تورم نقطه به نقطه و 12ماهه خبر داد و گفت: برای نخستین بار پس از سال‌ها تورم سالانه کشور یک‌رقمی شد.

وی افزود: تورم نقطه به نقطه خردادماه امسال نسبت به خرداد 94 از 6.8 درصد به 6.1 درصد تقلیل پیدا کرد و تورم 12ماهه نیز از 10.2 درصد به 9.5 درصد در خردادماه امسال تقلیل پیدا کرد و این اتفاق موفقیت بزرگی است که گویای آهنگ کاهنده نرخ تورم بود که طی سه سال مسیر کاهنده داشته است.

سخنگوی دولت به رشد اقتصادی کشور اشاره و تصریح کرد: آمار رشد اقتصادی در سه‌ماهه چهارم سال حاکی از 2 درصد مثبت است و این رقم نسبت به رشد 6.6ــ در اوایل سال 92 قابل پذیرش و قبول است.

نوبخت رشد اقتصادی در حوزه کشاورزی را مورد توجه قرار داد و گفت: میزان تولید گندم در بهار امسال به بیش از 4 میلیون خرید رسید که نشان‌دهنده افزایش 20درصدی نسبت به سال گذشته است. همچنین در صنعت چای نیز ما 37 درصد در سه‌ماهه اول رشد داشتیم که در زمان مشابه در سال گذشته رشد ما در این صنعت 33 درصد بوده است.

وی از تصمیم دولت برای فعال کردن 7 هزار و 500 واحد تولیدی خبر داد و اظهار داشت: برای این کار 16 میلیارد تسهیلات که در دستور کار مجلس نیز هست، اختصاص داده‌ایم تا واحدهای صنعتی ما فعال شوند.

به گزارش تسنیم، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در بخش دیگری از سخنانش راجع به ویژگی‌های برنامه ششم توسعه گفت: نخستین ویژگی برنامه ششم توسعه این است که به‌خلاف ده برنامه‌ای که در قبل و بعد از انقلاب در کشور وجود داشته علاوه بر اینکه به‌مانند آنها جامع بوده مسئله‌محور نیز است و روی موضوعات خاصی که ما در آن موضوعات مشکل داشتیم درصدد تحول آفرینی هستیم.

نوبخت با بیان اینکه برنامه ششم توسعه در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و فرهنگ ایرانی و اسلامی نگاشته شده، گفت: کلّیت این برنامه‌ها در 4 فصل دسته‌بندی شده است. نخستین هدف ما این بود که روی این برنامه‌ها اولویت‌بندی داشته باشیم، چرا که اگر اولویت نباشد یعنی همه چیز اولویت دارد، وقتی همه چیز اولویت داشته باشد یعنی هیچ چیز اولویت ندارد و لذا اولین برنامه که ما به‌عنوان اولویت روی آن تمرکز کردیم مسائلی بود که اگر به آن توجه نمی‌کردیم بحران‌زا می‌شدند، مسائلی مثل آب، محیط زیست و صندوق‌های بازنشستگی.

وی توجه به مکان‌های خاص را از دیگر اولویت‌های برنامه ششم توسعه دانست و افزود: همه‌جای ایران مورد توجه دولت بوده و هست، اما در این برنامه به‌طور خاص و بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب منطقه خاصی مورد توجه قرار گرفته و آن منطقه سواحل مکران است که این مسئله هم تأسی از اقتصاد مقاومتی است.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: ما نیازمند موضوعاتی هستیم که به‌عنوان لوکوموتیو قطار رشد و توسعه هستند. سرمایه‌گذاری یکسان در همه بخش‌ها تأثیر ندارد و لذا مسائلی مثل گاز، معدن، صنایع معدنی، گردشگری، حمل و نقل و ریلی را به‌عنوان لوکوموتیوهای قطار توسعه هستند.

