«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان گفت که دولت جمهوری اسلامی ایران، سرمایه گذاری و اجرای طرح های مختلف شرکت های بخش خصوصی را در کشورهای آمریکای لاتین از جمله نیکاراگوئه تضمین می کند.

ظریف: دولت ایران سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در آمریکای لاتین را تضمین می‌کند

به گزارش قدس آنلاين به نقل از ایرنا، ظریف این مطلب را صبح سه شنبه به وقت محلی -شامگاه به وقت تهران- در همایش بررسی فرصت های اقتصادی در نیکاراگوئه با حضور مسئولان و مدیران بخش های خصوصی و دولتی دو کشور اعلام کرد.

وزرا و مسئولان بلندپایه نیکاراگوئه، اعضای اتاق بازرگانی و مدیران بخش های اقتصادی آن در این نشست که در کاخ ریاست جمهوری در ماناگوا برگزار شد، شرکت داشتند.

بیش از 80 تن از مسئولان و مدیران اقتصادی بخشهای خصوصی و دولتی ایران هم در این همایش حاضر بودند.

ظریف با معرفی بخش های مختلف اقتصادی ایران که نمایندگانش او را در سفر به آمریکای لاتین همراهی می کنند، گفت: بخش دولتی، توافقات و سرمایه گذاری شرکت های بخش خصوصی را تسهیل و تضمین می کند تا اطمینان حاصل شود که توافقات احتمالی آنها در نیکاراگوئه اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: مردم و دولت ایران و نیکاراگوئه با مقاومت و ایستادگی در برابر فشارهای خارجی، همواره در صحنه سیاسی و مجامع بین المللی در کنار هم بوده اند و باید این همکاری را در عرصه اقتصادی نیز تقویت کنند.

وی افزود: اکنون فرصتی مناسب برای آشنایی بیشتر نمایندگان دو کشور با توانمندی و ظرفیت های همکاری مشترک و اجرای طرح های اقتصادی است.

«لااوریانو اورتگا» فرزند رئیس جمهور نیکاراگوئه و مدیر طرح های سرمایه گذاری این کشور نیز که ریاست هیات خود را در این همایش بر عهده داشت، با معرفی ظرفیت های کشورش از حضور و فعالیت شرکت های مختلف ایرانی در این کشور آمریکای لاتین استقبال کرد.

وی گفت: خدماتی که شرکت های ایرانی در زمینه های مختلف نظیر ساخت و ساز، انرژی های تجدید پذیر، صنعتی و کشاورزی ارائه می کنند، کاملا منطبق با نیازهای نیکاراگوئه است.

پس از آن، وزیر امور اقتصادی و دارایی، چندین تن از مسئولان بلندپایه حوزه های مختلف و رئیس پروژه کانال بین اقیانوسی نیکاراگوئه به تشریح فرصت های این کشور برای شرکت های ایرانی پرداختند.

«فرهاد شریف» معاون اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران نیز در سخنانی تصریح کرد پس از توافق هسته ای، ایران به دنبال تنوع در بازارها و گسترش مناسبات اقتصادی با دیگر کشورها است و هیات بزرگ ایران در سفر به آمریکای لاتین، هدف کشف فرصت های جدید همکاری را دنبال می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.