نشریه اشپیگل به نسخه ای از ارزیابی داخلی و غیررسمی وزارت اقتصاد آلمان درباره آمریکا دست یافته است که نشان می دهد دولت آلمان، دورنمای اقتصاد آمریکا در صورت پیروزی دونالد ترامپ را به شدت منفی ارزیابی کرده است.

با آمدن ترامپ، ضربه جدی به اقتصاد آمریکا وارد می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از رویترز، در این یادداشت آمده است که 'کاهش تولید ناخالص داخلی (GDP)، کاهش تعداد مشاغل و افزایش نرخ بیکاری' نتیجه اجرای برنامه های اقتصادی نامزد حزب جمهوریخواه خواهد بود.
ترامپ وعده کاهش بی سابقه نرخ مالیات به ارزش سالانه چهار هزار میلیارد و 400 میلیون دلار را داده و گفته است که موضعی سخت در قبال توافق های تجاری خواهد داشت.
نامزد حزب جمهوریخواه مدعی است که برنامه های تیم اقتصادی وی می تواند رشد اقتصادی 3.5 درصدی را برای آمریکا به ارمغان بیاورد و طی یک دهه 25 میلیون شغل جدید ایجاد کند.
در یادداشت وزارت اقتصاد آلمان در همین رابطه آمده است که طرح های اقتصادی ترامپ 'عملی نیست' و نه تنها ممکن است ناقض قوانین داخلی آمریکا و قوانین بین المللی باشد، بلکه نمی تواند 'مبنای یک سیاست اقتصادی واقع گرایانه قرار گیرد'.
رویترز می افزاید که سخنگوی وزارت اقتصاد آلمان، از اظهار نظر در این رابطه خودداری کرده است.
گروه اقتصاد دانشکده آکسفورد هم ماه گذشته میلادی(14 سپتامبر) پیش بینی کرده بود که اقتصاد آمریکا در صورت پیروزی ترامپ، متحمل ضرر یکهزار میلیارد دلاری ظرف چهار سال آینده خواهد شد.
انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای هشتم نوامبر (18 آبان) برنامه ریزی شده و دومین مناظره نامزدهای انتخاباتی هم نهم اکتبر (18 مهر) است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.