نوبخت توجه به موضوعات خاص فرابخشی را از دیگر اولویت‌های بعدی برنامه ششم توسعه دانست و اظهار داشت: این موضوعات شامل محیط کسب و کار، اشتغال، تأمین منابع مالی برای اقتصاد کشور و دستیابی به رشد 8 درصدی به اقتصاد ایران است که هیچ‌گاه این میزان رشد در برنامه‌های قبلی نبوده است. برای این مهم نیازمند 724 هزار میلیارد تومان منابع در برنامه هستیم. این عدد کمی نیست، باید همتی باشد تا بتوان چنین منابعی برای دستیابی به رشد 8 درصد تحقق یابد. به همین خاطر موضوع تأمین منابع مالی نیز دارای اهمیت است.

وی با تأکید بر مسئله دانش‌بنیان کردن اقتصاد گفت: باید به مرحله‌ای برسیم که بهره‌وری در مسائل اقتصادی نیز حائز اهمیت باشد، لذا یک‌سوم از رشد ما محصول بهره‌وری است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور توانمند کردن فقرا و اقشار ضعیف و کم‌درآمد را از دیگر موارد مورد توجه در برنامه ششم توسعه عنوان کرد و افزود: ما تنها از یک رشد اقتصادی صرف استقبال نمی‌کنیم، لذا رشد اقتصادی همراه با عدالت اجتماعی در دستور کار دولت و مجلس است و این برای‌مان قابل قبول بوده، نه‌تنها رشد اقتصادی صرف.

نوبخت با اعلام "در کمیسیون‌های مختلف مجلس شورای اسلامی جزء به جزء برنامه ششم توسعه را توضیح و تفسیر خواهم داد"، بیان داشت: یکی از کارهای خوبی که در برنامه ششم توسعه صورت گرفت به‌ خواست مجلس و با استقبال دولت تمامی احکام تکراری در برنامه ششم توسعه جمع و یکجا تحت لایحه احکام دائمی برنامه ششم توسعه به تصویب مجلس نهم رسید که البته هنوز در رفت و برگشت شورای نگهبان قرار دارد که امیدواریم هرچه سریعتر به تصویب و تأیید شورای نگهبان برسد.

وی با بیان اینکه هدف، منابع، اولویت و احکام چهار ستون یک برنامه هستند از اعمال هر چهارنکته در برنامه ششم توسعه خبر داد و تصریح کرد:‌ البته ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه ششم از سوی مقام معظم رهبری، مجلس و دولت را از اینکه برخی اهداف خود را تعیین کنند مستغنی کرد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه رشد 8 درصد سالانه که توسط رهبری ابلاغ شده برای همگان لازم‌الاتباع است،‌گفت:‌ یکی از شاخص‌های عدالت اجتماعی که ضریب جینی است در برنامه ششم 0.34 درصد هدف‌گذاری شده است. همانطور که می‌دانید هر چه این عدد به صفر نزدیک‌تر شود حکایت از تعادل در توزیع درآمدهاست اما برای اینکه اغنیاء غنی‌تر و فقرا فقیرتر نشوند باید نرخ تورم را تقلیل دهیم.

به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور رشد جمعیت کشور از 79 میلیون و 138 هزار نفر در سال 94 به 84 میلیون و 265 هزار نفر با رشد 1.26 درصد در سال 99 افزایش پیدا خواهد کرد، اظهار داشت:‌ رتبه 118 ایران در کسب و کار نیز به 70 تقلیل پیدا خواهد کرد. برای تحقق رشد 8 درصدی در سال‌های 95 تا 99، 724 هزار میلیارد تومان باید کسب شود، از مجموع این رقم  105 هزار میلیارد تومان از طریق سرمایه‌گذاری بر طرح‌های عمرانی، 57 هزار میلیارد تومان از سوی صندوق توسعه ملی و 95 هزار میلیارد تومان در بازار سرمایه،‌ 180 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی، 24 هزار میلیارد تومان تحصیل منابع بخش خصوصی با مشارکت دولت و 102 هزار میلیارد تومان از سوی شرکت‌های دولتی باید تأمین منبع شود.

