از زمانی که اسمارت فون ها جایگاه ویژه ای در زندگی ما پیدا کردند، در خصوص اثرات منفی و مخرب آنها بر سلامتی هم تحقیقات متعددی انجام شد. آخرین تحقیقات از این حکایت دارد که استفاده از اسمارت فون ها در تاریکی و در حالیکه در تخت خود دراز کشیده اید می تواند به بینایی شما آسیب زند و یا حتی منجر به نابینایی موقتی شود.

استفاده طولانی مدت از اسمارت فون ها در تاریکی می تواند به نابینایی موقتی منجر شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تک شات ، از زمانی که اسمارت فون ها جایگاه ویژه ای در زندگی ما پیدا کردند، در خصوص اثرات منفی و مخرب آنها بر سلامتی هم تحقیقات متعددی انجام شد. آخرین تحقیقات از این حکایت دارد که استفاده از اسمارت فون ها در تاریکی و در حالیکه در تخت خود دراز کشیده اید می تواند به بینایی شما آسیب زند و یا حتی منجر به نابینایی موقتی شود.
چندی پیش دو خانم به دلیل استفاده از اسمارت فون خود در تاریکی، چندین ماه با مشکلات نابینایی موقتی درگیر بودند. این عارضه "نابینایی موقتی اسمارت فونی" نام دارد.
در مطالعه ای که در ژورنال پزشکی نیوانگلند منتشر شد، پزشکان مورد این دو خانم 22 و 40 ساله را مورد بررسی قرار دادند. این دو نفر، موقعیت هایی را ذکر می کنند که بطور موقت بینایی خود را حتی تا 15 دقیقه از دست داده اند. 
پس از انجام آزمایشات متعدد شامل آزمایشات قلب و انجام اسکن های MRI ، پزشکان موفق به شناخت علت این نابینایی موقتی نشدند، تا اینکه بالاخره متخصصین چشم پزشکی توانستند دلیل قانع کننده ای برای این اتفاق ارایه دهند.
دکتر گوردون پلنت از این دو خانم پرسید زمانی که نابینایی های موقتی رخ داده اند آنها در حال انجام چه کاری بوده اند. پاسخ نشان داده که آنها در تاریکی به مدت طولانی به نمایشگر موبایل خود خیره بوده اند. شاید خیلی از ما هم این عادت را داریم، ولی تفاوت این دو نفر این بوده که آنها در حالی که در تخت خود دراز کشیده بودند، در تاریکی و فقط با یک چشم باز با اسمارت فون خود کار می کرده اند.
دکتر پلنت توضیح می دهد که به این ترتیب فقط یکی از چشمان شما با نور سازگار می شود و دیگری که بسته است به تاریکی خو می گیرد. وقتی کار شما با اسمارت فون به پایان می رسد دید چشمی که با آن به نمایشگر گوشی نگاه می کرده اید دچار مشکل می شود. ممکن است چند دقیقه زمان لازم باشد تا چشمی که با نور سازگاری پیدا کرده با چشمی که در استراحت بوده و با تاریکی خو گرفته هماهنگ شود.
راه حل ساده است: زمانی که در تاریکی با اسمارت فون خود کار می کنید از هر دو چشم خود استفاده کنید. لازم به ذکر است که این نابینایی موقت آسیب دایمی به بینایی فرد وارد نمی کند.
پزشکان معتقدند چنین مواردی ممکن است در آینده شایع تر شوند چرا که مردم هر چه بیشتر به اسمارت فون های خود وابسته می شوند و استفاده 24 ساعته از آنها و در شرایط مختلف می تواند اثرات جانبی بسیاری داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.