قدس آنلاین – سبزوار : مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان رضوی گفت: برجام مهمترین اقدام دولت یازدهم در دفاع از کشور و ارزشهای انقلاب در برابر تهدیدات دشمن بود .

 مهمترین هدف  اجرای پدافند غیرعامل جلوگیری از عملیاتی شدن تهدیدات دشمن است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از سبزوار مهدی فروزان که در نشست کارگروه فرعی پدافند غیرعامل شهرستان سبزوار سخن می گفت با بیان اینکه امروز نوع تهدیدات دشمن تغییر کرده و جنگ نرم، آگروتروریسم و تهدیدات زیستی ، حملات سایبری، بیولوژیک و بیوتروریسم جای خود را به جنگ سخت داده است افزود : راهبرد کشور برای مقابله با این تهدیدات توجه به پدافند غیر عامل است .

وی ادامه داد : با تغییر تهدیدات می توان دفاع غیر عامل را با هزینه اندک به روزرسانی و آماده استفاده کرد.

این مسئول استانی اظهار داشت : دولت یازدهم با استفاده از تدبیر سیاسی و پیروزی در پرونده هسته ای تهدیدات امنیتی، نظامی، سیاسی و اقتصادی دشمن را خنثی کرد.

وی یاد آور شد : تعامل دولت با کشورهای دنیا، تقویت حوزه سیاست خارجی، حفظ کرامت ایرانیان در اثر بسته شدن پرونده هسته ای در سازمان ملل، جلوگیری از بروز جنگ در منطقه و حفظ پیشرفتهای کشور از جمله نتایج برجام است.

فروزان با اشاره به اینکه زنده شدن امید و نشاط اجتماعی از مهمترین شعارهای دولت یازدهم است  با تاکید بر ضرورت پدافند غیرعامل و تشریح تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل خراسان رضوی خاطر نشان کرد : مرحل نخست تا سوم این طرح تدوین شده و مطالعه و تدوین مرحله چهارم آن در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان رضوی همچنین از تدوین طرح پدافند غیرعامل آب شرب مشهد، شهرهای مرزی، بیمارستانها و مراکز حساس استان خبر داد و گفت : در شهرستانها مسئولان و مدیران ادارات وظیفه دارند طرحهای پدافند غیرعامل را تدوین و به فرمانداریها اعلام کنند.

احمد برادران فرماندار ویژه سبزوار نیز در این نشست  اضافه کرد : آموزش همگانی گامی مهم در ترویج پدافند غیرعامل در بین مردم و مهمترین هدف از اجرای آن جلوگیری از عملیاتی شدن تهدیدات دشمن است .  /   انتهای پیام  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.