نوبخت با بیان اینکه برنامه ششم جامع‌نگر و مسئله‌محور است به شرایط پسابرجام اشاره کرد و گفت:‌ ما به دنبال روابط مناسب با جهان در عین حفظ روحیه انقلابی و مصالح و منافع ملی هستیم؛ در طول مذاکرات هسته‌ای تلاش تیم مذاکره کننده ما بود این بود که اجحافی که برخی کشورهای جهان به ما تحمیل می‌کردند را شکستند و امروز مقامات کشورهای دیگر به ایران می‌آیند که با ما قراردادهای رسمی منعقد کنند.

به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اصلاح نظام بانکی، کمبود تقاضا از سوی دولت و مردم برای کالا و کاهش سرمایه‌گذاری را از عمده چالش‌های پیش روی برنامه سوم بوده و باید برای این چالش‌ها برنامه‌ریزی‌هایی صورت از طرف دولت و مجلس ارائه شود.

**انتقاد نماینده سقز از نحوه پرداخت یارانه توسط دولت/شاهد تبعیض هستیم

محسن بیگلری نماینده مردم سقز و بانه پس از گزارش نوبخت معاون رئیس جمهور خطاب به دولت اظهار کرد: دولت می‌گوید در حوزه اقتصادی رشد داشتیم ولی اگر پای درد دل کشاورزان بنشینید خواهید دید صحبت شما خلاف این مطلب است. بنابر این از دولت خواستاریم که اهتمام ویژه به قشر کشاورز جامعه داشته باشد زیرا آنها وضعیت خوبی از لحاظ درآمدزایی ندارند.

وی افزود: معیشت مردم در حال حاضر وضعیت خوبی ندارد و در مسکن دچارمشکلات عدیده‌ای هستیم. بازار مسکن امروز تعطیل است.

بیگلری با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور در ارائه آمار اجرای عدالت در کشور گفت: این آمار درست نیست و تبعیض همچنان در استانها نمایان است یارانه بسیاری از افراد ضعیف مملکت به اشتباه قطع شده و قشر پردرآمد در حال دریافت یارانه هستند، آیا این اجرای عدالت است؟ دولت با ملت شفاف سخن بگوید.

**دولت لایحه اختیارات وزارتخانه‌‌های صنعت، ورزش و رفاه را به مجلس ارائه کند

علی ادیانی‌ راد نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار ،سیمرغ و سوادکوه شمالی پس از ارائه گزارش رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی درباره اقتصاد مقاومتی در سخنانی گفت: شکاف طبقاتی امروز در کشور یک امر جدی است که نمی‌توان‌ آن را کتمان کرد.

وی با بیان اینکه دولت باید مشخص کند که چه برنامه‌ای برای کاهش شکاف طبقاتی در برنامه ششم توسعه دارد، اظهار کرد: عدم اجرای دستورالعملهای لازم برای تنقیح قوانین در برنامه ششم موجب شده که لایحه پرحجمی به مجلس ارائه شود. دولت لایحه اختیارات وزارتخانه‌‌های صنعت، ورزش و رفاه را به مجلس ارائه کند.

ادیانی با انتقاد از اینکه وزارتخانه‌های صنعت، رفاه و ورزش فاقد قانون وظایف و اختیارات هستند، ابراز کرد: این موضوع باعث اداره سلیقه‌ای این وزارتخانه‌ها می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت باید در برنامه ششم توسعه آسیب‌شناسی جدی از مشکلات اقتصادی کشور به خصوص شکاف طبقاتی و فقر اجتماعی داشته باشد.

**کمیسیون امنیت ملی هر 6 ماه گزارشی از اجرای برجام را ارائه می‌کند

علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در حاشیه جلسه علنی مجلس نشست خبری با خبرنگاران پارلمان درباره الویتهای اصلی این کمیسیون در مجلس دهم، اظهار کرد: حفظ امنیت پایدار و کمک به ارگانهای اطلاعاتی و امنیتی همچون وزارت اطلاعات، سپاه و ناجا که کارنامه خوبی  را در این سالها عرضه کردند، از اولویتهای کمیسیون امنیت ملی مجلس است.

