قدس آنلاین/ بختیاری: به دلیل عدم رعایت نکات امنیتی در محیط زنانه‌ای به نام آرایشگاه‌ها و نداشتن امکانات حداقلی یک سناریو خطرناک بارهاست که در این اماکن به انجام می‌رسد و همین هم بهانه‌ای دست افراد فرصت طلب می‌دهد تا بتوانند از این راه به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.

وحشت زنانه در مقابل تبهکار نقابدار

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، ساعتی قبل فردی با پوشش زنانه خود را در میان خانم‌های  حاضر در آرایشگاه جا می‌زند و نقاب از چهره کریه خود بر می‌دارد و در میان زنان رعب و وحشت ایجاد می‌کند تا از این راه بتواند به هدف خود دست یابد، زنان را تهدید می‌کند تا هرچه پول و جواهرات دارند تقدیمش کنند... آنها نیز به ناچار به خواسته‌های این تبهکار تن می‌دهند و او لحظاتی بعد از همان دری که وارد شده بود می‌گریزد و سوار وسیله‌ای می‌شود که همدستش در بیرون مهیا کرده و منتظرش بوده است. خودم را به محل می‌رسانم تا گزارشی تهیه کنم. ترس و استرس و نگاه هیجانی افراد در یک نگاه اولین چیزی است که به چشم می‌خورد.

در همین راستا به سراغ خانم‌هایی که در این صحنه حضور داشتند، می‌روم.

خانم 35 ساله‌ای که رنگ در چهره ندارد، صحبت خود را از ترسی که با ورود فردی به آرایشگاه با چهره زنانه در او ایجاد شده است، شروع می‌کند و ادامه می‌دهد: همه افراد در آرایشگاه در حال و احوال خود بودند که وقتی صدای مردانه در آن لحظه به گوش رسید تمام افرادی که در آنجا بودند، از ترس نمی‌دانستند چه کاری را باید انجام دهند.

وی افزود: ایجاد چنین حرکتی آن هم در محیط دربسته و حضور حداکثری بانوان می‌تواند ضعف روحی فراوانی را برای بانوان ایجاد کند.

این خانم همچنین به صحنه ترس ایجاد شده اشاره کرد و گفت: باتوجه به این صحنه تمام بانوان سعی کردند که تمام دارایی خود را در اختیار این فرد شرور قرار دهند.

خانم 20 ساله‌ای جزو افرادی بود که در آرایشگاه حضور داشت، نیز گفت: حضور این فرد چنان رعبی ایجاد کرد که افراد نمی‌دانستند به کدام سمت پناه ببرند.

وی افزود: قرار دادن اموال نقدی و غیر نقدی در آن لحظه تنها حرکتی بود که خانم‌ها توانستند، برای خروج هر چه سریع‌تر این فرد انجام دهند.

در همین راستا حسنی به عنوان رئیس اتحادیه آرایشگاه‌های زنانه اظهار داشت: در زمان اخذ مجوز به تمام آرایشگرهای زنانه عنوان شده که نصب دوربین در قسمت ورودی آرایشگاه و نصب آیفون تصویری الزامی است.

وی افزود: ساعت ورودی و خروجی آن‌ها در ماه‌های تابستان و زمستان طبق زمان‌بندی به آن‌ها اعلام می‌شود.

رئیس اتحادیه آرایشگاه‌های زنانه عنوان داشت:طبق مصوبه اعلام شده که تا شعاع 50 متر نباید هیچ گونه مغازه‌ای در اطراف این آرایشگاه‌ها باشد ولی متأسفانه اغلب افراد به دلیل سهل انگاری رعایت نمی‌کنند.

حسنی در ادامه با بیان اینکه تاکنون 2 هزار آرایشگاه زیر مجموعه ما قرار دارد، گفت: توسط 15 بازرس خانم در ماه 2 بار کلاس آموزشی و رعایت نکات امنیتی و ایمنی تشکیل می‌شود.

وی تصریح کرد: در همین راستا 4 روز در هفته با همکاری نیروهای اماکن از تمام آرایشگاه‌های زنانه سطح شهر بازدید می‌شود.

حسنی افزود: داشتن دستگاه کارتخوان و عدم استفاده متصدی از زیور آلات در آرایشگاه بانوان الزامی است.

وی خاطرنشان کرد: ما از تمام شهروندان درخواست داریم که وجه نقد و اشیا قیمتی خود را با خود به آرایشگاه نبرند.

رئیس اتحادیه آرایشگاه‌های زنانه اظهار داشت: برای ایجاد امنیت بیشتر به دنبال اخذ مجوز برای همراه داشتن متصدیان به شوکر و اسپری فلفل هستیم .

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.