قدس آنلاین - يزد: معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان ضمن اشاره به برخي تهديدات موجود فضاي مجازي گفت: ارتقاء سواد رسانه اي، نظارت و مديريت بر عملکرد آنها در اين فضا و همچنين پرکردن اوقات فراغت فرزندانمان به شيوه اي صحيح از جمله اين راهکارها است.

ارتقاء سواد رسانه اي گامي در کاهش آسيب هاي فضاي مجازي

به گزارش قدس آنلاین از يزد ، سرهنگ "محمدرضامزيدي" با اشاره به کارکردهاي گوناگون ابزارهاي ارتباط جمعي اظهارداشت : وسيله اي که به عنوان ابزار ارتباطي از آن ياد مي شود باعث قطع ارتباط با يکديگر، کمرنگ شدن صميميت ها و فاصله در خانواده ها شده است.

وی با بيان اين که متاسفانه ما شاهد شيوع اعتياد به فضاي مجازي هستيم افزود: با توجه به فرصت هاي زيادي که اين فضا دارد؛ باز هم شاهد افزايش آسيب هاي ناشي از حضور افراد در فضاي مجازي هستيم.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان ضمن اشاره به برخي تهديدات موجود در اين فضا به ارائه راهکارهايي در خصوص آن پرداخت و گفت: ارتقاء سواد رسانه اي، آموزش فرزندان در خصوص فضاي مجازي، نظارت و مديريت بر عملکرد آنها در اين فضا و همچنين پرکردن اوقات فراغت فرزندانمان به شيوه اي صحيح از جمله اين راهکارها است.

وي، ورزش، حضور در مکان هاي تفريحي و اختصاص زماني براي صحبت با فرزندان را از ديگر راهکارهاي موجود برشمرد و تصریح کرد: برخي از خانواده ها متوجه اين موضوع نيستند که فضاي مجازي مي تواند فرزندانشان را با مشکلاتي مواجه سازد که در برخي موارد جبران ناپذير است.

مزيدي خاطرنشان ساخت : والدين ضمن اينکه با فرزندان خود دوست مي باشند سعي کنند اطلاعات عمومي خود را در خصوص فضاي مجازي و بخصوص شبکه هاي اجتماعي تلفن همراه افزايش داده تا بتوانند در اين فضاي مجازي نيز يار و ياور فرزندان خود باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.