وی افزود: پدیده شوم تکفیریها که دست پرورده امریکاییها و ر‍ژیم صهیونیستی هستند طی این سالها با هدف نابودی اسلام و کشتار بی رحمانه مسلمانان و ایجاد ناامنی در منطقه ظهور یافته است. در مقابل نیز اراده دولت و مردم کشورهای سوریه و عراق با همکاری ایران گامی خوش آیند در نابودی این گروهها بوده که می‌توان گفت آغاز افول تکفریها و داعشیها در حال رقم خوردن است.

بروجردی با اشاره به لزوم انسداد مرزهای کشور، گفت: برای مقابله با اشرار، تروریستها و امنیت پایدار در کشور لازم است مرزهای کشور مورد کنترل ویژه قرار گیرد و در مبارزه با قاچاق انسان جدیت صورت بگیرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با برشمردن اولویت دوم این کمیسیون در حفظ منافع ملی در موضوع هسته‌ای، تاکید کرد: اجرای برجام و اهمیت ویژه به رفع تحریم‌ها در پسابرجام باید بر اساس چارچوبها و شروط مهم رهبری و مصوبات مجلس توسط دولت انجام شود. کمیسیون امنیت ملی این اجرا را به خوبی رصد و گزارش آن را هر شش ماه به نمایندگان ملت تقدیم می‌کند.

بروجردی اولویت سوم کمیسیون امنیت ملی را پرداختن به مسائل سیاست خارجی دانست و گفت:  براساس سیاستگذاریهای نظام و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب حمایت همه جانبه از ملت مظلوم فلسطین، حزب الله لبنان، سوریه، عراق، یمن و همه نیروهای مقاومت، گسترش روابط با کشورهای همسایه و مقابله با نیروهای تکفیری و داعشی از موضوعات اساسی و ریشه‌ای این کمیسیون است که به جدیت پیگیر آنها هستیم.

نماینده مردم بروجرد تصریح کرد: تقویت قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران و و حمایت از توان دفاعی کشور از اولویتهای دیگر این کمیسیون است و این تقویت روزمره بنیه دفاعی و بالابردن توان موشکی از برنامه‌های جاری و ساری مجلس و کمیسیون امنیت ملی است.

وی در خاتمه با اشاره به جنایات اخیر آل خلیفه در بحرین و لزوم محاکمه آنها در محاکم قضایی بین المللی، گفت: به شهادت رساندن مردم مظلوم بحرین، زندانی‌کردن زنها و کودکان نماد ظلم آل خلیفه است و بدانند در آینده‌ای نه چندان دور باید پاسخگوی این کشتارها باشند.

**«محمدی» رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شد

داوود محمدی نماینده مردم قزوین و آبیک در جلسه علنی امروز  با  152 رأی موافق و 70 رأی مخالف وکلای ملت، رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس دهم شد.

فرهاد تجری نیز دیگر گزینه ریاست کمیسیون اصل 90 مجلس بود که موفق به کسب رأی اکثریت نمایندگان مجلس برای تصدی این سمت نشد.

به گزارش تسنیم، طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، رئیس کمیسیون اصل 90 با معرفی هیئت رئیسه پارلمان و با رأی اکثریت وکلای ملت، انتخاب می‌شود.

**عدم رای اعتماد وکلای ملت به تشکیل کمیسیون اقتصاد مقاومتی

تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه یک تیر) خانه ملت، طرح تشکیل کمیسیون ویژه اقتصاد مقاومتی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی را به مجلس ارائه کردند.

بر اساس این گزارش، پس از بیان اظهارات موافقان و مخالفان این طرح، در نهایت نمایندگان مجلس با تشکیل کمیسیون ویژه اقتصاد مقاومتی و نظارت بر اجرای اصل 44 در مجلس دهم مخالفت کردند.

**مدیران دریافت‌کننده حقوقهای نجومی باید عزل شوند

زهرا سعیدی نماینده اصلاح‌طلب مردم مبارکه نسبت به پرداخت حقوقهای میلیونی به برخی مدیران دولتی انتقاد کرد و گفت: بحث مهمی که امروز باید مطرح می‌شد این بود که در برنامه ششم توسعه نباید اغنیا را غنی‌تر و فقرا را فقیرتر کنیم.

وی افزود: ملت از مجلس انتظار دارد که درباره حقوقهای میلیونی اقدامات جدی و عملی  صورت گیرد.

نماینده مبارکه در مجلس تاکید کرد: بحثی که وجود دارد این است که امروز در موضوع برنامه ششم توسعه ابتدا باید برای مردم شفاف‌سازی کنیم که در حفظ وحدت اجتماعی چه اقداماتی انجام می‌دهیم؟

سعیدی با تاکید بر اینکه سرمایه نمایندگان اعتماد اجتماعی مردم است، اظهار کرد: مردم ولی‌نعمت ما هستند، باید دقت شود به خاطر حفظ حرمت مدیران مومن و پاک‌دست موضوع حقوقهای میلیونی شفاف‌سازی شود.

وی افزود: اگر موضوع حقوقهای میلیونی را برای مردم شفاف‌سازی نکنیم، در اولین آزمونی که در مجلس دهم پیش روی ماست اعتماد اجتماعی مردم از دست می‌رود.

نماینده مبارکه همچنین با اشاره به دستور رئیس مجلس و دیگر روسای قوا مبنی بر پیگیری و برخورد با مدیرانی که حقوقهای میلیونی دریافت می‌کنند، خاطرنشان کرد: باید در جهت عزل مدیران متخلف در جهت حفظ حرمت مدیران پاک‌دست اقداماتی صورت گیرد.

**ملت خواستار اجرای عدالت در پرداخت‌ حقوق است

جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت پارلمان طی تذکری اظهار کرد: در حال حاضر در کشور افرادی بیش از دهها میلیارد تومان حقوق و دستمزد می‌گیرند ولی برخی با حقوق ناچیز که قراردادی هستند باید از کار خود برکنار شوند.

وی افزود: این چه بی‌عدالتی است که امروز از دولت مشاهده می‌شود؟ نمایندگان ملت خواستار اجرای عدالت در پرداختها هستند و نظارت لازم در زمینه حقوق و دستمزد باید صورت بگیرد.

**علوی جزئیاتی از انهدام علمیات گروههای تکفیری و تروریستی را تشریح کرد

جواد کریمی‌قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران تسنیم«پویا»، با اشاره به حضور وزیر اطلاعات در جلسه غیرعلنی مجلس گفت: وزیر اطلاعات در این جلسه به توانمندیهای وزارتخانه متبوعش و همچنین سایر نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران برای حفظ امنیت پایدار کشور اشاره کرد.

وی افزود: همچنین در این جلسه، حجت الاسلام علوی به ارائه جزئیاتی از عملیاتهای ویژه این وزارتخانه در کشف و دستگیری گروهکهای تروریستی که قصد بمب‌گذاری در تهران، مهاباد، چابهار و چند نقطه دیگر کشور را داشتند، پرداخت.

کریمی‌قدوسی تصریح کرد: در این جلسه وزیر اطلاعات از آمادگی سرویسهای امنیتی کشور برای انجام عملیات پیش‌دستانه در مقابل گروهکهای تروریستی خبر داد و گفت: سربازان گمنام امام زمان(عج) آمادگی کامل دارند تا قبل از انجام هرگونه عملیات تروریستی، تهدید را در همان منطقه مهار کنند.

وی در پایان تاکید کرد: سرویسهای امنیتی ایران  با برخورداری از امکانات هوشمند، دست برتر و بالاتر را نسبت به سرویسهای جاسوسی کشورهای غربی و امریکا دارد و در صورت درخواست صادقانه دیگر کشورها آمادگی همکاری در راستای مبارزه با گروههای تروریستی و تکفیری را دارد.

**یک بیستم حقوق‌های نجومی را هم نمی‌گیرم/ برخورد جدی دولت با حقوق‌های کلان

 

حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات در حاشیه جلسه علنی خانه ملت در جمع خبرنگاران درباره جزئیات جلسه غیرعلنی امروزش با نمایندگان مجلس گفت: در این جلسه از مجلس برای اینکه حقوقهای کلان را افشا کردند تا دولت دستش در این زمینه باز باشد تشکر کردیم.

وی افزود: اگر دولت به مسئله حقوقهای کلان می‌پرداخت، می‌گفتند که دولت در حسابهای شخصی سرک کشیده و وارد امور شخصی افراد شده است. اما با این مسئله که عنوان شد دست دولت در برخورد با افرادی که حقوقهای کلان می‌گیرند باز شد.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: رئیس‌جمهور در مورد حقوقهای کلان دستور قاطع داده و جلساتی نیز تشکیل شده و به یاری خدا  با این مسئله برخورد می‌کنیم.

علوی افزود: همانطور که دولت با اختلاسهای 3 هزار میلیارد تومانی و 8 هزار میلیاردی امثال زنجانی برخورد کرده با این حقوقهای 234 میلیارد تومانی هم برخورد می‌شود. این را بدانید که بنده به عنوان وزیر یک بیستم آن حقوقهایی که اعلام شده، حقوق نمی‌گیرم.

وزیر اطلاعات در پایان خاطرنشان کرد: گزارش پیگیری حقوقهای کلان از سوی معاونت رئیس جمهور اعلام می‌شود.

**انتقاد از توقیف «جهان نیوز»/برخی فیشهای حقوقی هنوز افشا نشده/مدیرانی داریم که 30 شغل دارند

 

الیاس حضرتی نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس در حاشیه جلسه علنی صبح امروز پارلمان با حضور در جمع خبرنگاران طی سخنانی مدعی شد: شاهدیم سلسله جلسات منظم علیه دولت آقای روحانی تشکیل شده و به صورت هفتگی به مدیریت یکی از وزرای سابق برگزار می‌شود و با تشکیل این جلسات به دنبال این هستند تا تمام مسائلی که در مورد دولت آقای احمدی‌نژاد گفته می‌شد، برای دولت فعلی مشابه‌سازی کنند که این دولت هم دزد است و اختلاس دارد و هم دروغگوست.

وی افزود: علی‌رغم این قضیه معتقدم که دولت باید با جدیت، هیئتی برای بررسی فیشهای حقوقی که افشا شده و برخی از آنها هم افشا نشده، تشکیل دهد. اگر این مسائل به دوران گذشته برمی‌گردد از دولت این عذر پذیرفته نیست که به بهانه وجود این مشکلات در دولت قبل، اقدامی انجام ندهد؛ دولت باید در 3 سال گذشته جدیت به خرج می‌داد و به این موضوع رسیدگی می‌کرد لذا ما این عذر دولت را نمی‌پذیریم و باید با برخوردهای جدی با این قضیه، این موضوع را جبران کند.

این نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه سخنان خود تصریح کرد:‌متاسفانه تعداد زیادی  از مدیران در حال حاضر در هیئت مدیره‌های مختلف عضو هستند؛ گاهاً برخی در 15 هیئت مدیره و حتی 30 هیئت مدیره عضو هستند لذا این یکی از موضوعاتی است که دولت باید به صورت داوطلبانه به آن بپردازد تا هر مدیری تنها یک مسئولیت داشته باشد چرا که ما تعداد زیادی از نیروهای باتجربه و متخصص چه در سطح وزرای سابق و چه در سطح نمایندگان سابق، استانداران سابق، فرمانداران سابق و... داریم اما با اینکه این حجم از نیروهای بیکار داریم اما برخی از مدیران 20 تا 30 جا مسئولیت گرفته‌اند و به هیچ کدام هم نمی‌رسند.

حضرتی با تاکید بر اینکه ما پشت دولت هستیم و از آن پشتیبانی می‌کنیم اما معتقدیم که دولت باید نسبت به خود دلسوزی داشته باشد و این مسائل را رفع کند، گفت: یکی از مسائل در مورد دولت تغییراتی است که همه جامعه و مردم در انتظار آن هستند بنابراین دولت باید در مورد  وزرایی که انگیزه کافی و وافی ندارند و توانایی خوبی از خود نشان نداده‌اند، با همکاری مجلس دست به تغییرات بزنند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: در روزهای اخیر شاهد 2 اقدام از سوی هیئت نظارت بر مطبوعات بودیم که این هیئت سایت جهان‌نیوز را توقیف و روز گذشته از طرف دادستانی روزنامه قانون توقیف شد. بنده به عنوان نماینده تهران و مدیرمسئول روزنامه اعتماد و تعادل نسبت به این موضوع اعتراض شدید دارم و معتقدم که ما نسبت به رسانه‌ها رویکرد خوبی نداشته و نداریم و اگر روند قضایا به این شکل ادامه یابد شاهد نابودی رسانه‌ها به دلیل محافظه‌کاری و احتیاط بیش از حد خواهیم بود.

نماینده مردم تهران در مجلس برهمین اساس تاکید کرد: ما معتقد نیستیم که خط قرمز نباید وجود داشته باشد بلکه معتقدیم که خط قرمزها باید وجود داشته باشند اما استاندارد و تعریف شده و محدود باشند. همچنین اصل بر تعطیلی و توقیف رسانه نیست بلکه اصل بر تذکر و تنبیه است.

حضرتی برهمین اساس گفت: هم هیئت نظارت و هم دادستانی اختیار قانونی دارند که رسانه‌ها را توقیف کنند اما خواهش داریم که از این اختیار خود استفاده نکنند و اگر رسانه‌ای تخلفی کرد، باید پرونده و مستندات را به دادگاه صالحه که همان دادگاه مطبوعات است ارجاع دهند و پرونده با حضور هیئت منصفه و وکیل شاکی و متشاکی مورد رسیدگی قرار گیرد تا شاهد یک آرامش در فضای رسانه‌ای باشیم.

**نمایندگان مجلس آزادسازی فلوجه را به مردم عراق تبریک گفتند

تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه 1 تیر) خانه ملت، در بیانیه‌ای آزادسازی شهر فلوجه از دست تروریستهای داعش را به ملت و مرجعیت دینی عراق تبریک گفتند.

**جمعی از مالباختگان مؤسسه ثامن‌الحجج مقابل مجلس تجمع کردند

 

جمعی از مالباختگان مؤسسه اعتباری«ثامن‌الحجج» ظهرامروز (سه‌شنبه، اول تیر) مقابل ساختمان مجلس تجمع کردند.

تجمع‌کنندگان در این مراسم خواستار تعیین تکلیف سهام‌شان شدند.

**بیانیه 202 نماینده در محکومیت حذف نام آل‌سعود از فهرست کشورهای کودک‌کش

 

202 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای اقدام غیرقانونی بان‌‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل در حذف نام رژیم آل‌سعود از فهرست کشورهای کودک‌کش را محکوم کردند.

متن کامل بیانیه 202 نماینده مجلس به شرح زیر است:

دبیرکل سازمان ملل متحد در اقدام اخیر خود نام رژیم آل‌سعود را از لیست کشورهای دخیل در کشتار کودکان مظلوم یمن را حذف کرده است و دست در دست مدعیان حقوق بشر گذاشته که دستشان در خون هزاران بیگناه و بی‌پناه آلوده است.

سازمان ملل متحد که می‌باید پناهگاه دفاع از ملتها باشد و محلی برای احقاق حق محرومان عالم باشد امروز به ابزاری برای سوء استفاده برخی کشورهای متکبر و ابرقدرت جهان مبدل شده است.

** 252 تن از نمایندگان مجلس سلب تابعیت از شیخ قاسم را محکوم کردند

252 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، اول تیر) خانه ملت، در بیانیه‌ای سلب تابعیت از شیخ عیسی قاسم عالم دینی بحرین را محکوم کردند.

**جلسه علنی مجلس پایان یافت/جلسه بعدی 13 تیر

جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 1 تیر) مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش پایان یافت.

براساس این گزارش مجلس شورای اسلامی هفته آینده جلسه علنی نخواهد داشت و نمایندگان برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه خود می‌روند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.